Samaa ongelmaa ollut searchin mukaan muillakin ja vikaa voi olla monessa paikkaa, mutta missähän tällä kertaa :think
Eli alle laitettu uudet 8x18 ja 9x18 new m5 replica vanteet ja kaveriksi 235/40 ja 265/35 Nokia NRY kumit. Kumit laitettu rengasliikkeessä vanteille ja tasapainotettu. Itse ruuvasin ne sitten autoon kotona myöhemmin. Painoja oli jotain n.50g per vanne eikä asentaja maininnut mistään ongelmista.
Auto on ihan ok noin 70 km/h asti, josta sitten alkaa lievä tärinä, joka tuntuu eniten ratissa. Voimakkaimmillaan tämä tärinä on n.80 km/h nopeudessa, jossa ratti tärisee ihan kunnolla. Sitten nopeuden noustessa tärinä ratissa asettuu. Jossain 110 km/h tärinä taas voimistuu. Muuten auto on ihan hyvä ajaa ja kulmatkin on säädetty vuosi sitten kohdalleen.
Vanteissa ei tullut mukana mitään soviterenkaita, mutta ei kai niitä 74,1 keskireiällä tarvitsekaan? Autossa ollut talven 16" vanteet 225 renkailla ja kesällä 17" 235/255 kumeilla ilman mitään ongelmia, joten tuntuisi että uudessa paketissa on jotain mätää. Ajattelin mennä käymään maanantaina rengasliikkeessä tarkistuttamassa tasapainotuksen, mutta voiko siinäkään mitään nykyään ryssiä? Auto on myös hiljattain katsastettu ja inssi ainakin kehui alustaa hyvä kuntoiseksi. (117tkm) Pyörän navat ei mielestäni olleet mitenkään erityisen likaiset, mutta en niitä kyllä puhdistanutkaan. Vanteiden mukana tuli myös pultit, mutta ne oli ihan saman näköiset kuin alkuperäiset joissa on myös lukkopultti niin laitoin ne.
Kaikki apu ois tarpeen, jotta sain ajonautinnon takasin!
Eli alle laitettu uudet 8x18 ja 9x18 new m5 replica vanteet ja kaveriksi 235/40 ja 265/35 Nokia NRY kumit. Kumit laitettu rengasliikkeessä vanteille ja tasapainotettu. Itse ruuvasin ne sitten autoon kotona myöhemmin. Painoja oli jotain n.50g per vanne eikä asentaja maininnut mistään ongelmista.
Auto on ihan ok noin 70 km/h asti, josta sitten alkaa lievä tärinä, joka tuntuu eniten ratissa. Voimakkaimmillaan tämä tärinä on n.80 km/h nopeudessa, jossa ratti tärisee ihan kunnolla. Sitten nopeuden noustessa tärinä ratissa asettuu. Jossain 110 km/h tärinä taas voimistuu. Muuten auto on ihan hyvä ajaa ja kulmatkin on säädetty vuosi sitten kohdalleen.
Vanteissa ei tullut mukana mitään soviterenkaita, mutta ei kai niitä 74,1 keskireiällä tarvitsekaan? Autossa ollut talven 16" vanteet 225 renkailla ja kesällä 17" 235/255 kumeilla ilman mitään ongelmia, joten tuntuisi että uudessa paketissa on jotain mätää. Ajattelin mennä käymään maanantaina rengasliikkeessä tarkistuttamassa tasapainotuksen, mutta voiko siinäkään mitään nykyään ryssiä? Auto on myös hiljattain katsastettu ja inssi ainakin kehui alustaa hyvä kuntoiseksi. (117tkm) Pyörän navat ei mielestäni olleet mitenkään erityisen likaiset, mutta en niitä kyllä puhdistanutkaan. Vanteiden mukana tuli myös pultit, mutta ne oli ihan saman näköiset kuin alkuperäiset joissa on myös lukkopultti niin laitoin ne.
Kaikki apu ois tarpeen, jotta sain ajonautinnon takasin!

Comment