Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528 käyntiongelma, jakoko sekaisin? Vika selvinnyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    E39 528 käyntiongelma, jakoko sekaisin? Vika selvinnyt

    Sunnuntaina kävimme vaimon kanssa kaupassa. Auto kävi kuten kuuluukin, kunnes kaupasta lähtiessämme minä siirryin kuskin paikalle. Starttasin ja panin automaatin pakille, alkoi tuntumaan tärinää. Jatkoin kuitenkin kotiin, kone tuntui tehottomalta. Rahu tuli illalla lukemaan koodit, ei mitään. Maanantaina vaihdoin puolat ja tulpat, edelleen tutisee tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa ikkäänkuin tupsuttaa "hanttiin". Noin 3000kierr.min. jälkeen kuullostaa normaalille, mutta voimaa ei ole. Voiko jako hypätä startatessa pykälän?
    Onko kellään vastaavia kokemuksia? Suurimmat murheet tuntuisi olevan kolmos ja nelospytyissä.

    Auto vanhempaa mallia, 7/97
    Last edited by TFV; 30-04-2008, 12:06.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1767
    • Honkajoki

    #2
    tarkista asentotunnistimien kiinnitys. Olisko joku puolan liitin, tai johto vialla
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Kiittää hän. Puolien johdot silminkatsoen ok. Missäs se kampiakselin anturi olikaan, se vaihdettiin huollossa pari vuotta sitten. Eikö anturin kosketushäiriöstäkin pitäisi jäädä vikakoodi?
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Kammen anturi on siellä koneen etupäässä oikealla, pelti auki kun katsot niin löytyy - onko se nyt alavesiletkun - takaa vasemmalta.
        Käyhän Motonetista uudet anturit ja "Rai rai" Tuo itse probleemihan voi olla aika pitkälti vaikka missä... Noissa vikakoodien ilmaantumisissa tuntuis silloin tällöin olevan vähän epälogiikkaa :think
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • jaajo
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 54

          #5
          Originally posted by TFV View Post
          Sunnuntaina kävimme vaimon kanssa kaupassa. Auto kävi kuten kuuluukin, kunnes kaupasta lähtiessämme minä siirryin kuskin paikalle. Starttasin ja panin automaatin pakille, alkoi tuntumaan tärinää. Jatkoin kuitenkin kotiin, kone tuntui tehottomalta. Rahu tuli illalla lukemaan koodit, ei mitään. Maanantaina vaihdoin puolat ja tulpat, edelleen tutisee tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa ikkäänkuin tupsuttaa "hanttiin". Noin 3000kierr.min. jälkeen kuullostaa normaalille, mutta voimaa ei ole. Voiko jako hypätä startatessa pykälän?
          Onko kellään vastaavia kokemuksia? Suurimmat murheet tuntuisi olevan kolmos ja nelospytyissä.

          Auto vanhempaa mallia, 7/97

          Itselläni joskus samanlaisessa kulkineessa oli huohottimen separaattorin
          kalvo rikkoontunut, jolloin auto kävi täristäen ja alakierroksilla tehoton.
          Tämä kylläkin helppo tarkistaa, eli jos sammutuksen jälkeen ei kuulu suhahdusta/huokausta konehuoneesta on kalvo rikki.
          BMW 525i -05

          ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
          M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Siis sieltä löytyy joko imuvuoto(haljennut iso haitariputki massamittarin ja imusarjan välistä) tai viallinen imunokan asentotunnistin....
            Eli ei, ei hyppää m52 koneesta ketju hampaalla.

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Siis sieltä löytyy joko imuvuoto(haljennut iso haitariputki massamittarin ja imusarjan välistä) tai viallinen imunokan asentotunnistin....
              Eli ei, ei hyppää m52 koneesta ketju hampaalla.
              Kiitos. Imuvuotoja ei pitäisi olla. Hiljattain uusin haitarikumin separaattorin vaihdon yhteydessä. Eilen illalla suihkin myös jarruputsia imusarjan ympärille.
              Eli imunokan tunnistinta hakemaan vaan.
              Helpotti tuo tieto, ettei ketju voi hypätä......

              Kumma, että koodit ei näytä mitään. Niinhän tuossa kyllä aiemmin todettiinkin, aina vaan ei näy.
              Last edited by TFV; 29-04-2008, 12:19.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Tämä selkis. Kaiken alkuna vesipumpun lievä vuoto, tiputellu triggeripyörälle ja tuhonnut jollain lailla kampiakselin asentotunnistimen. Kaikkea sitä....
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎