Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540iA ei käynnisty moottoripesun jälkeen (ylläri)
Collapse
X
-
Originally posted by Carl0s View PostJuu, ittellänikin oli aivan saatanan "nirso" tosta puhdistamisesta. Eka putsasin vaan sinne päin, mutta tokalla kerralla rassasin rätillä ja ruuvarilla kaikki vedet ja paskat pois, tämän jälkeen vielä jätti kaikki "aukinaisena" kuivamaan ~tunniksi. tämän jälkeen pelitti.
Kanattaa lähteä siitä puolien tsekkaamisesta kuten joku jo sanoikin. Kone tulille ja yks kerrallaan järjestyksessä irrottaa puolan piuhan. jos käynti muuttuu niin siinä on vika...
Tosin jos kone ei tahdo edes käydä voi olla vaikeampaa... puolat yksi kerrallaan irti, tulppa paikalleen ja maadoittaa tulpan. Tämän jälkeen pyytää että kaveri starttailee ja kattoo iskeekö kipinää...
Vielä hämää että miksi se akku on tyhjentynnyt? Eikös e39 oo samanlainen hehtaariakku kun e34? (120ah ?) saa meinaan olla kohtuullinen oikosulku / kulutus että tollasen saa tyhjäksi... :think
En muista minkä tehoinen akku tuossa on, ei kuitenkaan muistaakseni ihan noin iso. Ei se ollut kokonaan tyhjentynyt, obc toimi, kaikki valot jne. Ei vaan riittänyt virtaa käynnistykseen. Ei tarvinnut kuin pienen latauksen niin lähti taas.
Comment
-
-
Originally posted by teeäm View PostEihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
Semmonen ongelma monessa autossa on että vettä pääsee pesussa tulppien tai sytytyslaitteiden läheisyyteen semmoisiin koloihin joista se ei kovin helposti kokonaan haihdu, varsinkin kaikkien suojakansien ollessa paikoillaan. Nyt kun kone hetken käy ja hieman lämpenee tämä vesi höyrystyy ja syntyvä vesihöyry maadoittaa sytytyksen. Eli kaikki "piilo" kolot ja onkalot myös kuivaksi ja homma toimii taas.
Osia ei tämmöisessä veden aiheuttamassa "oikosulussa" juuri koskaan tuhoudu, joten siltä osin voi olla yleensä rauhassa.Last edited by WSE1; 04-04-2008, 02:04.
Comment
-
-
kuivasitko tulpat?
itellä tuli samanlainen ongelma m60 koneen kanssa. käytin sita varmaan alle 5 min vajailla ennen ku tajusin et siellä on tulppien reijät täynnä vettä. Kuivasin kolot ja vaihdoin tulpat ni toimi taas! Puolet tulpista oli ihan liko märkiä ja mustia. Kannattaa koittaa suli muuten toinen kattiki siinä samalla
Comment
-
-
Kuivasin tosiaan ja vaihdoin uusiin jo. Tänään oli jo toivoa. Auto vaikutti aluksi tulleen kuntoon yön aikana joten lähdimme siirtämään autoa kotia. Pääsimme noin 15km kunnes auto sammui yhtäkkiä vauhdista. Siinä sitten sadan metrin välein startaten siirrettiin se huoltoasemalle, ja sieltä hinausauton kyydissä parempaan säilöön. Epäilykset kohdistuvat nyt kampiakselin asentotunnistimeen. Täytyy nyt lukea noi vikakoodit ensin, kelläs oli laitteet siihen pääkaupunkiseudulla?
Comment
-
-
huonoa tuuria jos pesun aikana olisi muutakin vikaa tullut. Johtoliitokset on tietysti hyvä tarkistaa.
Edelleenkin olen sillä kannalla jotta moottorin lämmetyä vesi höyrystyy jostain kolosta, höyry ei pääse haihtumaan peitekansien tms takia ja aiheuttaa läpilyöntejä sytytysjärjestelmään tai muuta vastaavanlaista ongelmaa.
mitä kylmempi kone, sitä kauemmin höyrystyminen kestää ja sen pidemmälle pääsee...Last edited by WSE1; 05-04-2008, 00:45.
Comment
-
-
Originally posted by H3nri View Postpohjalevyt vaan kuntoon, niin ei likaannuE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Comment