Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kampiakselin asentotunnistin..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sportti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 77
    • Tuusula

    e39 kampiakselin asentotunnistin..?

    Koitin lukea tuota nykimisvika palstaa, mutta oli suht sekava.. Eli auto käy tyhjäkäynnillä aivan normaalista, vapaalla kaasuteltaessa ottaa kierroksia aivan normaalista, ehkä vähän heikommin tai sitten vaan kuvittelen.. Mutta kiihdyttäessä: Kiihtyy, hyytyy, kiihtyy ja hyytyy... Välillä lähtee 3000rpm jälkeen vetämään aivan normaalisti. Tulpat vaihdoin äsken ja ei auttanut.

    Eli voisiko vika olla siinä kampiakselin asennon tunnistimessa (vai mikä lie?) vai missä muualla?

    Kiitos!

    Aivan, ja autohan on -96 vuoden 528i
    Last edited by Sportti; 10-04-2008, 13:22.
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Originally posted by Sportti View Post
    Koitin lukea tuota nykimisvika palstaa, mutta oli suht sekava.. Eli auto käy tyhjäkäynnillä aivan normaalista, vapaalla kaasuteltaessa ottaa kierroksia aivan normaalista, ehkä vähän heikommin tai sitten vaan kuvittelen.. Mutta kiihdyttäessä: Kiihtyy, hyytyy, kiihtyy ja hyytyy... Välillä lähtee 3000rpm jälkeen vetämään aivan normaalisti. Tulpat vaihdoin äsken ja ei auttanut.

    Eli voisiko vika olla siinä kampiakselin asennon tunnistimessa (vai mikä lie?) vai missä muualla?

    Kiitos!
    Voi olla vaikka siinä tai kovin monessa muussa paikassa, suosittelen
    tarkastamaan vikakoodit.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Sportti View Post
      Koitin lukea tuota nykimisvika palstaa, mutta oli suht sekava.. Eli auto käy tyhjäkäynnillä aivan normaalista, vapaalla kaasuteltaessa ottaa kierroksia aivan normaalista, ehkä vähän heikommin tai sitten vaan kuvittelen.. Mutta kiihdyttäessä: Kiihtyy, hyytyy, kiihtyy ja hyytyy... Välillä lähtee 3000rpm jälkeen vetämään aivan normaalisti. Tulpat vaihdoin äsken ja ei auttanut.

      Eli voisiko vika olla siinä kampiakselin asennon tunnistimessa (vai mikä lie?) vai missä muualla?

      Kiitos!
      Taas kerran....
      ...minkähän ikäisestä e39:stä onkaan kyse ja millä tekniikalla?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10065
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Sportti View Post
        Koitin lukea tuota nykimisvika palstaa, mutta oli suht sekava.. Eli auto käy tyhjäkäynnillä aivan normaalista, vapaalla kaasuteltaessa ottaa kierroksia aivan normaalista, ehkä vähän heikommin tai sitten vaan kuvittelen.. Mutta kiihdyttäessä: Kiihtyy, hyytyy, kiihtyy ja hyytyy... Välillä lähtee 3000rpm jälkeen vetämään aivan normaalisti. Tulpat vaihdoin äsken ja ei auttanut.

        Eli voisiko vika olla siinä kampiakselin asennon tunnistimessa (vai mikä lie?) vai missä muualla?

        Kiitos!
        Mikä moottori kyseessä?Käynnistyykö normaalisti?Eikö tuo viallinen kampiakselin tunnistin aiheuta käynnistys ongelmia?Nokka-akselin tunnistimet?Lambda?Bensanpaineet/suodatin.Tuontiautoissa ainakin omissani ollut suodatin vaihhtokunnossa aina ostettaessa. (mu-tua,ei tiedon häivääkään).

        Vikakoodien luku olisi helpoin ratkaisu asian varmistamiseksi.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Mikä moottori kyseessä?Käynnistyykö normaalisti?Eikö tuo viallinen kampiakselin tunnistin aiheuta käynnistys ongelmia?Nokka-akselin tunnistimet?Lambda?Bensanpaineet/suodatin.Tuontiautoissa ainakin omissani ollut suodatin vaihhtokunnossa aina ostettaessa. (mu-tua,ei tiedon häivääkään).

          Vikakoodien luku olisi helpoin ratkaisu asian varmistamiseksi.
          Mutta jos kyseessä on 9/98-uudempi kutoskoneinen, on koko spekulointi turhaa, koska näissä uudemmissa M52TU moottoreissa ei edes ole enään koneen etupäässä/ulkopuolista vikaantuvaa kampiakselin tunnistinta?

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Mutta jos kyseessä on 9/98-uudempi kutoskoneinen, on koko spekulointi turhaa, koska näissä uudemmissa M52TU moottoreissa ei edes ole enään koneen etupäässä/ulkopuolista vikaantuvaa kampiakselin tunnistinta?
            Turhaa spekulointia on miettiä tekniikan ikää kun vika kovin usein löytyy diagnostiikalla, oli se sitten ennen tai jälkeen tuon 9/98 uudistuksen.

            Auto on 99% varmuudella alle 9/98.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10065
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Mikä moottori kyseessä?
              Vikakoodien luku olisi helpoin ratkaisu asian varmistamiseksi.
              Laitetaan sitten alkuperäisestä lyhennetty versio ilman spekulointeja.

              Comment

              • Sportti
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 77
                • Tuusula

                #8
                Totta tosiaan! AUto on -96 vuoden 528i

                Comment

                • Sportti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 77
                  • Tuusula

                  #9
                  Totta tosiaan! AUto on -96 vuoden 528i

                  Ja antaa tulla vaan spekulointeja, kiinnostaa muutenkin kuulle, että millaisesta kaikesta se voi johtua niin on taas vähän entistä viisaampi =)

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Kannattaa tarkistaa sen ilmansuodatinkotelon ja kaasuläppäkotelon välisen ilmatorven kunto (se haitariletku). Minun E39:ssä oli ainakin päässyt ihan riekaleiksi alapuolelta.
                    Kuvassa Osa nro 3.
                    Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:57.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • jamoc8
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 277
                      • Oulu

                      #11
                      Lueta ne vikakoodit, äläkä vaihtele summassa mitään.. tai käytä myös varalta nelipyöräsuuntauksessa.




                      Originally posted by Sportti View Post
                      Totta tosiaan! AUto on -96 vuoden 528i

                      Ja antaa tulla vaan spekulointeja, kiinnostaa muutenkin kuulle, että millaisesta kaikesta se voi johtua niin on taas vähän entistä viisaampi =)
                      ---- Bee äm dapl juu ----

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Matula View Post
                        Turhaa spekulointia on miettiä tekniikan ikää kun vika kovin usein löytyy diagnostiikalla, oli se sitten ennen tai jälkeen tuon 9/98 uudistuksen.

                        Auto on 99% varmuudella alle 9/98.
                        No, tuota miksi siis edes spekuloida sitä onko vai eikö ongelma ole ko.asentotunnistimessa jos/kun kaikki ongelmat muutenkin selviää diagnostiikalla? Tällä logiikallahan 60-70% kaikista tällä saitilla spekuloitavista ongelmista on turhia....mutta mitä me silloin oppisimme?
                        Se että auto on 99%:n varmuudella(miten muuten tuo 99%?), alle tuon 9/98 ei auta sitä, joka vaikka vuoden kuluttua hakee ko.topikin Search:lla ja pähkäilee omaa ongelmaansa 9/98-uudempaan, mutta missään ei ole sitä mistähän vuosimallista+tekniikasta nyt tässäkin oikein on puhuttu?

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          No, tuota miksi siis edes spekuloida sitä onko vai eikö ongelma ole ko.asentotunnistimessa jos/kun kaikki ongelmat muutenkin selviää diagnostiikalla? Tällä logiikallahan 60-70% kaikista tällä saitilla spekuloitavista ongelmista on turhia
                          Olet aivan oikeassa

                          Originally posted by Hemi View Post
                          ....mutta mitä me silloin oppisimme?
                          Että, asioista ei kannata tehdä vaikeampia kuin ne todellisuudessa on.

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Se että auto on 99%:n varmuudella(miten muuten tuo 99%?)
                          Kysyjän aiempien postausten perusteella, jätin kuitenkin 1% sille, että hän on viimeisen kuukauden aikana vaihtanut uudempaan.

                          Originally posted by Hemi View Post
                          alle tuon 9/98 ei auta sitä, joka vaikka vuoden kuluttua hakee ko.topikin Search:lla ja pähkäilee omaa ongelmaansa 9/98-uudempaan, mutta missään ei ole sitä mistähän vuosimallista+tekniikasta nyt tässäkin oikein on puhuttu?
                          Ennen tätä kommenttia alkuperäinen kysyjä oli jo lisännyt omaan aloitukseensa auton mallin ja valmistusvuoden.

                          Comment

                          • Sportti
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 77
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by jamoc8 View Post
                            Lueta ne vikakoodit, äläkä vaihtele summassa mitään.. tai käytä myös varalta nelipyöräsuuntauksessa.

                            On se menossa sinne suuntaukseenki.. Joo, vikakoodien luku ensi viikolla. Ja lähinnä kiinnosti tietää mistä kaikesta moinen voi johtua kun en oikein tekniikasta mitään tiedä.. Muuta kuin, että sitä on autoissa aivan liikaa...

                            Comment

                            • Psymon-88@hotmail.com
                              Newbiemmer
                              • Nov 2010
                              • 18
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Sportti View Post
                              On se menossa sinne suuntaukseenki.. Joo, vikakoodien luku ensi viikolla. Ja lähinnä kiinnosti tietää mistä kaikesta moinen voi johtua kun en oikein tekniikasta mitään tiedä.. Muuta kuin, että sitä on autoissa aivan liikaa...
                              Mulla on sama vika. ala kieroksilla auto tuntuu tukkoiselta jonnekkin 2500rpm asti. kun ajaa tasasella tiellä normaali vauhtia niin hetkellinen kulutus viisari heiluu noin 1l kumpaaki suuntaan. autoon on vaihdettu kampiakselin asento tunnistin, tulpat, se ilma massa mittarilta ruiskulle menevä kumi putki ja ilmansuodatin. näytti olevan aika vanha tämä keskustelu mutta yritän kumminkin. kiitos jo etu käteen (BMW E39 523i vm:96
                              Last edited by [email protected]; 29-11-2010, 22:09.
                              Bmw E39 523i vm:1996
                              Ex: Bmw E36 320 vm:1993

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎