Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sammu kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arzi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 453
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by bmw e34 View Post
    minä myös tarkistaisin sen bensa tilanteen ihan ensimmäisenä, meinaan viime kesänä kävi käpy: auto (E39) sammui lennosta, bensa valo EI palanut (tasamaalla), RANGE näytti 97 Km, salavalikosta katsottuna bensaa oli tankissa n. 10 L.
    Tänään kävi meikäläiselle melkein sama juttu. Yritin startata autoa, startti pyörii ja välillä lupaa, mutta käyntiin ei mee. Range näyttää 97 km .
    Irrotin takapenkin ja kääntäessä virrat päälle totesin ettei pumpusta kuulu mitään!? Kaadettiin sitten pari litraa löpöä tankkiin ja kerralla lähti käyntiin.
    Lieneekö vain bensapumpussa vika (autoliikkeen myyjä kehotti vaihtmaan kun ei mee aina ekalla käyntiin) vai pitäisikö tutkia muualta?:think Melko erikoista et välillä toimii ja välillä ei. Johdot?
    Last edited by arzi; 11-05-2008, 17:35.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10081
      • KVLA

      #17
      Originally posted by arzi View Post
      Tänään kävi meikäläiselle melkein sama juttu. Yritin startata autoa, startti pyörii ja välillä lupaa, mutta käyntiin ei mee. Range näyttää 97 km .
      Irrotin takapenkin ja kääntäessä virrat päälle totesin ettei pumpusta kuulu mitään!? Kaadettiin sitten pari litraa löpöä tankkiin ja kerralla lähti käyntiin.
      Lieneekö vain bensapumpussa vika (autoliikkeen myyjä kehotti vaihtmaan kun ei mee aina ekalla käyntiin) vai pitäisikö tutkia muualta?:think Melko erikoista et välillä toimii ja välillä ei. Johdot?
      Minulla sammui ajosta E39 540:n jokin aika sitten.Käynnistyi hetkeksi ja taas sammui.Teki tuota muutaman kerran,kunnes sammui lopullisesti.Syyksi paljastui polttoainepumpun johto.Oli jostain syystä "niivittynyt" poikki liittimen juuresta ja tietysti tankin sisäpuolelta siitä anturikannen alta.Välillä sai kosketusta välillä taas ei.Johto tinaten ja on pelittänyt.

      Comment

      • arzi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 453
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Minulla sammui ajosta E39 540:n jokin aika sitten.Käynnistyi hetkeksi ja taas sammui.Teki tuota muutaman kerran,kunnes sammui lopullisesti.Syyksi paljastui polttoainepumpun johto.Oli jostain syystä "niivittynyt" poikki liittimen juuresta ja tietysti tankin sisäpuolelta siitä anturikannen alta.Välillä sai kosketusta välillä taas ei.Johto tinaten ja on pelittänyt.
        Täytyy tutkia sitten bensapumpun johtoja vähän tarkemmin,ihan kunnossa olevilta ja ehjiltä ne näytti. Bensapumppu on menossa vaihtoon jokatapauksessa, uutta pumppua odottellessaan vaan täytyy jotenki siirtyä A´sta B´hen.
        Foorumia selatessa aloin epäilemään myös nokka-akselin asentotunnistinta, toisaalta auto ei sammu kesken ajon ym. Eli kun käyntiin lähtee toimii kuin unelma, ei nykimistä , sammumista jne. Ajattelin käydä lukemassa vikakoodit.

        Comment

        • aamulypsy
          Newbiemmer
          • Nov 2004
          • 23
          • Kauhava

          #19
          525i vm.92

          Mulla on vähän samantapainen ongelma, tuntuu et on monessa paikkaa vika. Tyhjäkäynnin seilaaminen loppu kun tiivistin imuletkun joka oli päästä halki, mutta auto on tehnyt semmosta kiva, että: Kesken ajon sammuu ja ei mitään tapahdu vaikka pykältää pienemmälle, ei muutaku auto sivuun ja hetken oottelu niin starttaa uusiks (heti ei lähde) epäilisin et jokin/joku kastelee tulpat ja näin, lisäksi loppuu veto välillä kun kiihdyttää kierrokset yli 4000 rpm ja tuntuis myös että tehoja hukassa ei taho ottaa kierroksia nii nopeesti ku luulis.
          *******

          Comment

          • pav
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 178
            • Varkaus

            #20
            E39 528iA -97 ei käynnisty pa-pumpun vaihdon jälkeen

            Hei, lainaan threadia kun en jostain syystä saa uutta threadia avattua...

            Eli auto pätki ajaessa ja lopulta sammui matkan varrelle. Bensaa oli 15 litraa vielä mittarin mukaan, mutta tankattiin vielä 10 litraa jerrykannulla varmuuden vuoksi. Ei auttanut. Päädyttiin pa-pumppuvikaan, vaihdoin uuden ja samalla huomasin, että piuha oli melkein palanut poikki pumpun päältä. Joten tinattiin se.
            Sen jälkeen yrittämään sahata käynttiin, mutta kuulostaa kuin vähän yrittäisi hörähdellä aluksi, mutta sitten sekin vaimenee. Hetken jos odottaa niin taas vähän enempi ääntä startissa ja taas hörähdykset vaimenee. Bensaa kone saa, haisee putkessa asti. Eilen ajateltiin sitten, että kokeillaan tänään aamulla taas. Ei apua, ei käynnisty.
            Nyt sitten vaihdetaan tänään pa-suodatin, testaillaan sitten uudestaan. Myöskin tulpan vaihtoja ollaan mietitty.

            Onko kenelläkään mitään hyviä ideoita avuksi? Johtuuko tämä tulppien kastumisesta? Voiko olla venttiilien jumiutumista (josta luin täältä)?

            Kun vika alkoi ilmetä matkalla, auto sammui ja sitten pumppu sai taas virtaa ja auto käynnistyi taas kunnes lopulta matka päättyi. Hinausautolla korjaamolle, josta se oli herännyt käyntiin aamulla, mutta sammunut kun oli ajettu halliin. Sen jälkeen se ei ole käynnistynyt.

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #21
              Originally posted by pav View Post
              Hei, lainaan threadia kun en jostain syystä saa uutta threadia avattua...

              Eli auto pätki ajaessa ja lopulta sammui matkan varrelle. Bensaa oli 15 litraa vielä mittarin mukaan, mutta tankattiin vielä 10 litraa jerrykannulla varmuuden vuoksi. Ei auttanut. Päädyttiin pa-pumppuvikaan, vaihdoin uuden ja samalla huomasin, että piuha oli melkein palanut poikki pumpun päältä. Joten tinattiin se.
              Sen jälkeen yrittämään sahata käynttiin, mutta kuulostaa kuin vähän yrittäisi hörähdellä aluksi, mutta sitten sekin vaimenee. Hetken jos odottaa niin taas vähän enempi ääntä startissa ja taas hörähdykset vaimenee. Bensaa kone saa, haisee putkessa asti. Eilen ajateltiin sitten, että kokeillaan tänään aamulla taas. Ei apua, ei käynnisty.
              Nyt sitten vaihdetaan tänään pa-suodatin, testaillaan sitten uudestaan. Myöskin tulpan vaihtoja ollaan mietitty.

              Onko kenelläkään mitään hyviä ideoita avuksi? Johtuuko tämä tulppien kastumisesta? Voiko olla venttiilien jumiutumista (josta luin täältä)?

              Kun vika alkoi ilmetä matkalla, auto sammui ja sitten pumppu sai taas virtaa ja auto käynnistyi taas kunnes lopulta matka päättyi. Hinausautolla korjaamolle, josta se oli herännyt käyntiin aamulla, mutta sammunut kun oli ajettu halliin. Sen jälkeen se ei ole käynnistynyt.
              Vikakoodien luku voisi auttaa mutta ihan kolikkoa heittämällä voisi arpoa nokka-akselin asentoanturin ja kampiakselin tunnistimen välillä.

              Comment

              • Vonsaku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 109

                #22
                Mulla oli omassa autossa vikaa bensapumpun sulakkeen pohjassa, eli ei kiristänyt sulaketta tarpeeksi ja pumppu pätki aika-ajoin, vika löytyi kun vika oli päällä ja yleismittari käsillä.

                Meinasin sen takia silpaista ojaan talvella > syöttö pois kesken leikkimisen...

                Comment

                • pav
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 178
                  • Varkaus

                  #23
                  ok, homma selvisi!

                  Vaihdettiin varuilta se pa-suodatin, kun ei tietoa milloin aiemmin vaihdettu.
                  Sitten vaan startattiin tarpeeksi kauan, että se lähti käyntiin -> venttiilit oli jumissa.

                  Comment

                  • ojmichael
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 116
                    • Tampere

                    #24
                    Itsellä kanssa ongelmaa tuon polttoainepumpun kanssa, eli pumppu välillä sammuu. Voiko huonokuntoinen pumppu välillä tuolla tavoin sammua ja välillä toimii moitteetta?
                    Johdoissa ei näyttäisi olevan mitään vikaa. Releen myös vaihdoin kun luulin vian olevan siinä. Mitä muuta kannattaisi tarkastaa ennen uuden pumpun ostoa? Kolahtaa vain ikävästi tuollaisetkin summat opiskelijabudjettiin

                    Comment

                    • Lusu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 615
                      • Nokia

                      #25
                      Nostetaas vanhaa. Eli e36 320i automaatti, sammuu kesken ajon silloin tällöin. Nyt rupesin tarkkaileen bensamittarin näyttöä, ja rupee vaikuttaan että se ei näytä todellista bensamäärää, n.10-15l näyttää mittari kun sammuu auto.

                      Pystyykö vikaa millään varmistamaan, vikakoodien luku... Ja onko ainoa korjaus uusi mittaristo vai onko liitoksissa vaan häikkää....:think

                      Niin ja kerran on mittaristo mennyt hetkeksi kokonaan pimeeksi....(emäntä just paljasti)
                      xxxxx

                      "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                      Exät:
                      E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                      e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                      , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                      Comment

                      • kalis20
                        Newbiemmer
                        • Dec 2018
                        • 23
                        • kuopio

                        #26
                        Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään. E39 sammui liikennevaloihin itsestään. mittari pimeni vilkutti moottorin vikavaloa ja eml valoa. Sammui käynnistyi heti itsestään,kunnes taas sammui. Odotin hetken lähti suoraan avaimesta käymää ja sain auton ajettua parkkiin. Ensimmäinen kerta kun tekee tälläistä?

                        Comment

                        • kalis20
                          Newbiemmer
                          • Dec 2018
                          • 23
                          • kuopio

                          #27
                          Originally posted by kalis20 View Post
                          Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään. E39 sammui liikennevaloihin itsestään. mittari pimeni vilkutti moottorin vikavaloa ja eml valoa. Sammui käynnistyi heti itsestään,kunnes taas sammui. Odotin hetken lähti suoraan avaimesta käymää ja sain auton ajettua parkkiin. Ensimmäinen kerta kun tekee tälläistä?
                          Tosiaan bensaa 15l mittarin mukaa tankissa ja 99% varmuudella pitää paikkaansa.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11166
                            • Oulu

                            #28
                            Tarkistahan että akun navat on kunnolla kiinni. Joskus saattaa e39:ssä löystyä ja aiheuttaa käsittämätöntä häröilyä.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • kalis20
                              Newbiemmer
                              • Dec 2018
                              • 23
                              • kuopio

                              #29
                              Täytyypä tsekata se ja samalla tarkistaa,että bensapumpun sulake on kunnolla kiinni.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎