Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot kadoksissa? E39 530i -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    Tehot kadoksissa? E39 530i -00

    Elikkä alko tossa paripäivää sitte tuntua tosi tukkoselta toi auto. Kävin äsken testaamassa vähän 0-100sia että ei vaivais päätä kokoajan. Jos lähtee kierrokset ~3-4k ja kytkin ylös ei tapahdu paskan vitun vertaa, auto vaan huutaa eikä tunnu liikkuvan mihinkää. Jos lähtee sillee että kytkin on ylhäällä ja matelee ja siintä lämä tiskiin, auto liikkuu ihan hyvin ykkösen loppuun saakka. Vaihde kakkoselle ja kierrokset jäi huutamaan johku sinne ylös ja mitään tehoja ei löydy Ei jotenkin vaan kierrokset laskenu alaspäin.

    Vaikea sanoa ku oon niin vähän ottanu tommosia lähtöjä autoilla yleensäkkään ja BMW on eka, ja vielä juuri saatu. Kuitenkaan ei tunnu yhtään normaalilta. Kulutuskin ehkä hiukan suurempi. En tiiä onko tää sit mun tumpeluutta, vai se helvetin VCD (olikohan se toi) venttiili, vai mikä ihme.

    Auttakaa newbiee!
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #2
    Kytkin luistaa ja pahasti?

    (-00 mallinen auto, oisko joku joskus polttanut kumia oikein urakalla, kun ei noissa kytkin pitäis ihan heti loppua...)
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • miq
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 352
      • Hyvinkää

      #3
      Kytkimeltä kuulostais mun järjen mukaan. Omassa kulkineessa taitaap olla vähän samaa vikaa, ei tosin noin pahana. Tähän liittyen lainaan topikkia: Liikkeellelähdössä kytkin pakkaa vähän ravistamaan, onko se vain kulumisen merkki vai jotain muuta? Vai ravistaako se syntyjään? Kun vain ei olisi se kaksoismassavauhtis...
      Hullu saa olla muttei tyhmä.

      e61 530xd LCI

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #4
        Noh kävin vielä tossa ajelees vaihtelematta vaihteita suuremmin. Kyllä se aika normisti kulkee, voi vaan olla ettei tolla kytkimellä lähetetä ilman sitä VCD? venttiilin poistoa.
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • miq
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 352
          • Hyvinkää

          #5
          Nyt pitää kysyä: mikä on VCD venttiili, never heard...
          Hullu saa olla muttei tyhmä.

          e61 530xd LCI

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Eikös se kytkimen luisto kuitenkin yleensä ekana ilmene isoilla vaihteilla. Tosin manuaalissa aika paha luistaa mistään muualta kuin siitä kytkimestä tai sitten sutii ihan huomaamatta. Hehheh.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              Eikös se kytkimen luisto kuitenkin yleensä ekana ilmene isoilla vaihteilla. Tosin manuaalissa aika paha luistaa mistään muualta kuin siitä kytkimestä tai sitten sutii ihan huomaamatta. Hehheh.
              mullakin joskus 528i:ssä luisti kovassa lähdössä kytkin, mutta ei muussa ajossa... ei siinä sentään niin paljon vääntöä ole, että lähtis isolla vaihteella samanlailla luistaa. oon kuullu/lukenu aikaisemminkin noista kytkimen luisto ongelmista E39:ssä...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #8
                Originally posted by jyrbba69 View Post
                En tiiä onko tää sit mun tumpeluutta, vai se helvetin VCD (olikohan se toi) venttiili, vai mikä ihme.
                Originally posted by miq View Post
                Nyt pitää kysyä: mikä on VCD venttiili, never heard...
                VCD on CDV, Clutch Delay Valve. CDV:n tehtävän on hidastaa nesteen "virtausta" kytkintä vapauttaessa.

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Matula View Post
                  VCD on CDV, Clutch Delay Valve. CDV:n tehtävän on hidastaa nesteen "virtausta" kytkintä vapauttaessa.
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=cdv
                  Oho nörtti taas iskee, vcd on tosiaan Video Compact Disc =D

                  Kiitos korjauksesta
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎