Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39, 530dA, automaatti "seilaa"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Mikä rengastus?

    Comment

    • Jryde
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 128
      • Röykkä Citi

      #17
      225/55/16 muistaakseni (muisti hyvä mutta lyhyt) Ihan uudet Michelin XI2 kitkat

      Tuli kokeiltua tänään ja 100km/h vauhdissa ei tee mitää ylimääräistä
      Last edited by Jryde; 27-11-2009, 16:56.
      E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
      Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli

      ex- E36 328i ´91 Touring
      ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
      ex- E39 535iA ´98
      ex- E32 735i ´89

      Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
      ->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
      "Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"

      Comment

      • Spatsi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 59

        #18
        Väärä topic.
        Last edited by Spatsi; 08-10-2010, 00:15. Reason: Väärä topic

        Comment

        • AnssiBMW
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 31
          • Oku

          #19
          Originally posted by Thuppu View Post
          Tänään reissunpäällä muistui tämä topic mieleen, ja piti oikein testata käytännössä tätä hommaa. Ja tosiaan noinhan tämä steppi toimii... Auto täyteen kuormattuna ja ~85km/h mittarin mukaan niin koneen kierrokset olivat siinä 1500-1600 hujakoilla. Jyrkässä ylämäessä lukko vapautui ja kiekat nousi sinne ~2000 kieppeille ja pysyivät siinä kunnes mäki loiveni. Loivemmassa mäessä tapahtui tuota kierrosten soutamista satunnaisesti, eli välillä lukitti ja irrotti... loogisestihan tuo tuntuu pelittävän. Laatikon ominaisuudesta voidaan siis puhua. 80 nopeudet ovat vain auttamattomasti liian vähän tälle autolle, tai nykyautoille yleensäkään.
          Nostetaanpa tätä topiccia ettei heijaamiset painu unholaan. 530da on tehnyt tuota vastaavaa lukkiutumista ja aukeamista reippaan 6000km ja tasaisella tiellä yleisemmin. Tekee tuota välillä tiheästi ja välillä ei huomattavaa seilausta ole. Laatikko itsessään pelaa omasta mielestäni loogisesti ja ei luistele. Mutta tuo momentinmuuntimen lukko häiritsee. Olen yrittänyt vikaa etsiä muualta toivoen ettei tämän auton kanssa tarvitsisi näppejään paskata. Romuja on ollut mutta näin kallista ei vielä kertaakaan. Renkaat on samankokoiset, Vikakoodeista en ole osannut tulkita mitään hyödyllistä ja enpä ole varma osaanko inpalla oikeasta paikasta kaivella. Öljyjä ei ole vaihdeltu ja öljyt on tarkistettu. Öljyä oli juuri oikea määrä.
          Auton malli siis -02

          Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.

          Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?

          pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Originally posted by AnssiBMW View Post
            Nostetaanpa tätä topiccia ettei heijaamiset painu unholaan. 530da on tehnyt tuota vastaavaa lukkiutumista ja aukeamista reippaan 6000km ja tasaisella tiellä yleisemmin. Tekee tuota välillä tiheästi ja välillä ei huomattavaa seilausta ole. Laatikko itsessään pelaa omasta mielestäni loogisesti ja ei luistele. Mutta tuo momentinmuuntimen lukko häiritsee. Olen yrittänyt vikaa etsiä muualta toivoen ettei tämän auton kanssa tarvitsisi näppejään paskata. Romuja on ollut mutta näin kallista ei vielä kertaakaan. Renkaat on samankokoiset, Vikakoodeista en ole osannut tulkita mitään hyödyllistä ja enpä ole varma osaanko inpalla oikeasta paikasta kaivella. Öljyjä ei ole vaihdeltu ja öljyt on tarkistettu. Öljyä oli juuri oikea määrä.
            Auton malli siis -02

            Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.

            Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?

            pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.
            Onko ne renkaat oikean kokoiset? Muistelen että väärä rengaskoko saa stepin sekoamaan :think
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • AnssiBMW
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 31
              • Oku

              #21
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Onko ne renkaat oikean kokoiset? Muistelen että väärä rengaskoko saa stepin sekoamaan :think
              Ihan varmaksi en muista mutta 235/45 17" mutta jos jollain tietoa mikä rengaskoko sekoittaa nuo stepit niin kiinnostaisi tulevasuuden varalle?

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Originally posted by AnssiBMW View Post
                Ihan varmaksi en muista mutta 235/45 17" mutta jos jollain tietoa mikä rengaskoko sekoittaa nuo stepit niin kiinnostaisi tulevasuuden varalle?
                Ne oikeat koot on merkitty sinne kuskin ovitolppaan, muut on "vääriä"
                235/45-17 on kuitenkin e39:n normaali koko, ainakin 523i -98:ssa
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by AnssiBMW View Post
                  Ihan varmaksi en muista mutta 235/45 17" mutta jos jollain tietoa mikä rengaskoko sekoittaa nuo stepit niin kiinnostaisi tulevasuuden varalle?
                  Nämä ovat ihan oikean vierintäkehän renkaat, mutta onko ollut aiemmin väärän kokoiset? Eli minkä kokoiset olivatkaan talvirenkaat?
                  Jos aiemmin siellä on ollut siis väärän kokoiset, niin laatikon mukautumat nollaukseen.

                  Comment

                  • AnssiBMW
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 31
                    • Oku

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Nämä ovat ihan oikean vierintäkehän renkaat, mutta onko ollut aiemmin väärän kokoiset? Eli minkä kokoiset olivatkaan talvirenkaat?
                    Jos aiemmin siellä on ollut siis väärän kokoiset, niin laatikon mukautumat nollaukseen.
                    Eli myös talvirenkaat 235/45 17". Nollasin adaption valuesit jos nyt oikein muistan mutta eipäs tuo hyödyttänyt. Emäntä ajaa 100km päivässä ja nyt on ajellut nuo 80km/h alueet sport asennolla niin saa kierroksia sen verran ylös ettei pahemmin heijaile. Tuntuu että selvimmin tulee esille vakkarin kanssa tuo heijaus.

                    Lisää ideoita?

                    Jatketaan vian etsintää.

                    Olisikos jotain asiantuntevaa alan liikettä josta asiasta voisi tiedustella? Ei oikein huvita maksaa mistään valohoidosta merkkiliikkeelle.
                    Last edited by AnssiBMW; 01-05-2011, 22:59.

                    Comment

                    • EnniSofia
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 211
                      • suomi

                      #25
                      Originally posted by Eemeli39 View Post
                      Moi,
                      kysäisen nyt teiltä kokeneemmilta, kun otsikon auto on ollut vasta muutaman viikon käytössä. Ihmettelyn kohteena on automaattilaatikko, joka mielestäni seilaa nelos ja vitos vaihteen välillä ihmeen paljon. Kun maantiellä nopeutta on joku 80-90 kmh ja tuolloin kierroksia siinä reilut 1500 rpm. Pienikin ylämäki saa aikaan sen, että laatikko vaihtaa pienemmälle (neloselle) ja melkein heti perään taas vitoselle. Ja taas muutama sekunti vitosella, kunnes vaihto taas neloselle. Tätä jatketaan kunnes mäki päättyy tai pakkolaittaa steptronikista nelosen päälle.

                      Ennen tätä bemaria autonani oli C-mallin mersu (diesel + automaatti, vm. -01), jonka automaatti kieltämättä toimi paljon paremin ja järkevämmin. Mersun laatikko käytti kiitettävästi hyödyksi koneen vääntöä ja vaihtoi pienemmälle vasta pakon edessä. Tämänkin jälkeen mentiin sillä pienemmällä vaihteella, eikä jatkuvasti seilattu isomman ja pienemmän välillä.

                      No, tulipa pitkä viesti, mutta laittakaa replyä, mikäli teillä on asiaan kommentoitavaa.
                      ihan yksinkertasen kautta tämä viesti mutta onkos tossa sellanen nappula siinä vaihekepin vieressä missä on kirjaimet S E ja vikana * nämä siis ylhäältä alaspäin.. itsellä ainakin seilaa jos pitää tolla E:llä siksipä ajelen * :llä koska ei vaihda niin tiuhaan. ilmeisestikkin E on tehty mukamas mukavaan ajoon ja nehän tosiaan vaihdetaan S työntämällä nupikkaa eteen ja e:lle painamalla sitä' ja * vetämällä vähän alaspäin
                      -ROISTO FANCLUB-

                      Comment

                      • Tommi//e46
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 52
                        • Länsi-Suomi

                        #26
                        Originally posted by AnssiBMW View Post
                        Nostetaanpa tätä topiccia ettei heijaamiset painu unholaan. 530da on tehnyt tuota vastaavaa lukkiutumista ja aukeamista reippaan 6000km ja tasaisella tiellä yleisemmin. Tekee tuota välillä tiheästi ja välillä ei huomattavaa seilausta ole. Laatikko itsessään pelaa omasta mielestäni loogisesti ja ei luistele. Mutta tuo momentinmuuntimen lukko häiritsee. Olen yrittänyt vikaa etsiä muualta toivoen ettei tämän auton kanssa tarvitsisi näppejään paskata. Romuja on ollut mutta näin kallista ei vielä kertaakaan. Renkaat on samankokoiset, Vikakoodeista en ole osannut tulkita mitään hyödyllistä ja enpä ole varma osaanko inpalla oikeasta paikasta kaivella. Öljyjä ei ole vaihdeltu ja öljyt on tarkistettu. Öljyä oli juuri oikea määrä.
                        Auton malli siis -02

                        Vika mikä autossa on päällä kokoajan on rough -idle speed sensor- tai jotain sinnepäin mutta enpä usko tuonkaan selittävän tuota seilaamista.

                        Oisko jollain gurulla antaa vinkkejä?

                        pystyykö noihin mitään ohjelmapäivityksiä tekemään tai onko mitään sähköisen vian mahdollisuutta. Mekaaninen vika tarkoittanee näissä tapauksissa laatikon vaihto showta.
                        Itsellä täysin samaa "oireilua" Auto tosin 320da,mutta sama laatikko. Jos lohduttaa,niin itsellä ollut jo 32 tkm ajan samanlainen. Vakkarilla tosin pahempi ja välillä on poissa kokonaan. Ärsyttävää toki,oon ajanut talvinopeusrajotuksilla S:llä,jotta pitää nelosen päällä noissa vauhdeissa.

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          #27
                          Originally posted by Tommi//e46 View Post
                          Itsellä täysin samaa "oireilua" Auto tosin 320da,mutta sama laatikko. Jos lohduttaa,niin itsellä ollut jo 32 tkm ajan samanlainen. Vakkarilla tosin pahempi ja välillä on poissa kokonaan. Ärsyttävää toki,oon ajanut talvinopeusrajotuksilla S:llä,jotta pitää nelosen päällä noissa vauhdeissa.
                          olikse nyt varmasti se nelonen, vai tuo turbiinin lukitus :think

                          itellä on tehny samaa jo kolmessa e39:ssä (530d-03, 530d-00, 525d-01), jo 169tkm ajetussakin, sama vaikka ajaa "pakko-viitosella" niin se heijaa siinä 80 kieppeillä turbiinia auki ja kiinni, ei tosin ihan yhtä reilusti mitä tuossa aiemmin valitettiin...-00 530d:ssa (235tkm) oli öljyt + suodin vaihdettu n.10tkm aiemmin kun ostin, että en usko että oli öljyistäkään kiinni.

                          oon kuvitellu että ois kyse ominaisuudesta, ei viasta.
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • AnssiBMW
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 31
                            • Oku

                            #28
                            VIKA korjaantui (seilaaminen)

                            Originally posted by Tommi//e46 View Post
                            Itsellä täysin samaa "oireilua" Auto tosin 320da,mutta sama laatikko. Jos lohduttaa,niin itsellä ollut jo 32 tkm ajan samanlainen. Vakkarilla tosin pahempi ja välillä on poissa kokonaan. Ärsyttävää toki,oon ajanut talvinopeusrajotuksilla S:llä,jotta pitää nelosen päällä noissa vauhdeissa.
                            Unohtui aikanaan päivittää tänne vian selviäminen. Kiitos eräälle maaninkalaiselle automaattilaatikko gurulle. e39:n GM ei ollutkaan turbiinivikainen eikä laatikkoa tarvinnut vaihtaa. Vika löytyi solenoidista joka ohjaa turbiinin lukkiutumista. Vikaa ei löytynyt inpalla eikä muillakaan ohjelmilla. Selvisin edullisella remontilla lukuunottamatta että vaihdoin turhaan turbiinin. Oli siitä vanhasta turbiinista lähtenyt jauhoa laatikon venttiilikoneistoon joka puhdistettiin ja tiivisteet vaihdettiin. (jauho tuli varmaankin siitä että lukko remppasi edestakaisin ja turbiini siis luisti vähän väliä)

                            Että näin.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎