Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA ei käynnisty moottoripesun jälkeen (ylläri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teeäm
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 27

    #16
    Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.

    Comment

    • Carl0s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 138
      • Espoo - Kivenlahti

      #17
      Originally posted by teeäm View Post
      Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
      Eikös auton laturi ole vaihtovirtalaturi, joka meinaa käytännössä sitä että siellä on diodit välissä, eli virta kulkee vain laturilta akkuun... :/

      Comment

      • Tcdoe
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 393
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Carl0s View Post
        Juu, ittellänikin oli aivan saatanan "nirso" tosta puhdistamisesta. Eka putsasin vaan sinne päin, mutta tokalla kerralla rassasin rätillä ja ruuvarilla kaikki vedet ja paskat pois, tämän jälkeen vielä jätti kaikki "aukinaisena" kuivamaan ~tunniksi. tämän jälkeen pelitti.

        Kanattaa lähteä siitä puolien tsekkaamisesta kuten joku jo sanoikin. Kone tulille ja yks kerrallaan järjestyksessä irrottaa puolan piuhan. jos käynti muuttuu niin siinä on vika...

        Tosin jos kone ei tahdo edes käydä voi olla vaikeampaa... puolat yksi kerrallaan irti, tulppa paikalleen ja maadoittaa tulpan. Tämän jälkeen pyytää että kaveri starttailee ja kattoo iskeekö kipinää...

        Vielä hämää että miksi se akku on tyhjentynnyt? Eikös e39 oo samanlainen hehtaariakku kun e34? (120ah ?) saa meinaan olla kohtuullinen oikosulku / kulutus että tollasen saa tyhjäksi... :think
        Rassasin kyllä ruuvarilla ja räteillä kaiken kosteuden pois, mutta pitää nyt vielä tarkistella huomenna uudestaan ja kuivatella niitä vaikka tuollaisella sisätilanlämppärillä.

        En muista minkä tehoinen akku tuossa on, ei kuitenkaan muistaakseni ihan noin iso. Ei se ollut kokonaan tyhjentynyt, obc toimi, kaikki valot jne. Ei vaan riittänyt virtaa käynnistykseen. Ei tarvinnut kuin pienen latauksen niin lähti taas.

        Comment

        • H3nri
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 27

          #19
          Originally posted by Carl0s View Post
          Kivempi katsella puhdasta konetta, ja jos jostain sattuisi alkamaan vuotamaan öljyä tms huomaa sen melkeen heti kun muu kone on puhas
          pohjalevyt vaan kuntoon, niin ei likaannu

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by teeäm View Post
            Eihän laturi saanut liikaa vettä? Jos vesi menee oikeaan paikkaan niin saattaa purkaa akkua.
            Vesijohtoveden sähkönjohtavuus 12 voltilla on kuitenkin niin olematon jotta saa sen akun joksikin viikoksi sinne vaikka upottaa ennenkuin varaus merkittävästi pienenee

            Semmonen ongelma monessa autossa on että vettä pääsee pesussa tulppien tai sytytyslaitteiden läheisyyteen semmoisiin koloihin joista se ei kovin helposti kokonaan haihdu, varsinkin kaikkien suojakansien ollessa paikoillaan. Nyt kun kone hetken käy ja hieman lämpenee tämä vesi höyrystyy ja syntyvä vesihöyry maadoittaa sytytyksen. Eli kaikki "piilo" kolot ja onkalot myös kuivaksi ja homma toimii taas.
            Osia ei tämmöisessä veden aiheuttamassa "oikosulussa" juuri koskaan tuhoudu, joten siltä osin voi olla yleensä rauhassa.
            Last edited by WSE1; 04-04-2008, 02:04.

            Comment

            • Valtsi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 241
              • Harjavalta

              #21
              kuivasitko tulpat?

              itellä tuli samanlainen ongelma m60 koneen kanssa. käytin sita varmaan alle 5 min vajailla ennen ku tajusin et siellä on tulppien reijät täynnä vettä. Kuivasin kolot ja vaihdoin tulpat ni toimi taas! Puolet tulpista oli ihan liko märkiä ja mustia. Kannattaa koittaa suli muuten toinen kattiki siinä samalla

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                #22
                Kuivasin tosiaan ja vaihdoin uusiin jo. Tänään oli jo toivoa. Auto vaikutti aluksi tulleen kuntoon yön aikana joten lähdimme siirtämään autoa kotia. Pääsimme noin 15km kunnes auto sammui yhtäkkiä vauhdista. Siinä sitten sadan metrin välein startaten siirrettiin se huoltoasemalle, ja sieltä hinausauton kyydissä parempaan säilöön. Epäilykset kohdistuvat nyt kampiakselin asentotunnistimeen. Täytyy nyt lukea noi vikakoodit ensin, kelläs oli laitteet siihen pääkaupunkiseudulla?

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  huonoa tuuria jos pesun aikana olisi muutakin vikaa tullut. Johtoliitokset on tietysti hyvä tarkistaa.
                  Edelleenkin olen sillä kannalla jotta moottorin lämmetyä vesi höyrystyy jostain kolosta, höyry ei pääse haihtumaan peitekansien tms takia ja aiheuttaa läpilyöntejä sytytysjärjestelmään tai muuta vastaavanlaista ongelmaa.
                  mitä kylmempi kone, sitä kauemmin höyrystyminen kestää ja sen pidemmälle pääsee...
                  Last edited by WSE1; 05-04-2008, 00:45.

                  Comment

                  • Bääm
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 401
                    • Pori

                    #24
                    WSE1 kanssa samaa mieltä. Itsellä kesti abaut kymmenen kilsaa ennen kuin alkoi pätkimään.
                    330d -03 M57N

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #25
                      Originally posted by H3nri View Post
                      pohjalevyt vaan kuntoon, niin ei likaannu
                      No kyllä sitä paskaa tällasessa maassa tulee maskin välistä ja konepellin raoista ku ajaa esim jonku perässä. Mua ainakin häiritsee jos konehuone on ihan kivenpölyn ja paskan peitossa
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • Tcdoe
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 393
                        • Helsinki

                        #26
                        Noniin, nyt on nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu ja auto vaikuttaa tulleen kuntoon. Varmuudella tiedän vasta kun saan heitettyä pidemmän lenkin ja luettua vikakoodit, pidellään peukkuja...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎