528 e39 tulpat löystyy

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eki90
    BTCF Member
    • May 2008
    • 102
    • Kuopio

    #1

    528 e39 tulpat löystyy

    Eli mistä johtuu kun tulpat löystyy ilmenee kolkkeena tyhjäkäynnillä tehoihin ei vaikuta mutta kun jo kolmesti käyny näin viimeksi kiristi korjaamo vajaa vuosi sitten ja seurauksena kaksi takimmaista tulppaa liiän löysällä bmw on 1/1998 vm
    Last edited by Eki90; 25-05-2008, 18:40.
    Ex:t
    E61 535d tuuring
    E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
    E34 535i M-TECH
    E34 M5 S38B36
    E39 528i
    E34 535i
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 891
    • Paltamo

    #2
    ei kai tuolle mitään muuta selitystä ole kuin jokin ylimääräinen värinä joka niitä löysyttäis. onkos kaikki kannatin kumit ym. ehjät.

    Comment

    • Eki90
      BTCF Member
      • May 2008
      • 102
      • Kuopio

      #3
      kyllä kannatinkumit on ehjät vaikka on ajettu 240000 käy muutenkin hyvin ilman ylimääräisiä värinöitä
      Ex:t
      E61 535d tuuring
      E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
      E34 535i M-TECH
      E34 M5 S38B36
      E39 528i
      E34 535i

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Just kirjoittelin samasta aiheesta nykimisvikoihin. Sama auto ja moottori, kaksi tulppaa oli löysällä ja moottoriin tulee ylimääräinen kolkotus/tuhina ja veto pätkii. Ei kai siinä muuta ole kun vetää ne momenttiin ja kiristää sitten jos pääsee löystymään, helppo hommahan se kuitenkin on. Kyllä niiden pitäisi pysyä aika hyvin kiinni kun se tiivistysrengas tulpassa litistyy ja pitää tulpan kiinni. Mulla oli tulpatkin aika paskan näköset, siis ihan oikean väriset mutta kärjet aika rumat, täytyy vaihtaa ja vetästä momenttiavaimella kireelle.

        edit. eikä todellakaan ensimmäisenä oireena kannatinkumeista ole tulppien löystyminen, kyllä siellä pakoputki on motarilla vuosia enne tulppien löystymistä, tämä johtuu jostain muusta. Luultavasti eivät ole vedetty tarpeeksi kireälle alunperin.
        Retard Member

        Comment

        • miq
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 353
          • Hyvinkää

          #5
          Ja asiaa sivuten: paljonkos mahtaa olla oikea momentti tulppien kiristykseen? Auto on jo topikissa mainittu e39 528 -96. :think
          Hullu saa olla muttei tyhmä.

          e61 530xd LCI

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #6
            Originally posted by miq View Post
            Ja asiaa sivuten: paljonkos mahtaa olla oikea momentti tulppien kiristykseen? Auto on jo topikissa mainittu e39 528 -96. :think
            Autodatasta pikaisesti katsottuna 27-33 nm.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            Working...
            X