Moi,
kysäisen nyt teiltä kokeneemmilta, kun otsikon auto on ollut vasta muutaman viikon käytössä. Ihmettelyn kohteena on automaattilaatikko, joka mielestäni seilaa nelos ja vitos vaihteen välillä ihmeen paljon. Kun maantiellä nopeutta on joku 80-90 kmh ja tuolloin kierroksia siinä reilut 1500 rpm. Pienikin ylämäki saa aikaan sen, että laatikko vaihtaa pienemmälle (neloselle) ja melkein heti perään taas vitoselle. Ja taas muutama sekunti vitosella, kunnes vaihto taas neloselle. Tätä jatketaan kunnes mäki päättyy tai pakkolaittaa steptronikista nelosen päälle.
Ennen tätä bemaria autonani oli C-mallin mersu (diesel + automaatti, vm. -01), jonka automaatti kieltämättä toimi paljon paremin ja järkevämmin. Mersun laatikko käytti kiitettävästi hyödyksi koneen vääntöä ja vaihtoi pienemmälle vasta pakon edessä. Tämänkin jälkeen mentiin sillä pienemmällä vaihteella, eikä jatkuvasti seilattu isomman ja pienemmän välillä.
No, tulipa pitkä viesti, mutta laittakaa replyä, mikäli teillä on asiaan kommentoitavaa.
kysäisen nyt teiltä kokeneemmilta, kun otsikon auto on ollut vasta muutaman viikon käytössä. Ihmettelyn kohteena on automaattilaatikko, joka mielestäni seilaa nelos ja vitos vaihteen välillä ihmeen paljon. Kun maantiellä nopeutta on joku 80-90 kmh ja tuolloin kierroksia siinä reilut 1500 rpm. Pienikin ylämäki saa aikaan sen, että laatikko vaihtaa pienemmälle (neloselle) ja melkein heti perään taas vitoselle. Ja taas muutama sekunti vitosella, kunnes vaihto taas neloselle. Tätä jatketaan kunnes mäki päättyy tai pakkolaittaa steptronikista nelosen päälle.
Ennen tätä bemaria autonani oli C-mallin mersu (diesel + automaatti, vm. -01), jonka automaatti kieltämättä toimi paljon paremin ja järkevämmin. Mersun laatikko käytti kiitettävästi hyödyksi koneen vääntöä ja vaihtoi pienemmälle vasta pakon edessä. Tämänkin jälkeen mentiin sillä pienemmällä vaihteella, eikä jatkuvasti seilattu isomman ja pienemmän välillä.
No, tulipa pitkä viesti, mutta laittakaa replyä, mikäli teillä on asiaan kommentoitavaa.
Comment