Elikkäs asuto on 530D touring -00 ja manuaali-ilmastoinnilla varustettu.
Ongelma on seuraavanlainen:
Puhallin on vuodenpäivät tehnyt sitä, että kun käyttää autoa sammuksissa niin puhallusnopeuden säädintä on pitänyt käyttää hieman yli puolenvälin, että puhallin lähtee pyörimään. Sen jälkeen pelannut normaalisti seuraavaan auton sammutukseen asti.
Nyt viimeviikolla puhallin mykistyi lähes kokonaan. Joskus saattaa alkaa puhaltamaan hetkeksi ja taas pysähtyy. Ajattelin vian olevan kuuluisassa "siilissä" jonka ostin ja vaihdoin tänään. Vika ei kuitenkaan ollun siinä Vanha siili oli alkuperäinen ja uusi valeo merkkinen tarvikeosa.
Senverran mitä asiaa osasin tutkia niin käytin säätöpaneelia irti ja rassailin sitä mutta tuloksetta. Sen havaitsin,. että kun auton laittaa käyntiin ja kääntää puhallusnopeuden säädintä niin tuo siili lämpenee kuumaksi todella nopeasti. Ilmeisesti sen kuuluukin lämmentä aikalailla, koska jäähdytysrivatkin ovat niin pitkät? Tuosta em. päättelin, että siilille asti tulee virta kun se kerran lämpenee.
Jos joku tietäisi mahdollisia vikakohteita mitä seuraavana tarkastaa tai miten nuo siilille tulevat jänniteet mitataan? Siis minkäväriseen johtoon pitäisi mitäkin tulla?
Onhan mahdollista, että itse puhaltimen moottori on tiensä päässä vaikkakin se on pyörinyt ilman kitinöitä tähän asti.
Mitkäs kaikki sulakkeet tuohon hommaan vaikuttavat? Hansikaslokeron päällä kaikki ehjiä ja sieltä lokeron takaa en kyllä niitä ns. maxi-sulakkeita löytänyt.
Ongelma on seuraavanlainen:
Puhallin on vuodenpäivät tehnyt sitä, että kun käyttää autoa sammuksissa niin puhallusnopeuden säädintä on pitänyt käyttää hieman yli puolenvälin, että puhallin lähtee pyörimään. Sen jälkeen pelannut normaalisti seuraavaan auton sammutukseen asti.
Nyt viimeviikolla puhallin mykistyi lähes kokonaan. Joskus saattaa alkaa puhaltamaan hetkeksi ja taas pysähtyy. Ajattelin vian olevan kuuluisassa "siilissä" jonka ostin ja vaihdoin tänään. Vika ei kuitenkaan ollun siinä Vanha siili oli alkuperäinen ja uusi valeo merkkinen tarvikeosa.
Senverran mitä asiaa osasin tutkia niin käytin säätöpaneelia irti ja rassailin sitä mutta tuloksetta. Sen havaitsin,. että kun auton laittaa käyntiin ja kääntää puhallusnopeuden säädintä niin tuo siili lämpenee kuumaksi todella nopeasti. Ilmeisesti sen kuuluukin lämmentä aikalailla, koska jäähdytysrivatkin ovat niin pitkät? Tuosta em. päättelin, että siilille asti tulee virta kun se kerran lämpenee.
Jos joku tietäisi mahdollisia vikakohteita mitä seuraavana tarkastaa tai miten nuo siilille tulevat jänniteet mitataan? Siis minkäväriseen johtoon pitäisi mitäkin tulla?
Onhan mahdollista, että itse puhaltimen moottori on tiensä päässä vaikkakin se on pyörinyt ilman kitinöitä tähän asti.
Mitkäs kaikki sulakkeet tuohon hommaan vaikuttavat? Hansikaslokeron päällä kaikki ehjiä ja sieltä lokeron takaa en kyllä niitä ns. maxi-sulakkeita löytänyt.
Comment