Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
E39 nostopisteet
Collapse
X
-
Joo katoin ihan oikeeta tunkkia ja tarkoitin sitä varren pituutta. Ne oli ihan sairaan pitkän näköset niissä kaikissa esillä olleissa isoissa tunkeissa, vähintään metri. Speksien mukaan siinä 99 euron tunkissa varren mitta on 101 cm. Se vielä korostuu, kun se on rakenteeltaan vähän korkeampi kuin ne matalemmat kalliimmat mallit. Totesin vaan siiinä itsekseni, että mun käyttöön liian rajun kokoinen vehje, vaikka ilman sitä jatkovartta. Etittävä semmonen tunkki, mikä on n. 2x sen halpistunkin kokoinen / painoinen, eli max. 20 kg omamassa.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
Pystysuunnassa olen pitänyt. Tuo 30cm on ollut minusta ihan hyvä korkeus. Mutta testaa nyt ensin miltä nuo tuntuu vakiona ennen kuin alat niitä sahaamaan..Originally posted by Bomb5 View PostPidätkö noita puutolppia pystyssä, eli 30 cm pukit, vai lappeellaan 25 cm "asennossa" ? Mikä on riittävä nostokorkeus iskariremppaa ajatellen, että etutolpan mahtuu kääntämään hyvin ulos, ettei jarrulevy osu lattiaan?
Comment
-
Niin aivan kun se oli yksi jalkainen pukki. Kolmijalkainen on huomattavasti vakaampi kuin yksijalkainen vaikka yksijalkaisella olisi isokin aluslevy. Tätä voi testata ihan itsekkin kun seisot ensin jalat yhdessä ja kaveri tönäisee, sitten haara-asennossa ja kaveri tönäisee..Originally posted by Bmw Dreamer View PostTuon yksijalkaisen tapaisilta tuli kerran auto alas, ovat tosin metallipajassa tehdyt, ja tuo aluslevy on kyllä iso, jotain 30-40cm kanttiinsa. Mut niin vaan kaatuivat yhtäkkiä... Sitte on mulla 3 jalkaset sprintterin alla, ei valittamista...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ei se silti ole sama asia, jalat yhdessä ei ole kovinkaan iso "levy", mikä kertois ns kaatokulman. onhan sillä levyn koolla kuitenkin iso merkitys, on täysin eri asia, onko levy 15cm kanttiinsa vai 30cm. aika paljon enemmän kestää kallistumista isomman aluslevyn omaava pukki.Originally posted by HTK12 View PostNiin aivan kun se oli yksi jalkainen pukki. Kolmijalkainen on huomattavasti vakaampi kuin yksijalkainen vaikka yksijalkaisella olisi isokin aluslevy. Tätä voi testata ihan itsekkin kun seisot ensin jalat yhdessä ja kaveri tönäisee, sitten haara-asennossa ja kaveri tönäisee..
kolmijalassa lähinnä paras on se, että se ei välitä pienistä epätasaisuuksista, vaan kolme jalkaa on aina tukevasti, ei keiku. Tämä mahtaa olla se suurin etu.
toki vielä vaikuttaa pukin korkeus suhteessa jalan/levyn kokoon. Mulla oli nuo pukit kohtuu korkealla silloin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
No yksijalkaisen pukin kanssa on paljon pidempi vipuvarsi vääntämässä pukkia nurin vs kolmijalka. Kolmijalkaisessa paino jakautuu kolmen jalan kautta maahan ei yhden pisteen kautta. Vaikka yksijalkaisen pukin aluslevyn pinta-ala olisi sama kuin kolmijalkaisen pukin jalkojen väliin jäävä pinta-ala niin kolmijalkainen on tukevampi. Iso suora aluslevy myös helposti joustaa auton heilahtaessa kuten se pidempi pystyvarsikin.Originally posted by Bmw Dreamer View PostEi se silti ole sama asia, jalat yhdessä ei ole kovinkaan iso "levy", mikä kertois ns kaatokulman. onhan sillä levyn koolla kuitenkin iso merkitys, on täysin eri asia, onko levy 15cm kanttiinsa vai 30cm. aika paljon enemmän kestää kallistumista isomman aluslevyn omaava pukki.
kolmijalassa lähinnä paras on se, että se ei välitä pienistä epätasaisuuksista, vaan kolme jalkaa on aina tukevasti, ei keiku. Tämä mahtaa olla se suurin etu.
toki vielä vaikuttaa pukin korkeus suhteessa jalan/levyn kokoon. Mulla oli nuo pukit kohtuu korkealla silloin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Olihan ne Bilteman pukit vakiona aika korkeat etupäätä laitellessa, niin sahasin niistä n. 4 cm pois sinisestä putkiosasta. Modatut pukit oli aika sopivan korkuiset iskarihommiin. Niistä voi vielä vetää terästangon 1 reiästä läpi, mutta käytin pukkeja alimmassa mahdollisessa asennossa ilman tappia, jolloin korkeus n. 32,5 cm.
Seuraavaksi perä, kestääkö 530i:n perästä tunkata ilmaan, että saa pukit alle? Onko siinä joku tietty kohta, mistä kestää nostaa? Ainakin M5:sta on näin tunkattu, jotkut jäähdytysripojen kohdalta ja jotkut edempää. Mistä kohti näitä tavallisia e39 periä pitäisi nostaa? Pätkän 2x4 mäntyä ajattelin kuitenkin laittaa tunkin ja perän väliin.
Motonetin 2t matala hallitunkki oli muuten ihan ok, mutta joutuu käydä sen vaihtamassa uuteen, kun ei pidä paineita, laskeutuu hiljalleen (n. tunnissa) alas itsekseen, vaikka ei ole mitään kuormaa päällä. Ilmasin parikin kertaa, mutta ei auttanut.
Last edited by Bomb5; 04-07-2013, 23:19.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Kyllä perämurikasta kestää nostella, jos nostaa liian takaa niin saattaa joku jäähdytysripa lohjeta. Ite nakkasin aina tunkin päälle siihen hommaan tarkotetun kumilätyn niin ei oo sitäkään pelkoa.Originally posted by Bomb5 View PostSeuraavaksi perä, kestääkö 530i:n perästä tunkata ilmaan, että saa pukit alle? Onko siinä joku tietty kohta, mistä kestää nostaa? Ainakin M5:sta on näin tunkattu, jotkut jäähdytysripojen kohdalta ja jotkut edempää. Mistä kohti näitä tavallisia e39 periä pitäisi nostaa? Pätkän 2x4 mäntyä ajattelin kuitenkin laittaa tunkin ja perän väliin.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Ok, hyvä juttu. Jossakin bimmerforumsilla oli juttua, että mänty on myös hyvä välissä, kun on pehmeää puuta. Löytyy kyllä semmonen kuminen kiekkokin, ostin 2, kun toinen meni noihin pukkien päihin puoliksi. Kattoo nyt miten tunkki yltää verrattuna etupäähän.Originally posted by Fastpiksu View PostKyllä perämurikasta kestää nostella, jos nostaa liian takaa niin saattaa joku jäähdytysripa lohjeta. Ite nakkasin aina tunkin päälle siihen hommaan tarkotetun kumilätyn niin ei oo sitäkään pelkoa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
Comment