Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 huollot/hinnat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juautio
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 13

    E39 huollot/hinnat...

    Auto on E39 (vm.99 automaatti) ja 150 000 km tuli juuri
    täyteen. Bensapumppu on vaihdettu n. 1000 km sitten ja
    II-inspection alkaa olla ajankohtainen.

    (Viime viikolla lomamatkalla kohti Kotkaa ilmestyi keltainen
    moottorihäiriö-valo ja Autosalpa (merkkihuolto Kotkassa)
    diagnoosi oli ilmamassamittarin-koodi. Nollasivat vian
    ja se ilmestyi loman aikana pari kertaa, mutta sammui aina auton
    seistessä jonkin aikaa. Kotiin palatessa check-engine valo
    ei syttynyt kertaakaan!?!)

    Kannattaako II-huolto tehdä merkkihuollossa vai jossain
    muualla? Onko hintaerot kuinka isot? Auto on Kuopiossa.

    Joensuun Hartikainen ilmoitti II-huollon
    + automaattilaatikon öljyjen vaihdon maksavan n. 450e (II-huolto)
    + 300e (automaattilaatikon öljynvaihto), eli n. 800e!

    Onko kukaan selvitellyt huoltohintojen eroja paikkakunnilla?

    Kiitos etukäteen!
  • J. Kuusisto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 860
    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

    #2
    ennenku alat vaihdattamaan automaattiin öljyjä, kannattaa lukaista muutama topic aiheeseen liittyen.. tosin itsellekin on vielä epäselvää että kannattaako vai ei..
    Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt?
    Tuolla on monta sivua asiaa..
    Last edited by J. Kuusisto; 21-04-2008, 20:09.
    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
    e28 M535i -85

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #3
      minä en lähtis vaihtaa laatikon öljyjä...jos ei ole mikään rikki niin miksi mennä sörkkimään, ei tunnu tulevan kuin ongelmia vaihdon myötä

      + ei mielestäni ole bimmerin huolto-ohjelmassa enää tuo automaattilaatikon öljynvaihto
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • finnbiker
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 103

        #4
        Originally posted by J. Kuusisto View Post
        ennenku alat vaihdattamaan automaattiin öljyjä, kannattaa lukaista muutama topic aiheeseen liittyen.. tosin itsellekin on vielä epäselvää että kannattaako vai ei..
        Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt?
        Tuolla on monta sivua asiaa..

        on myös muistettava että ikuista öljyä ei ole.
        Powermatic vantaalla tekee öljynvihdon läpihuuhtelumenetelmällä.
        Keskustelin kaveraiden kanssa, niin sanovatten automaagilootien öljyn tulevan
        tiensä päähän n. 120000 km ajon jälkeen, hieman ajotavasta riippuen.
        - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1961
          • Hki

          #5
          Originally posted by finnbiker View Post
          on myös muistettava että ikuista öljyä ei ole.
          Powermatic vantaalla tekee öljynvihdon läpihuuhtelumenetelmällä.
          Keskustelin kaveraiden kanssa, niin sanovatten automaagilootien öljyn tulevan
          tiensä päähän n. 120000 km ajon jälkeen, hieman ajotavasta riippuen.
          Tuskin sitä silmällä näkee? Mihin tämmöinen arvio voi korjaamolla perustua?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Kyllä ne tuolla powermaticilla varmaankin ovat sen verta automaattilaatikoita avanneet ja öljyjä vaihtaneet eri ajomäärillä, että kokemusta on. Kyllä sen öljystä alkaa näkemäänkin milloinka se on huonoa. Kosteushan se on suomen vaihtelevissa lämpötiloissa ongelma, lisäksi öljy menettää ominaisuuksiaan ajan kanssa joka tapauksessa. Suosittelisin vaihtoa mutta syytä on tehdä se kunnolla, oikein tehty huuhtelumenetelmä lienee paras ratkaisu tuolle laatikolle.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Vanquish View Post
              Tuskin sitä silmällä näkee? Mihin tämmöinen arvio voi korjaamolla perustua?
              Omasta ja erään toisen palstalaisen GM ikiöljylaatikon öljystä on tehty analyysi n. 120 tkm ajosuoritteen jälkeen. Puolueettoman tutkimuksen tekijän tuomio oli varsin selvä. Ominaisuudet vielä speksien hyväksyttävissä, mutta vaihto suositeltavaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Omasta ja erään toisen palstalaisen GM ikiöljylaatikon öljystä on tehty analyysi n. 120 tkm ajosuoritteen jälkeen. Puolueettoman tutkimuksen tekijän tuomio oli varsin selvä. Ominaisuudet vielä speksien hyväksyttävissä, mutta vaihto suositeltavaa.
                No vaihdettiinko ne?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  No vaihdettiinko ne?
                  No mitäs luulet?
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    No mitäs luulet?
                    En tykkää arvailla, siksi kysyinkin
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎