Mikä rengastus?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39, 530dA, automaatti "seilaa"
Collapse
X
-
225/55/16 muistaakseni (muisti hyvä mutta lyhyt) Ihan uudet Michelin XI2 kitkat
Tuli kokeiltua tänään ja 100km/h vauhdissa ei tee mitää ylimääräistäLast edited by Jryde; 27-11-2009, 16:56.E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli
ex- E36 328i ´91 Touring
ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
ex- E39 535iA ´98
ex- E32 735i ´89
Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
"Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTänään reissunpäällä muistui tämä topic mieleen, ja piti oikein testata käytännössä tätä hommaa. Ja tosiaan noinhan tämä steppi toimii... Auto täyteen kuormattuna ja ~85km/h mittarin mukaan niin koneen kierrokset olivat siinä 1500-1600 hujakoilla. Jyrkässä ylämäessä lukko vapautui ja kiekat nousi sinne ~2000 kieppeille ja pysyivät siinä kunnes mäki loiveni. Loivemmassa mäessä tapahtui tuota kierrosten soutamista satunnaisesti, eli välillä lukitti ja irrotti... loogisestihan tuo tuntuu pelittävän. Laatikon ominaisuudesta voidaan siis puhua. 80 nopeudet ovat vain auttamattomasti liian vähän tälle autolle, tai nykyautoille yleensäkään.
Auton malli siis -02
Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.
Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?
pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.
Comment
-
-
Originally posted by AnssiBMW View PostNostetaanpa tätä topiccia ettei heijaamiset painu unholaan. 530da on tehnyt tuota vastaavaa lukkiutumista ja aukeamista reippaan 6000km ja tasaisella tiellä yleisemmin. Tekee tuota välillä tiheästi ja välillä ei huomattavaa seilausta ole. Laatikko itsessään pelaa omasta mielestäni loogisesti ja ei luistele. Mutta tuo momentinmuuntimen lukko häiritsee. Olen yrittänyt vikaa etsiä muualta toivoen ettei tämän auton kanssa tarvitsisi näppejään paskata. Romuja on ollut mutta näin kallista ei vielä kertaakaan. Renkaat on samankokoiset, Vikakoodeista en ole osannut tulkita mitään hyödyllistä ja enpä ole varma osaanko inpalla oikeasta paikasta kaivella. Öljyjä ei ole vaihdeltu ja öljyt on tarkistettu. Öljyä oli juuri oikea määrä.
Auton malli siis -02
Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.
Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?
pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by AnssiBMW View PostIhan varmaksi en muista mutta 235/45 17" mutta jos jollain tietoa mikä rengaskoko sekoittaa nuo stepit niin kiinnostaisi tulevasuuden varalle?
235/45-17 on kuitenkin e39:n normaali koko, ainakin 523i -98:ssaEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by AnssiBMW View PostIhan varmaksi en muista mutta 235/45 17" mutta jos jollain tietoa mikä rengaskoko sekoittaa nuo stepit niin kiinnostaisi tulevasuuden varalle?
Jos aiemmin siellä on ollut siis väärän kokoiset, niin laatikon mukautumat nollaukseen.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNämä ovat ihan oikean vierintäkehän renkaat, mutta onko ollut aiemmin väärän kokoiset? Eli minkä kokoiset olivatkaan talvirenkaat?
Jos aiemmin siellä on ollut siis väärän kokoiset, niin laatikon mukautumat nollaukseen.
Lisää ideoita?
Jatketaan vian etsintää.
Olisikos jotain asiantuntevaa alan liikettä josta asiasta voisi tiedustella? Ei oikein huvita maksaa mistään valohoidosta merkkiliikkeelle.Last edited by AnssiBMW; 01-05-2011, 22:59.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli39 View PostMoi,
kysäisen nyt teiltä kokeneemmilta, kun otsikon auto on ollut vasta muutaman viikon käytössä. Ihmettelyn kohteena on automaattilaatikko, joka mielestäni seilaa nelos ja vitos vaihteen välillä ihmeen paljon. Kun maantiellä nopeutta on joku 80-90 kmh ja tuolloin kierroksia siinä reilut 1500 rpm. Pienikin ylämäki saa aikaan sen, että laatikko vaihtaa pienemmälle (neloselle) ja melkein heti perään taas vitoselle. Ja taas muutama sekunti vitosella, kunnes vaihto taas neloselle. Tätä jatketaan kunnes mäki päättyy tai pakkolaittaa steptronikista nelosen päälle.
Ennen tätä bemaria autonani oli C-mallin mersu (diesel + automaatti, vm. -01), jonka automaatti kieltämättä toimi paljon paremin ja järkevämmin. Mersun laatikko käytti kiitettävästi hyödyksi koneen vääntöä ja vaihtoi pienemmälle vasta pakon edessä. Tämänkin jälkeen mentiin sillä pienemmällä vaihteella, eikä jatkuvasti seilattu isomman ja pienemmän välillä.
No, tulipa pitkä viesti, mutta laittakaa replyä, mikäli teillä on asiaan kommentoitavaa.ja nehän tosiaan vaihdetaan S työntämällä nupikkaa eteen ja e:lle painamalla sitä' ja * vetämällä vähän alaspäin
-ROISTO FANCLUB-
Comment
-
-
Originally posted by AnssiBMW View PostNostetaanpa tätä topiccia ettei heijaamiset painu unholaan. 530da on tehnyt tuota vastaavaa lukkiutumista ja aukeamista reippaan 6000km ja tasaisella tiellä yleisemmin. Tekee tuota välillä tiheästi ja välillä ei huomattavaa seilausta ole. Laatikko itsessään pelaa omasta mielestäni loogisesti ja ei luistele. Mutta tuo momentinmuuntimen lukko häiritsee. Olen yrittänyt vikaa etsiä muualta toivoen ettei tämän auton kanssa tarvitsisi näppejään paskata. Romuja on ollut mutta näin kallista ei vielä kertaakaan. Renkaat on samankokoiset, Vikakoodeista en ole osannut tulkita mitään hyödyllistä ja enpä ole varma osaanko inpalla oikeasta paikasta kaivella. Öljyjä ei ole vaihdeltu ja öljyt on tarkistettu. Öljyä oli juuri oikea määrä.
Auton malli siis -02
Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.
Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?
pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.
Comment
-
-
Originally posted by Tommi//e46 View PostItsellä täysin samaa "oireilua" Auto tosin 320da,mutta sama laatikko. Jos lohduttaa,niin itsellä ollut jo 32 tkm ajan samanlainen. Vakkarilla tosin pahempi ja välillä on poissa kokonaan. Ärsyttävää toki,oon ajanut talvinopeusrajotuksilla S:llä,jotta pitää nelosen päällä noissa vauhdeissa.
itellä on tehny samaa jo kolmessa e39:ssä (530d-03, 530d-00, 525d-01), jo 169tkm ajetussakin, sama vaikka ajaa "pakko-viitosella" niin se heijaa siinä 80 kieppeillä turbiinia auki ja kiinni, ei tosin ihan yhtä reilusti mitä tuossa aiemmin valitettiin...-00 530d:ssa (235tkm) oli öljyt + suodin vaihdettu n.10tkm aiemmin kun ostin, että en usko että oli öljyistäkään kiinni.
oon kuvitellu että ois kyse ominaisuudesta, ei viasta._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
VIKA korjaantui (seilaaminen)
Originally posted by Tommi//e46 View PostItsellä täysin samaa "oireilua" Auto tosin 320da,mutta sama laatikko. Jos lohduttaa,niin itsellä ollut jo 32 tkm ajan samanlainen. Vakkarilla tosin pahempi ja välillä on poissa kokonaan. Ärsyttävää toki,oon ajanut talvinopeusrajotuksilla S:llä,jotta pitää nelosen päällä noissa vauhdeissa.
Että näin.
Comment
-
Comment