Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ohjauspyörän kääntökulma-anturin vaihto ja kalibrointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osaeero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 56

    E39 Ohjauspyörän kääntökulma-anturin vaihto ja kalibrointi

    Ei löytynyt searchilla tai sitten en tiennyt oikeaa hakusanaa, joten päätin lykätä uuden threadin.

    Eli kyseessä on E39 540 -99. Luistoneston vikavalo palaa, luettiin vikakoodit löytyi seuraava: 104 Ohjauspyörän kääntökulma-anturi viallinen.

    Koitettiin poistaa koodi muistista, mutta ei kadonnut eikä valo sammunut. Testattiin anturilta signaalia, ei tullut mitään, eli rikki on.

    Eli kysymys kuuluu että onko tuo minkälainen homma vaihtaa? Ymmärtääkseni se sijaitsee ratin alapuolella, mutta kun kaverit meinasivat että vaikka osan sais vaihdettua niin se pitäis jotenkin kalibroida? Onnistuuko tuo ihan kotikonstein, vai pitäiskö maksaa ittensä kipeäksi paikalliselle bmw huollolle?

    Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.
  • Aslakki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 359
    • Kuusamo

    #2
    Nostellaas tätä. Kyseinen vika löytyi ja ainoat oireet on että väläyttelee joskus luistoneston valoa. Onko millainen homma vaihtaa ja vaatiiko jotain kalibrointeja kuten edellinen kysyi?
    E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

    Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Vaihdon jälkeen anturi täytyy ensin koodata ja sen jälkeen nollakohdan kalibrointi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Aslakki
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 359
        • Kuusamo

        #4
        Ok, ja tekijät koodaukselle Pirkanmaalla ilmoittautukaa. Ja mitä se tekee jos laitan uuden osan ja en tee tuota koodausta uudesta osasta?
        Last edited by Aslakki; 16-04-2018, 15:14.
        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Aslakki View Post
          Ja mitä se tekee jos laitan uuden osan ja en tee tuota koodausta uudesta osasta?
          Ei mitään. Sama tilanne kuin toimimattomalla anturilla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Aslakki
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 359
            • Kuusamo

            #6
            Ok. Vaihdan toimivan anturin ja koodaillaan kun löytyy koodailija.
            E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

            Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎