E39 nostopisteet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 98
    • Turku

    #1

    E39 nostopisteet

    E39 525iA touring vm. 2003 pitäisi saada pukeille. Missä on edessä nostopiste tunkille? Kirjallisuudessa esitetään vain helmoissa olevat nostopaikat, mutta niitähän ei voi tunkatessa käyttää, kun pitää saada pukit samoille paikoille.
    ex BMW 525iA touring -04 (E39)
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    #2
    moro!


    Eikös tuossa näy tuo keskellä autoo oleva
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05

    osa nro 19. Jack Fixture
    ainakin itse nostin keulan ylös tuosta hallitunkilla... pilkistää pohjamuovien läpi tuo, eli ei tarvii muovia siis poistaa

    -a-
    E39 530dA Touring -00

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 950
      • Espoo

      #3
      Originally posted by jupasa View Post
      E39 525iA touring vm. 2003 pitäisi saada pukeille. Missä on edessä nostopiste tunkille? Kirjallisuudessa esitetään vain helmoissa olevat nostopaikat, mutta niitähän ei voi tunkatessa käyttää, kun pitää saada pukit samoille paikoille.
      On siellä edessä sellainen, ainakin sedanissa on. Tosin pitää olla aika ulottuvainen ja matala tunkki, jotta sinne asti yltää.

      Kuvaa itse paikasta ei ole, mutta sen on siellä A:n muotoisen mikälie-apurungon alla, siinä A:n "poikkiviivassa" keskellä.

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05

      Kun katsot tuosta kuvasta, niin se on siis noita viistoja palkkeja yhdistävän poikkipalkin alla. Ja kas, taitaa se pilkistää tuosta kuvastakin.


      Edit: Olinpa hidas.
      Mutta tuo kuva antaa ymmärtää, että se olisi kiinni tuossa edemmässä, pyöreässä palkissa. Muistaakseni on siinä taaemmassa.
      Last edited by E39-530A; 25-05-2008, 18:21.
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • jupasa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 98
        • Turku

        #4
        Originally posted by AkiV View Post
        moro!


        Eikös tuossa näy tuo keskellä autoo oleva
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05

        osa nro 19. Jack Fixture
        ainakin itse nostin keulan ylös tuosta hallitunkilla... pilkistää pohjamuovien läpi tuo, eli ei tarvii muovia siis poistaa

        -a-
        Joo kiitos. Tuota vähän epäilinkin. Kyllä se tunkkaamiseen varmaan on tarkoitettu, kun nimikin näkyy olevan "jack fixture".
        ex BMW 525iA touring -04 (E39)

        Comment

        • Wäinö
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 142
          • Kirkkonummi

          #5
          Vaan tästä tulikin mieleeni kysyä että mitä olette laittaneet esim. hallinosturin ja helman nostopisteen väliin jottei mene pohjamuovit taikka helmat paskaksi ? Näyttää noiden hallinostureiden nostokuppien halkaisijan olevan luokkaa 10-12cm (motonet,biltema,ikh yms) ja sellaisen päällä pitäisi olla jo aika korkea puupalikka tms. jotteivat kupin hampaat osu koriin kiinni ... Ja sama juttu on käynyt mielessä myöskin noiden varsinaisten koripukkien kanssa ts. miten varmistaa ettei nosto tapahdu ns. väärästä paikasta ja että pukki silti pysyy paikoillaan luotettavasti.
          F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Wäinö View Post
            Vaan tästä tulikin mieleeni kysyä että mitä olette laittaneet esim. hallinosturin ja helman nostopisteen väliin jottei mene pohjamuovit taikka helmat paskaksi ?
            Minä tein paksusta MDF-levystä kiekon joka menee tuon nosturin kupin sisään, kiekon pohjassa on urat jotta se uppoaa kupin pohjan poimuihin. Kiekkoon liimasin ja ruuvasin vielä suorakaiteenmuotoisen (saman kokoinen kuin alkuperäisessa tunkissa) MDF-palan joka menee helman nostopisteen sisälle. Kyllä pysyy, ei mene helmat rikki eikä auto voi pudota tunkilta.

            Koripukkeihin voisi varmaan yrittää laittaa jotain samanlaista, pitäisi vaan keksiä miten sen saa kunnolla kiinni. Ellei tuota tee metallista ja hitsaa kiinni.
            E39 528iA

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 950
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Wäinö View Post
              Vaan tästä tulikin mieleeni kysyä että mitä olette laittaneet esim. hallinosturin ja helman nostopisteen väliin jottei mene pohjamuovit taikka helmat paskaksi ? Näyttää noiden hallinostureiden nostokuppien halkaisijan olevan luokkaa 10-12cm (motonet,biltema,ikh yms) ja sellaisen päällä pitäisi olla jo aika korkea puupalikka tms. jotteivat kupin hampaat osu koriin kiinni ... Ja sama juttu on käynyt mielessä myöskin noiden varsinaisten koripukkien kanssa ts. miten varmistaa ettei nosto tapahdu ns. väärästä paikasta ja että pukki silti pysyy paikoillaan luotettavasti.
              Minulla on Biltemasta ostettu 2 1/4t tunkki, jonka lautaselle mahtuvat kyllä kokonaan E39:sin ne nostopalat. Näyttäisi saavan samanlaisia vieläkin. Tosin ostin silloin (10v sitten) siihen lautaselle sopivan pyöreän kumipalikan, joka oli todellakin hintansa väärti. Ei taida vain valitettavasti saada enää. Olen kumminkin laittanut tarvittaessa varmuuden vuoksi laudanpalan tai räsymattoa taiteltuna väliin, jos on sattunut olemaan tuo pala hukassa.

              Edit: Kappas, näyttävät nuo muovipehmusteet tulleen takaisin myyntiin, kuten Clavurion totesti. Jossain vaiheessa kun kaveri katseli tunkkia Biltemasta, niin myytiin eioota ja kuvastostakaan ei noita löytynyt. Vai olikohan ne sittenkin ne pukkien pehmusteet.
              Last edited by E39-530A; 25-05-2008, 22:16.
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Keulan nostopaikka on tosiaan etukelkan kohdalla. KLIK

                Onhan noita nostosuojia vieläkin kaupan. Taitaa olla jämäkkää polyuretaani vaahtomuovia. KLIK
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • savannabeige
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 9
                  • Hamina

                  #9
                  Originally posted by Wäinö View Post
                  Vaan tästä tulikin mieleeni kysyä että mitä olette laittaneet esim. hallinosturin ja helman nostopisteen väliin jottei mene pohjamuovit taikka helmat paskaksi ? Näyttää noiden hallinostureiden nostokuppien halkaisijan olevan luokkaa 10-12cm (motonet,biltema,ikh yms) ja sellaisen päällä pitäisi olla jo aika korkea puupalikka tms. jotteivat kupin hampaat osu koriin kiinni ... Ja sama juttu on käynyt mielessä myöskin noiden varsinaisten koripukkien kanssa ts. miten varmistaa ettei nosto tapahdu ns. väärästä paikasta ja että pukki silti pysyy paikoillaan luotettavasti.
                  Renkaan kulutuspinnasta voi rälläkällä leikata erikokoisia paloja toimii
                  pehmusteena eri paikoissa. Jostain työkoneen renkaasta saa
                  paksumpaa kumia.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #10
                    Onko nuo helmojen nostopaikat jotenkin erikoiset? Eikö siitä vierestä voi nostaa, jos laittaa siihen tunkin ja helman väliin semmosen pehmustekiekon ja sitten laittaa pukin siihen nostopaikan alle? Tuo keskimmäinen nostopaikkahan on sen verran kaukana, että sinne ei ihan millä tahansa hallitunkilla yllä edestä. Sillä mietin, kun pitäs iskareita vaihtaa kesällä...
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Bomb5 View Post
                      Onko nuo helmojen nostopaikat jotenkin erikoiset? Eikö siitä vierestä voi nostaa, jos laittaa siihen tunkin ja helman väliin semmosen pehmustekiekon ja sitten laittaa pukin siihen nostopaikan alle? Tuo keskimmäinen nostopaikkahan on sen verran kaukana, että sinne ei ihan millä tahansa hallitunkilla yllä edestä. Sillä mietin, kun pitäs iskareita vaihtaa kesällä...
                      En rupeisi arpomaan... Nostaa ihan suosiolla sieltä mistä kuuluukin.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Helma on vahvistettu vain nostopisteen kohdalta. Kyllä ne nostopisteen muovit kestää nostaa normitunkilla, kun järkeä käyttää. Toki välissä kannattaa olla uretaani- tai kumilätkä, jos itse tunkissa sellaista ei jo ole. Keulan nostopisteeseen pääsee helpommin, jos toisella tunkilla hieman nostaa etupäätä helmasta. Ei käytännössä haittaa vaikka auto onkin hieman kenallaan noston alkuvaiheessa. Samalla tavalla sitten alaslaskiessa keventää helmasta, ennen tunkin poistoa keulasta. Toinen vaihtoehto on ajaa etupää lankkujen päälle, niin keulan nostopisteelle pääsee paremmin tunkilla.
                        Last edited by Clavurion; 24-05-2013, 15:23.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          #13
                          Kiitos vinkeistä! Mun pitää itseasiassa hankkia vielä pukit ja toinen hallitunkki. Semmoinen perus motonetin 25 euron hallitunkki löytyy. Sitä voisi käyttää tuossa toisen puolen tunkkaamisessa apuna etupään nostossa, mutta tartteis hommata toinen vähän parempi (mutta kohtuuhintainen), jolla pääsisi paremmin tuohon keulan nostopisteeseen käsiksi. Onko Motonet / Biltema / IKH myymistä hallitunkeista jollain antaa suositusta tätä hommaa varten? Varmaan saisi olla vähän sitä perustunkkia pidempi varsi ainakin...

                          Edit. Tekisiköhän tällä mitään? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7505
                          Taitaa olla sama tunkki kuin tämä: https://www.toknet.fi/hallitunkki-2-...-search-center
                          Last edited by Bomb5; 24-05-2013, 16:26.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1845
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Tein hallitunkin ja helman suojakumin väliin sovitteen ihan itte Lopputulos ehkä vaatisi viimeistelyä ollakseen kaupallisesti haluttava, mutta omaan käyttööni tuote on sopivan rouhea. Ja kiekon koko sopii just hallitunkin kuppiin. Aihiona siis Jääkiekko Senior, työkaluna hyvä puukko tms veistotyökalu.
                            Last edited by Havis; 20-07-2013, 11:23.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Kiitos vinkeistä! Mun pitää itseasiassa hankkia vielä pukit ja toinen hallitunkki. Semmoinen perus motonetin 25 euron hallitunkki löytyy. Sitä voisi käyttää tuossa toisen puolen tunkkaamisessa apuna etupään nostossa, mutta tartteis hommata toinen vähän parempi (mutta kohtuuhintainen), jolla pääsisi paremmin tuohon keulan nostopisteeseen käsiksi. Onko Motonet / Biltema / IKH myymistä hallitunkeista jollain antaa suositusta tätä hommaa varten? Varmaan saisi olla vähän sitä perustunkkia pidempi varsi ainakin...

                              Edit. Tekisiköhän tällä mitään? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7505
                              Taitaa olla sama tunkki kuin tämä: https://www.toknet.fi/hallitunkki-2-...-search-center
                              iteltä löytyy bilteman 3t tunkki, 99hintanen, voin suositella! budjettitunkki itelläkin. jos hifimpää haluis, niin sellanen maksanee yli 200e...
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              Working...
                              X