Tuli tuossa hankittua eka BMW ja tuollainen vm. -98 E39 523i Alpinweiss manuaalina ja pari kysymystä olis nytten mielessä...Kyseessä Suomiauto, mutta varusteet on kyllä hyvät.
En ole kerinny autolla vielä kovin paljon ajaa, mutta todella hyvältä tuntuu ja kaikki toimii kuin unelma. Toihan on sillä singlevanoskoneella eli M52B25 ja nytten mittarissa oikeita kilometrejä vaivaiset 120tkm.
Oon kuullu, että vesipumppu noissa olisi heikkokohta eli pitääkö paikkansa ja mitä muuta mahdollisesti tulee kohta eteen? Huollettu tuota on kyllä tarkasti merkkihuollossa edellisen omistajan toimesta. Sitten tulpat aattelin kohta vaihtaa, niin kannattaako tuonne heittää Bosch, NGK vai Denso tulppia kun vaihtoehtoja tuntuu olevan vai onko ihan sama? Mites tuo motonetin normi paneelisuodatin vai vapaastivirtaavampi versio samaan koteloon? Mitään kartiosuodatinta ei kyllä tule.
Sitten minkähän hintasia nuo huoltokirjan mukaiset huolto 1 ja huolto 2 ovat merkkiliikkeessä ja jos ei siellä käytä niin saako tuon huoltoilmaisimen jotenkin itse nollattua jos vaihtaa vaikka öljyt itte? Tää on mun ensimmäinen auto, jossa yleensäkkään on huoltoilmaisin niin en oikein tiedä käyttäisikö aina huollossa vai tekisikö itte...mielipiteitä?
Toivottavasti joku jaksaa vastailla jotain niin päästään alkuun tämänkin auton kanssa
En ole kerinny autolla vielä kovin paljon ajaa, mutta todella hyvältä tuntuu ja kaikki toimii kuin unelma. Toihan on sillä singlevanoskoneella eli M52B25 ja nytten mittarissa oikeita kilometrejä vaivaiset 120tkm.
Oon kuullu, että vesipumppu noissa olisi heikkokohta eli pitääkö paikkansa ja mitä muuta mahdollisesti tulee kohta eteen? Huollettu tuota on kyllä tarkasti merkkihuollossa edellisen omistajan toimesta. Sitten tulpat aattelin kohta vaihtaa, niin kannattaako tuonne heittää Bosch, NGK vai Denso tulppia kun vaihtoehtoja tuntuu olevan vai onko ihan sama? Mites tuo motonetin normi paneelisuodatin vai vapaastivirtaavampi versio samaan koteloon? Mitään kartiosuodatinta ei kyllä tule.
Sitten minkähän hintasia nuo huoltokirjan mukaiset huolto 1 ja huolto 2 ovat merkkiliikkeessä ja jos ei siellä käytä niin saako tuon huoltoilmaisimen jotenkin itse nollattua jos vaihtaa vaikka öljyt itte? Tää on mun ensimmäinen auto, jossa yleensäkkään on huoltoilmaisin niin en oikein tiedä käyttäisikö aina huollossa vai tekisikö itte...mielipiteitä?
Toivottavasti joku jaksaa vastailla jotain niin päästään alkuun tämänkin auton kanssa

Comment