Eli mistä johtuu kun tulpat löystyy ilmenee kolkkeena tyhjäkäynnillä tehoihin ei vaikuta mutta kun jo kolmesti käyny näin viimeksi kiristi korjaamo vajaa vuosi sitten ja seurauksena kaksi takimmaista tulppaa liiän löysällä bmw on 1/1998 vm
528 e39 tulpat löystyy
Collapse
X
-
ei kai tuolle mitään muuta selitystä ole kuin jokin ylimääräinen värinä joka niitä löysyttäis. onkos kaikki kannatin kumit ym. ehjät.
-
Just kirjoittelin samasta aiheesta nykimisvikoihin. Sama auto ja moottori, kaksi tulppaa oli löysällä ja moottoriin tulee ylimääräinen kolkotus/tuhina ja veto pätkii. Ei kai siinä muuta ole kun vetää ne momenttiin ja kiristää sitten jos pääsee löystymään, helppo hommahan se kuitenkin on. Kyllä niiden pitäisi pysyä aika hyvin kiinni kun se tiivistysrengas tulpassa litistyy ja pitää tulpan kiinni. Mulla oli tulpatkin aika paskan näköset, siis ihan oikean väriset mutta kärjet aika rumat, täytyy vaihtaa ja vetästä momenttiavaimella kireelle.
edit. eikä todellakaan ensimmäisenä oireena kannatinkumeista ole tulppien löystyminen, kyllä siellä pakoputki on motarilla vuosia enne tulppien löystymistä, tämä johtuu jostain muusta. Luultavasti eivät ole vedetty tarpeeksi kireälle alunperin.Retard Member
Comment
-
Originally posted by miq View PostJa asiaa sivuten: paljonkos mahtaa olla oikea momentti tulppien kiristykseen? Auto on jo topikissa mainittu e39 528 -96. :thinkEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
Comment