Terve itsellä on e39 530d -99 orkkis bemari ja ajattelin ostaa M-Sport korisarjan, mutta ongelmana on se että autossa on irroitettava peräkoukku josta en haluaisi luopua, onko m takapuskureja sillä peräkoukun läpällä tai erilaisia koukkua tms. ???? Kiitoksia jo valmiiksi.
Puskuri on aina sama, ainoastaan diffu pitää olla koukkuluukulla.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Mulla touring non sport,jossa irrotettava koukku.
Siihen löin M puskurin sitten,mutta koukku ei sopinut paikalle koska
on eri kun Alk.Msport tarkoitettu koukku.
Lekkasin plasmalla 30mm välipala et sai sen alemmas ja nyt sopii koukku paikalleen.
Luultavasti sama homma sedanissa.
Ite kun suunnittelin koukkua omaan autoon ( E39 530da m-sport), katsoin Schiedmannilta Westfalian koukkua, sähkösarjaa, läpällistä diffuusoria. Hinnaksi tuli noille 705€, jos pitää saada tutkat pois päältä ni 80€ vielä sen hoitavaan sarjaan.
itelläkin pyöriny mielessä että voisi asentaa tuohon 530da:n tuon irroitettavan vetokoukun.
westfalia ehkä. niin tuleeko tuo asennus täysin piiloon m-sport takapuskurin kanssa. sinne diffuusorin taakse, kun koukku ei ole paikallaan:think
oiskos kellään heittää kuvia koukku paikallaan ja ilman koukkua? m-sport takapuskurin kanssa olevasta sedanista
pitäs kelkkaa vedellä niin ois ihan käytännöllinen kapistus tuo.
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
itelläkin pyöriny mielessä että voisi asentaa tuohon 530da:n tuon irroitettavan vetokoukun.
westfalia ehkä. niin tuleeko tuo asennus täysin piiloon m-sport takapuskurin kanssa. sinne diffuusorin taakse, kun koukku ei ole paikallaan:think
oiskos kellään heittää kuvia koukku paikallaan ja ilman koukkua? m-sport takapuskurin kanssa olevasta sedanista
pitäs kelkkaa vedellä niin ois ihan käytännöllinen kapistus tuo.
Kyllä se sinne piiloon jää, kun on vaan oikea koukku.
Tuli nyt tilattua uutena tuo Westfalian irrotettava koukku kun ei käytettynä oikein tuntunut löytyvän. Tuossa vaan ihmetyttää kun on teräs runkoinen koukku. Mielestäni aikaisemmin näkemäni ovat olleet alumiinisia. Toinen asia mitä ihmettelin oli se, että pitääkö tosiaan törmäysvaimentimet jättää kokonaan takapuskurista pois kun koukun asentaa? Ei välttämättä hyvä asia ajatellen mahdollisia pieniä peräkolareita. Toivottavasti tämä nyt sopii M-Sport puskurin luukun taakse. Näin ainakin myyjä vakuutteli.
Tuli nyt tilattua uutena tuo Westfalian irrotettava koukku kun ei käytettynä oikein tuntunut löytyvän. Tuossa vaan ihmetyttää kun on teräs runkoinen koukku. Mielestäni aikaisemmin näkemäni ovat olleet alumiinisia. Toinen asia mitä ihmettelin oli se, että pitääkö tosiaan törmäysvaimentimet jättää kokonaan takapuskurista pois kun koukun asentaa? Ei välttämättä hyvä asia ajatellen mahdollisia pieniä peräkolareita. Toivottavasti tämä nyt sopii M-Sport puskurin luukun taakse. Näin ainakin myyjä vakuutteli.
Merkkiliikkeestä kysyttynä olis saanu alumiini- tai rautakoukun. Alumiinikoukku vaan kalliimpi.(en tiedä olisko sit peräkolarissa joustavampi???)
Törmäysvaimentimet heitetään pois (ei mahdu) kun vetokoukku tulee samoihin kiinnityspisteisiin.
Olisikin aika hassua jos koukku olis vaimentimissa kiinni,takapuskuri,koukku ja kärry sahais vaimentimien perässä eestaas. No, näet kyllä kun purat puskurin irti. Siin puskurin irrotukses ja takasin laitossa vahä puuhaa. Itse koukkuhan vaan muutamalla pultilla kiinni.....
Merkkiliikkeestä kysyttynä olis saanu alumiini- tai rautakoukun. Alumiinikoukku vaan kalliimpi.(en tiedä olisko sit peräkolarissa joustavampi???)
Törmäysvaimentimet heitetään pois (ei mahdu) kun vetokoukku tulee samoihin kiinnityspisteisiin.
Olisikin aika hassua jos koukku olis vaimentimissa kiinni,takapuskuri,koukku ja kärry sahais vaimentimien perässä eestaas. No, näet kyllä kun purat puskurin irti. Siin puskurin irrotukses ja takasin laitossa vahä puuhaa. Itse koukkuhan vaan muutamalla pultilla kiinni.....
Koukun materiaali kyllä selittääkin hintaeroja koukuilla. Vähän ihmettelin miten eri paikoissa oli niin eri hinnat, mutta missään ei mainittu koukun materiaalia hintoja kyseltäessä.
En kyllä meinannutkaan, että koukku tulisi törmäysvaimentimiin kiinni vaan samoihin kiinnikkeisiin esim. sivuille, mutta kai tämän ovat insinöörit miettineet kun originaali koukkukin kiinnitetään samalla tavalla. Toisaalta sehän pehmentäisi mukavasti kärryn liikkeitä kun olisi joustava kiinnitys koukulle
Täytyy yrittää viikonloppuna ehtiä asentamaan koukku paikalleen. Puskuri on kyllä tullut käytettyä muutaman kerran irti ja kuorikin kerran irrotettua, joten sen pitäisi vielä olla tuoreessa muistissa. Pitääkö tämä puskurin runko irrottaa kuoresta sen takia, että runkoon rälläköidään lovi koukkua varten? Entä löytyykö sähköjohdolle valmis reikä auton korista vai onko porattava itse?
Comment