Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 uusi turbo vanhan tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janihannula
    BTCF Member
    • Jun 2006
    • 740
    • https://t.me/pump_upp

    530d e39 uusi turbo vanhan tilalle

    Täältä löytyi tuhannen miljoonaa keskustelua aiheestä, mutta kysyisin nyt varmuudenvuoksi että onko järkevintä laittaa e60 530d turbo tuon vanhan poikkiaksilaisen tilalle? Ja onko kukaan koittanut laittaa normiturboa tuon juuttuvasiipisen tilalle? HX35 holsettia ehdotteli eräs putiikki. Toki alarekisterissa saa antaa periksi mutta saisi ylöskin vähän puhallinvoimaa.
    https://t.me/pump_upp
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    No ei kai sinne mitään tavallista ilman johdesiipiä olevaa puhallinta kannata laittaa. Vois aika onnetonta olla alavääntö sen jälkeen. Eiköhän se vakioahdin riitä sinne 260-270 hv:n lukemiin. Siitä ylöspäin kait jo pitää suuttimia suurentaa..?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • janihannula
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 740
      • https://t.me/pump_upp

      #3
      onko foorumilla ketään jonka kautta saisi hommattu edullisesti vähän käytetyn e60 530d turbon?
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Kurkkaa ebay.de ja laita hakusanaksi garret gt2260v mikä on e60 530d ahdin. Ostin omani sieltä ja tyytyväinen olen ollut,kesällä vaan ohjelmointiin niin rupea se hyöty tuntumaan. Jo nyt vetää aivan eri tavalla kuin ennen vaihtoa toki ahdin herää vähän myöhemmin.

        Edit: esim tuossa http://cgi.ebay.de/Bmw-Turbo-Turbola...QQcmdZViewItem

        Comment

        • janihannula
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 740
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          oon kattonutkin noita ebay tuotteita mutta mulla ei ole hajuakaan miten siellä toimitaan ja ostetaan tavaraa. Helpompi olisi antaa rahat jollekkin joka homma hallitsee ja tilaa ahtimen suomeen. ja tietenkin tuntuva hyvitys nähdystä vaivasta. Olisiko halukkaita? privaa vain niin sovitaan palkkio sitten samalla.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            #6
            Onko kukaan suomessa tai maailmalla korvannu vakioahdinta esim. Holset HX35:lla? Ois mielenkiintosta tietää miten paljon "huonompi" vaihtoehto se todella olis:think

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #7
              Tuosta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=135740

              Comment

              • rahami00
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 306
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by JonasG View Post
                Kurkkaa ebay.de ja laita hakusanaksi garret gt2260v mikä on e60 530d ahdin. Ostin omani sieltä ja tyytyväinen olen ollut,kesällä vaan ohjelmointiin niin rupea se hyöty tuntumaan. Jo nyt vetää aivan eri tavalla kuin ennen vaihtoa toki ahdin herää vähän myöhemmin.

                Edit: esim tuossa http://cgi.ebay.de/Bmw-Turbo-Turbola...QQcmdZViewItem
                Siis vaihdoitko ton gt2260v:een e39 530D:hen? Sopiiko se heittämällä paikoilleen? Sehän varmaan kestäisi paremmin ohjelmontia kuin tuo alkuperäinen ahdin?

                Comment

                • MakeJ
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 323
                  • Hml

                  #9
                  Ei se GT2260V ihan heittämällä mene GT2556V:n tilalle, mutta hyvin pienellä säädöllä kuitenkin. Turbon lähtöön tarvitsee tehdä adapteri letkulle, jos ei satu löytään sopivaa mallia. Näitä GT2260V ahtimia on paljon eri malleja ja eroa on ainakin painelähdön kulmassa ja paikassa. Myös siipien ohjaus on uudemmissa servolla eikä alipaineella niin kuin E39 530d:n vakio ahtimessa. Moottorin korvasta voi joutua ottamaan hiukan pois, että turbo mahtuu paikalleen.

                  Itellä ollut paikallaa GT2260V ahdin noin 35tkm ja vanha alipaine hässäkkä korvattu omatekoisella servo-ohjaus adapterilla. Hyvin on toiminut ja kulkee ainakin yhtä hyvin kuin vanhalla ahtimella. Auto muuten vielä vakio, mutta kovasti tekis mieli viedä uudelleen ohjelmointiin
                  E60 535dA LCI -07 M-sport
                  E39 530dAT -99 "M-sport"

                  Comment

                  • janihannula
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 740
                    • https://t.me/pump_upp

                    #10
                    juu se lähdön kulman ero onkin jo tiedossa ja ensimmäiset e60 530d ahtimet on vielä kellolla toimivia ja semmosta ollaan hakemassa. putkiston alkupää korvataan suoralla 3" putkella + katin kuoret niin saadaan ylimääräiset tekijät pois välistä.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • rahami00
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 306
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Originally posted by MakeJ View Post
                      Ei se GT2260V ihan heittämällä mene GT2556V:n tilalle, mutta hyvin pienellä säädöllä kuitenkin. Turbon lähtöön tarvitsee tehdä adapteri letkulle, jos ei satu löytään sopivaa mallia. Näitä GT2260V ahtimia on paljon eri malleja ja eroa on ainakin painelähdön kulmassa ja paikassa. Myös siipien ohjaus on uudemmissa servolla eikä alipaineella niin kuin E39 530d:n vakio ahtimessa. Moottorin korvasta voi joutua ottamaan hiukan pois, että turbo mahtuu paikalleen.

                      Itellä ollut paikallaa GT2260V ahdin noin 35tkm ja vanha alipaine hässäkkä korvattu omatekoisella servo-ohjaus adapterilla. Hyvin on toiminut ja kulkee ainakin yhtä hyvin kuin vanhalla ahtimella. Auto muuten vielä vakio, mutta kovasti tekis mieli viedä uudelleen ohjelmointiin
                      Ootko tehny välijäähdyttimelle mitään?

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 323
                        • Hml

                        #12
                        Originally posted by rahami00 View Post
                        Ootko tehny välijäähdyttimelle mitään?
                        En muuta kuin putsannut paskat pois.
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          #13
                          Originally posted by rahami00 View Post
                          Siis vaihdoitko ton gt2260v:een e39 530D:hen? Sopiiko se heittämällä paikoilleen? Sehän varmaan kestäisi paremmin ohjelmontia kuin tuo alkuperäinen ahdin?
                          Makej täydensi tilanteen,eli on 2260 kiinni ja hyvin toimii myös täällä servolla.
                          Sama tilanne eli pitäisi käydä ohjelmoimassa tässä kesän aikana niin saisi vähän enemmän tehoja ulos..Kuitenkin jo nyt 525d vetää rajummin yläkierroksilla kuin vanhalla 2052 ahtimella.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎