Täältä löytyi tuhannen miljoonaa keskustelua aiheestä, mutta kysyisin nyt varmuudenvuoksi että onko järkevintä laittaa e60 530d turbo tuon vanhan poikkiaksilaisen tilalle? Ja onko kukaan koittanut laittaa normiturboa tuon juuttuvasiipisen tilalle? HX35 holsettia ehdotteli eräs putiikki. Toki alarekisterissa saa antaa periksi mutta saisi ylöskin vähän puhallinvoimaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d e39 uusi turbo vanhan tilalle
Collapse
X
-
Kurkkaa ebay.de ja laita hakusanaksi garret gt2260v mikä on e60 530d ahdin. Ostin omani sieltä ja tyytyväinen olen ollut,kesällä vaan ohjelmointiin niin rupea se hyöty tuntumaan. Jo nyt vetää aivan eri tavalla kuin ennen vaihtoa toki ahdin herää vähän myöhemmin.
Edit: esim tuossa http://cgi.ebay.de/Bmw-Turbo-Turbola...QQcmdZViewItem
Comment
-
-
oon kattonutkin noita ebay tuotteita mutta mulla ei ole hajuakaan miten siellä toimitaan ja ostetaan tavaraa. Helpompi olisi antaa rahat jollekkin joka homma hallitsee ja tilaa ahtimen suomeen. ja tietenkin tuntuva hyvitys nähdystä vaivasta. Olisiko halukkaita? privaa vain niin sovitaan palkkio sitten samalla.
Comment
-
-
Onko kukaan suomessa tai maailmalla korvannu vakioahdinta esim. Holset HX35:lla? Ois mielenkiintosta tietää miten paljon "huonompi" vaihtoehto se todella olis:think
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostKurkkaa ebay.de ja laita hakusanaksi garret gt2260v mikä on e60 530d ahdin. Ostin omani sieltä ja tyytyväinen olen ollut,kesällä vaan ohjelmointiin niin rupea se hyöty tuntumaan. Jo nyt vetää aivan eri tavalla kuin ennen vaihtoa toki ahdin herää vähän myöhemmin.
Edit: esim tuossa http://cgi.ebay.de/Bmw-Turbo-Turbola...QQcmdZViewItem
Comment
-
-
Ei se GT2260V ihan heittämällä mene GT2556V:n tilalle, mutta hyvin pienellä säädöllä kuitenkin. Turbon lähtöön tarvitsee tehdä adapteri letkulle, jos ei satu löytään sopivaa mallia. Näitä GT2260V ahtimia on paljon eri malleja ja eroa on ainakin painelähdön kulmassa ja paikassa. Myös siipien ohjaus on uudemmissa servolla eikä alipaineella niin kuin E39 530d:n vakio ahtimessa. Moottorin korvasta voi joutua ottamaan hiukan pois, että turbo mahtuu paikalleen.
Itellä ollut paikallaa GT2260V ahdin noin 35tkm ja vanha alipaine hässäkkä korvattu omatekoisella servo-ohjaus adapterilla. Hyvin on toiminut ja kulkee ainakin yhtä hyvin kuin vanhalla ahtimella. Auto muuten vielä vakio, mutta kovasti tekis mieli viedä uudelleen ohjelmointiinE60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostEi se GT2260V ihan heittämällä mene GT2556V:n tilalle, mutta hyvin pienellä säädöllä kuitenkin. Turbon lähtöön tarvitsee tehdä adapteri letkulle, jos ei satu löytään sopivaa mallia. Näitä GT2260V ahtimia on paljon eri malleja ja eroa on ainakin painelähdön kulmassa ja paikassa. Myös siipien ohjaus on uudemmissa servolla eikä alipaineella niin kuin E39 530d:n vakio ahtimessa. Moottorin korvasta voi joutua ottamaan hiukan pois, että turbo mahtuu paikalleen.
Itellä ollut paikallaa GT2260V ahdin noin 35tkm ja vanha alipaine hässäkkä korvattu omatekoisella servo-ohjaus adapterilla. Hyvin on toiminut ja kulkee ainakin yhtä hyvin kuin vanhalla ahtimella. Auto muuten vielä vakio, mutta kovasti tekis mieli viedä uudelleen ohjelmointiin
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostSiis vaihdoitko ton gt2260v:een e39 530D:hen? Sopiiko se heittämällä paikoilleen? Sehän varmaan kestäisi paremmin ohjelmontia kuin tuo alkuperäinen ahdin?
Sama tilanne eli pitäisi käydä ohjelmoimassa tässä kesän aikana niin saisi vähän enemmän tehoja ulos..Kuitenkin jo nyt 525d vetää rajummin yläkierroksilla kuin vanhalla 2052 ahtimella.
Comment
-
Comment