Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako tehdä ite ja säästää (nostajat E39 M52)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nonii
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 209
    • Jyväskylä

    Kannattaako tehdä ite ja säästää (nostajat E39 M52)

    Mitäs mieltä "asiantuntijat" ja asiantuntijat ovat. Kannattaako vaihtaa itse M52 (E39 523 -96) pannuun nostajat. Teknistä kokemusta on jonkin verran ja älyän sen että tarkkaa hommaa lähinna ajotuksien suhteen. Mutta jos merkkaa kaikki ennen kuin purkaa ja laittaa samaan asentoon kasatessa niin voiko silti tulla yllätyksiä. Periaatteessahan tuo ei ole kuin pultin availua ja kiinnittelyä. Oli meinaan sen verta kallis tuo nostaja remppa liikkeessä että tekisi mieli kokeilla. Onko ukot tehnyt sitä itse kun en löytänyt kauheasti juttuja kyseisestä asiasta. Jos joku tietää asiasta niin voisitko laittaa huomioitavia asioita. Voisi meinaan kiinnostaa muitakin.
    Nykyinen: W204 220 CDI T

    Ex:

    Octavia RS
    E39 523
    E30 324
    E30 316
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Jos tekniikka ja homma kiinnostaa ja tilat sekä välineet löytyy niin kannattaahan se tehdä itsekin. Ulkona parkkipaikalla ei kannata, paitsi ehkä aurinkoisena päivänä kesällä... Ei se joka korjaamon työnjälkikään aina niin 100% ole, ja jos luottokorjaamo olisi tiedossassi niin tuskinpa tämmöisiä kyselisitkään...? Teoria kannattaa lueskella, bentleyn manuaali on hyvä, siinä on seikkaperäinen ohje operaatioon ja kaikki momentit. Maksaa 112€ uutena mutta jos saat joltakin lainaan, homma onnistunee myös jostain netin syövereistäkin löytyvän vanhemman mallin manuaalin tiedoilla...
    Nyt en muista tarttiko tuossa erikoistyökaluja tuolle koneelle tuohon hommaan, en ole korjaamolla nyt vaan reissussa niin en voi tarkistaa, jos joku voisi täsmentää.
    Jos hommaan ryhdyt ja mikäli siinä tulee jokin ylitsepääsemätön probleema niin soittele 050 3662555, klo 21-22 saa kysellä neuvoja, muissakin jutuissa.

    Comment

    • Nonii
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 209
      • Jyväskylä

      #3
      Talli mulla on ja BMW TIS (kiitos valveutuneen bimmer veljen). Työkalut on juuri päivitetty. Tekniikka kiinnostaa, mutta se uskallus. TIS on muuten hyvä mutta se on nahkahousujen kielellä enkä saa sitä vaihdettua englantiin. Tuo on kyllä hyvä tarjous tuo puhelin tuki. Suurin moka tuossa kaippa on että saa venttiilin kohtaamaan männän. Sittenhän se onkin halpaa kuin saippua.
      Nykyinen: W204 220 CDI T

      Ex:

      Octavia RS
      E39 523
      E30 324
      E30 316

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        jos nostajien vaihtaminen tuntuu "ei uskalla" meiningiltä niin mites olisi et purat itse kannen irti ja viet sen koneistamoon jossa vaihtaavat. tuskin enää hirveesti maksaa jos pelkän kannen kiikutat liikkeeseen/koneistamoon!
        pääset kuitenkin hieman käsiksi koneen syövereihin ja hieman purkaa/kasaa meininkiin!
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by Nonii View Post
          Suurin moka tuossa kaippa on että saa venttiilin kohtaamaan männän. Sittenhän se onkin halpaa kuin saippua.
          Kasattuasi pyörittelet käsin elikkäs avaimella kampuran pultista sitä konetta muutamat kierrokset varmistuaksesi että näin ei tapahdu. Jos ei pyörähdä nätisti vaan toppaa johonkin (tulpat pois niin ei puristukset häiritse) niin katsomaan homma uudestaan. Jos pyörii ja kaikki ajoitukset tuli tehtyä muutenkin niinkuin piti niin ei kun loppukasaus ja käymään.

          Comment

          • leijo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 54

            #6
            jos ajoitustyökalut löytyy ja osaat niitä käyttää, niin ei pitäisi isompia ongelmia olla.

            Comment

            • Sleep-0
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 26

              #7
              Minkäs hintanen setti nuo pelkät nostajat on? (e39 m52b28)

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                Originally posted by leijo View Post
                jos ajoitustyökalut löytyy ja osaat niitä käyttää, niin ei pitäisi isompia ongelmia olla.
                mikäs se tämmönen ajoitustyökalu on mitä tarvitään koneen kasauksessa?
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • 0101769
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 68
                  • hyvinkää

                  #9
                  miksi

                  miksi olet nostajia uusimassa?

                  jos koneessasi on esim 5w 50 öljyt nostajat naputtaa vaikka olisivatkin ehjiä? jos näin, öljyn vaihto 5w 40 riittää todennäköisesti korjaukseksi. myös forte käsittelyä kannattaa kokeilla.

                  Comment

                  • Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

                    #10
                    Originally posted by 0101769 View Post
                    miksi olet nostajia uusimassa?

                    jos koneessasi on esim 5w 50 öljyt nostajat naputtaa vaikka olisivatkin ehjiä? jos näin, öljyn vaihto 5w 40 riittää todennäköisesti korjaukseksi. myös forte käsittelyä kannattaa kokeilla.
                    Tuo öljykikka ei kylläkään korjaa mitään, enintään siirtää tulevaa remppaa myöhempään
                    -Official member of BTCF-Sauna team-


                    e91 325i -06

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #11
                      Originally posted by Bemu500 View Post
                      Tuo öljykikka ei kylläkään korjaa mitään, enintään siirtää tulevaa remppaa myöhempään
                      nii justiisa. ei ne sukupuolitauditkaan parane vaikka kuinka uittaa kusivehkeitä tuoremehussa.
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        Oo sitten tarkkana nokkien irroituksen kanssa. Ne täytyy olla oikeassa asennossa, kun pukkien pultteja aletaan löysäämään. Pahimmillaan nokat voi saada poikki/murtumaan, jos niitä alkaa aukomaan väärässä järjestyksessä. Tästä varoitettiin moneen otteeseen eräässä pelican partsista ostettussa bmw:n moottoreita käsittelevässä opuksessa. Jos ja kun tuon saa onnistumaan, ei hommassa mitään muuta vaikeaa edes ole. BMW:llä on myös olemassa erikoistyökalu nokkien irroittamista varten. Semmosta voi kyllä olla vaikea saada käsiin.

                        Comment

                        • Nonii
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 209
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Kiitoksia neuvoista. Täytyy tuumailla mitä tekee, kun ei tuolla hommalla ole kiire.
                          Nykyinen: W204 220 CDI T

                          Ex:

                          Octavia RS
                          E39 523
                          E30 324
                          E30 316

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎