Noniin, päätin sitten kuitenkin pestä hieman E39 540iA:n moottoria, kun aikoinaan E34 535i ei ollut moksiskaan vaikka hukutin sen oikein huolella. Aavistelin kyllä, että tästä saattaa seurata ongelmia joten yritin olla mahdollisimman varovainen sähköjen kanssa.
Onko muilla ollut ongelmia M62:n ja moottoripesun kanssa?
Heti pesun jälkeen auto kävi normaalisti noin minuutin, kunnes yhtäkkiä sammui. Käynnistin uudestaan, kävi 5 sekuntia ja sammui. Taas sama homma. Jos pitää kierroksia ylhäällä niin pysyy vähän kauemmin käynnissä, mutta sammuu silti. Kuivattelin hieman ja kokeilin uudestaan. No eipä enää edes käynnisty. Kuuluu vain naksahdus konehuoneesta ja huomasin, että auton asetukset ovat resetoituneet, ikäänkuin akun kenkä olisi ollut irti (kieli vaihtui jne). Nyt siellä vaan naksahtaa, muttei ole mitään eloa.
Ei tunnu siltä kuin akku olisi loppu, muttei se mahdotonta ole. Vaikka se olisikin loppu, niin jostain muustahan se käyntihäiriö silti johtuu. Minneköhän sitä vettä on voinut mennä? Irroitin kyllä heti ensimmäiseksi oikean raitisilmasuodatinkotelon ja tarkistin DME:n ym sähköt sieltä alta, kuivaa oli, onneksi. Mikä muu aiheuttaisi tuollaista? Tuli mieleen kampiakselin asentotunnistin, jos se olisi tykännyt kyttyrää vedestä? Huomasin, että ASC:n moottori nytkähtää aina kun yrittää käynnistää, mutta se lienee ominaisuus? Eli nro 16 kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=13&fg=15
Oli vähän huonosti työkaluja mukana joten piti jättää auto siihen ja yrittää huomenna kontaktisprayn kera uudestaan.
Onko muilla ollut ongelmia M62:n ja moottoripesun kanssa?
Heti pesun jälkeen auto kävi normaalisti noin minuutin, kunnes yhtäkkiä sammui. Käynnistin uudestaan, kävi 5 sekuntia ja sammui. Taas sama homma. Jos pitää kierroksia ylhäällä niin pysyy vähän kauemmin käynnissä, mutta sammuu silti. Kuivattelin hieman ja kokeilin uudestaan. No eipä enää edes käynnisty. Kuuluu vain naksahdus konehuoneesta ja huomasin, että auton asetukset ovat resetoituneet, ikäänkuin akun kenkä olisi ollut irti (kieli vaihtui jne). Nyt siellä vaan naksahtaa, muttei ole mitään eloa.
Ei tunnu siltä kuin akku olisi loppu, muttei se mahdotonta ole. Vaikka se olisikin loppu, niin jostain muustahan se käyntihäiriö silti johtuu. Minneköhän sitä vettä on voinut mennä? Irroitin kyllä heti ensimmäiseksi oikean raitisilmasuodatinkotelon ja tarkistin DME:n ym sähköt sieltä alta, kuivaa oli, onneksi. Mikä muu aiheuttaisi tuollaista? Tuli mieleen kampiakselin asentotunnistin, jos se olisi tykännyt kyttyrää vedestä? Huomasin, että ASC:n moottori nytkähtää aina kun yrittää käynnistää, mutta se lienee ominaisuus? Eli nro 16 kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=13&fg=15
Oli vähän huonosti työkaluja mukana joten piti jättää auto siihen ja yrittää huomenna kontaktisprayn kera uudestaan.
Comment