Mitäs mieltä "asiantuntijat" ja asiantuntijat ovat. Kannattaako vaihtaa itse M52 (E39 523 -96) pannuun nostajat. Teknistä kokemusta on jonkin verran ja älyän sen että tarkkaa hommaa lähinna ajotuksien suhteen. Mutta jos merkkaa kaikki ennen kuin purkaa ja laittaa samaan asentoon kasatessa niin voiko silti tulla yllätyksiä. Periaatteessahan tuo ei ole kuin pultin availua ja kiinnittelyä. Oli meinaan sen verta kallis tuo nostaja remppa liikkeessä että tekisi mieli kokeilla. Onko ukot tehnyt sitä itse kun en löytänyt kauheasti juttuja kyseisestä asiasta. Jos joku tietää asiasta niin voisitko laittaa huomioitavia asioita. Voisi meinaan kiinnostaa muitakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kannattaako tehdä ite ja säästää (nostajat E39 M52)
Collapse
X
-
Jos tekniikka ja homma kiinnostaa ja tilat sekä välineet löytyy niin kannattaahan se tehdä itsekin. Ulkona parkkipaikalla ei kannata, paitsi ehkä aurinkoisena päivänä kesällä... Ei se joka korjaamon työnjälkikään aina niin 100% ole, ja jos luottokorjaamo olisi tiedossassi niin tuskinpa tämmöisiä kyselisitkään...? Teoria kannattaa lueskella, bentleyn manuaali on hyvä, siinä on seikkaperäinen ohje operaatioon ja kaikki momentit. Maksaa 112€ uutena mutta jos saat joltakin lainaan, homma onnistunee myös jostain netin syövereistäkin löytyvän vanhemman mallin manuaalin tiedoilla...
Nyt en muista tarttiko tuossa erikoistyökaluja tuolle koneelle tuohon hommaan, en ole korjaamolla nyt vaan reissussa niin en voi tarkistaa, jos joku voisi täsmentää.
Jos hommaan ryhdyt ja mikäli siinä tulee jokin ylitsepääsemätön probleema niin soittele 050 3662555, klo 21-22 saa kysellä neuvoja, muissakin jutuissa.
-
-
Talli mulla on ja BMW TIS (kiitos valveutuneen bimmer veljen). Työkalut on juuri päivitetty. Tekniikka kiinnostaa, mutta se uskallus. TIS on muuten hyvä mutta se on nahkahousujen kielellä enkä saa sitä vaihdettua englantiin. Tuo on kyllä hyvä tarjous tuo puhelin tuki. Suurin moka tuossa kaippa on että saa venttiilin kohtaamaan männän. Sittenhän se onkin halpaa kuin saippua.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
jos nostajien vaihtaminen tuntuu "ei uskalla" meiningiltä niin mites olisi et purat itse kannen irti ja viet sen koneistamoon jossa vaihtaavat. tuskin enää hirveesti maksaa jos pelkän kannen kiikutat liikkeeseen/koneistamoon!
pääset kuitenkin hieman käsiksi koneen syövereihin ja hieman purkaa/kasaa meininkiin!-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Nonii View PostSuurin moka tuossa kaippa on että saa venttiilin kohtaamaan männän. Sittenhän se onkin halpaa kuin saippua.
Comment
-
-
Originally posted by 0101769 View Postmiksi olet nostajia uusimassa?
jos koneessasi on esim 5w 50 öljyt nostajat naputtaa vaikka olisivatkin ehjiä? jos näin, öljyn vaihto 5w 40 riittää todennäköisesti korjaukseksi. myös forte käsittelyä kannattaa kokeilla.
Comment
-
-
Oo sitten tarkkana nokkien irroituksen kanssa. Ne täytyy olla oikeassa asennossa, kun pukkien pultteja aletaan löysäämään. Pahimmillaan nokat voi saada poikki/murtumaan, jos niitä alkaa aukomaan väärässä järjestyksessä. Tästä varoitettiin moneen otteeseen eräässä pelican partsista ostettussa bmw:n moottoreita käsittelevässä opuksessa. Jos ja kun tuon saa onnistumaan, ei hommassa mitään muuta vaikeaa edes ole. BMW:llä on myös olemassa erikoistyökalu nokkien irroittamista varten. Semmosta voi kyllä olla vaikea saada käsiin.
Comment
-
Comment