memebuy23buy

E39 523i muutamia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kparta
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 33

    #16
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Ei termaria olekkaan pakko vaihtaa, se vaan menee siinä samalla helposti. En tosin tiiä laskuttaako joku mulkku siintä silti jotenkin työn mukaisesti. Mut jos itse asennat kannattaa termarikin samalla vaihtaa. Ei sitten joudu availemaan uudestaan ku se leviää.

    -Jyri
    Mulla siis molemmat osat autossa ehjiä tällä hetkellä, ihan varo toimenpiteenä ajattelin.

    Juuh, kyllä hokaisin sen että kannattaa aina vaihtaa mahdolliset muut osat jos availee autosta paikkoja. Mutta onko tuo termostaatti sellainen osa joka hajoaa samalla kuin vesipumppu? Tai tarkemmin onko se sellainen osa joka hajoaa todennäköisesti yhtä pienillä kilometreillä kuin pumppu? Rahat vaan vähän tiukoilla ja tuntuu tyhmältä maksaa 60€ siitä termostaatista jos se ei silleen hajoile kuin tuo pumppu.

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #17
      Originally posted by Kparta View Post
      Mulla siis molemmat osat autossa ehjiä tällä hetkellä, ihan varo toimenpiteenä ajattelin.

      Juuh, kyllä hokaisin sen että kannattaa aina vaihtaa mahdolliset muut osat jos availee autosta paikkoja. Mutta onko tuo termostaatti sellainen osa joka hajoaa samalla kuin vesipumppu? Tai tarkemmin onko se sellainen osa joka hajoaa todennäköisesti yhtä pienillä kilometreillä kuin pumppu? Rahat vaan vähän tiukoilla ja tuntuu tyhmältä maksaa 60€ siitä termostaatista jos se ei silleen hajoile kuin tuo pumppu.
      Ei sitä termoa ole välttämätön vaihtaa jos se toimii, termo hajotessaan ei yleensä aiheuta samaa päänsärkyä kuin vesipumppu. Usein hajonnut termo jää hieman auki ja kone ei vaan käy oikessa lämmössä.

      Comment

      • Stiffi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 181

        #18
        Täällä menty jo 210tkm orggis pumpulla hyvin pelannu, tosin lähiaikoina tarkotus vaihtaa tänään hain orggis pumpun 80egee otti.Mallina uudempi tu mallin moottori en oo turhaa ressannu =)
        Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

        Comment

        • Flamey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 69
          • Vaasa

          #19
          Originally posted by Matula View Post
          Ei sitä termoa ole välttämätön vaihtaa jos se toimii, termo hajotessaan ei yleensä aiheuta samaa päänsärkyä kuin vesipumppu. Usein hajonnut termo jää hieman auki ja kone ei vaan käy oikessa lämmössä.
          Mulla hajonnut termostaatti näkyi siinä ettei koneen lämpö noussu tavallisella ajolla maantiellä tai kaupungissa normaaliin, vaan viisari sojotti jonnekin klo 10 -11 nurkille. Pitkällä tyhjäkäynnillä tai kaupunkikaahaamisella sen sai normaaliin klo 12 asentoon. Eihän se pitkän päälle tee hyvää ajaa liian kylmällä koneella.
          \\ -98 E39 528iA //

          Comment

          • LowFlyer
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 95
            • Lappeenranta

            #20
            Originally posted by Kparta View Post
            Mitä tuolla koteloidulla termostaatilla tarkoitetaan? Kun motonetissä koteloidun hinta näkyy olevan 59,90€ ja koteloimattoman vain 15,50€!
            Tuohon haluaisin itsekkin vastauksen kun ensi viikolla menee vaihtoon.

            TERMOSTAATTI/TIIVISTE BMW 500-SARJA E39 96--03
            Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
            520/523/528-E39 92° --98 (irtoelementti/ei d). . . . . . . 30-6314 15.50€
            520/523/528-E39 88° 99-- (koteloitu/ei d). . . . . . . . . 30-6381 59.90€

            Eli kumpi noista -98 singlevanos M52B25 koneeseen, tuo 92 asteen irtoelementti vissiin? Kotelohan tuossa minullakin tietysti on ja näyttää olevan hyvässä kunnossa...Tiiviste kun ei sisälly hintaan niin mikähän erikseen ostettava tiiviste tuohon pitää sitten laittaa?


            Sitten sen moniurahihnan siinä alapuolella aattelin vaihtaa samalla, niin kumpikohan se noista on mikä on siinä pumpun alapuolella?

            MONIURAHIHNAT / RULLAT BMW 500-SARJA E39 96--03
            VL = Vaihtovirtalaturi, VP = Vesipumppu, OT = Ohjaustehostaja, ILM
            = Ilmastointilaite
            E39 520/523/528 --?00? VL. . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6555 15.81€
            E39 520/523/528 --00 ILM. . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-5900 9.45€

            Oon vähä hukassa eikä ne siellä motonetissä varmaan tiedä sen paremmin tai en ainakaan niihin luota

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Siinähän se yläpuolella sanotaan. Vanhempaan ilman ja uudempaan kotelolla.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • LowFlyer
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 95
                • Lappeenranta

                #22
                Sytytystulpat aattelin vaihtaa tohon 523i -98 kulkineeseen niin onko mitään väliä mitkä noista sinne heittää kun motonetti tarjoaa tuohon seuraavia:

                E39 520-530 96--98 F7LDCR. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1918 5.90
                E39 520-530 96--98 Super4-FR78X. . . . . . . . . . . . . . 11-0805 4.50
                E39 520-530 96--03 FR7LDC+ SuperPlus 40.000km. . . . . . . 11-0837 4.50

                Boschia siis meinaan laittaa niin mitä eroa noilla kolmella erilaisella tulpalla on?

                Comment

                • KaitsunM5
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 56
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by LowFlyer View Post
                  Tuli tuossa hankittua eka BMW ja tuollainen vm. -98 E39 523i Alpinweiss manuaalina ja pari kysymystä olis nytten mielessä...Kyseessä Suomiauto, mutta varusteet on kyllä hyvät.

                  En ole kerinny autolla vielä kovin paljon ajaa, mutta todella hyvältä tuntuu ja kaikki toimii kuin unelma. Toihan on sillä singlevanoskoneella eli M52B25 ja nytten mittarissa oikeita kilometrejä vaivaiset 120tkm.

                  Oon kuullu, että vesipumppu noissa olisi heikkokohta eli pitääkö paikkansa ja mitä muuta mahdollisesti tulee kohta eteen? Huollettu tuota on kyllä tarkasti merkkihuollossa edellisen omistajan toimesta. Sitten tulpat aattelin kohta vaihtaa, niin kannattaako tuonne heittää Bosch, NGK vai Denso tulppia kun vaihtoehtoja tuntuu olevan vai onko ihan sama? Mites tuo motonetin normi paneelisuodatin vai vapaastivirtaavampi versio samaan koteloon? Mitään kartiosuodatinta ei kyllä tule.

                  Sitten minkähän hintasia nuo huoltokirjan mukaiset huolto 1 ja huolto 2 ovat merkkiliikkeessä ja jos ei siellä käytä niin saako tuon huoltoilmaisimen jotenkin itse nollattua jos vaihtaa vaikka öljyt itte? Tää on mun ensimmäinen auto, jossa yleensäkkään on huoltoilmaisin niin en oikein tiedä käyttäisikö aina huollossa vai tekisikö itte...mielipiteitä?

                  Toivottavasti joku jaksaa vastailla jotain niin päästään alkuun tämänkin auton kanssa
                  Itseäni kiinnostaisi kanssa nuo motonetin ilmansuodattimet ja ne mickrofiltterit? Onko kukaan käyttänyt onko hyvä hankinta? :think
                  E39 528i M Sport

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by KaitsunM5 View Post
                    Itseäni kiinnostaisi kanssa nuo motonetin ilmansuodattimet ja ne mickrofiltterit? Onko kukaan käyttänyt onko hyvä hankinta? :think
                    Itse en ole vielä nähnytkään Motonet suodattimia, joten ei ole mitään tietoa kuinka hyvän hinta/laatusuhteen tuotteita ne ovat?

                    Comment

                    • KaitsunM5
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 56
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Itse en ole vielä nähnytkään Motonet suodattimia, joten ei ole mitään tietoa kuinka hyvän hinta/laatusuhteen tuotteita ne ovat?
                      Aijaa noh siellä ne niitä kumminkin kauppaavat, tarvii varmaan hakea tässä joku kerta ja koittaa.
                      E39 528i M Sport

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7469
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by KaitsunM5 View Post
                        Aijaa noh siellä ne niitä kumminkin kauppaavat, tarvii varmaan hakea tässä joku kerta ja koittaa.
                        Hemi varmaan tarkoitti että Motonet ei myy Motonet-merkkisiä suodattimia vaan jotain ihan muuta.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • KaitsunM5
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 56
                          • Tampere

                          #27
                          Nyt kävin hakemassa joka tapauksessa muovisäkillisen motonetistä tavaraa öljynsuodattimesta - raitisilmasuodattimiin. Kaikki tarpeellinen tuntui löytyvän ja omasta mielestäni ihan edullisestikin.
                          E39 528i M Sport

                          Comment

                          • LowFlyer
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 95
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by LowFlyer View Post
                            Sytytystulpat aattelin vaihtaa tohon 523i -98 kulkineeseen niin onko mitään väliä mitkä noista sinne heittää kun motonetti tarjoaa tuohon seuraavia:

                            E39 520-530 96--98 F7LDCR. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1918 5.90
                            E39 520-530 96--98 Super4-FR78X. . . . . . . . . . . . . . 11-0805 4.50
                            E39 520-530 96--03 FR7LDC+ SuperPlus 40.000km. . . . . . . 11-0837 4.50

                            Boschia siis meinaan laittaa niin mitä eroa noilla kolmella erilaisella tulpalla on?
                            ^^^Niin ei taida olla väliä mitkä noista sinne heittää vai onko joku noista selvästi parempi?

                            Comment

                            • jpeltoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 600
                              • pirkanmaa

                              #29
                              Oma oppitunti motonetin "öljynsuodattimesta": Kartio 4 mm liian pitkä, kun sen laittaa öljynsuodatinkoteloon lamellit taittuu vinoon ja öljy virtaa ohi päätylevyjen jotka on ohutta pahvia. Turha kai mainita että suodatinalaa on noin 1/3 alkuperäisestä suodattimesta. Verratkaa alkuperäiseen!!!
                              __________________________________________________ ________________________
                              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #30
                                E39 520-530 96--03 FR7LDC+ SuperPlus 40.000km. . . . . . . 11-0837 4.50

                                Mä laitoin tollaset 2-kärkitulpat. Toimii niin kuin pitääkin.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X