Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kytkinremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    e39 kytkinremontti

    Joo,eli huomasin tuossa aamulla töihin mennessä että kytkin luistaa,eli kytkin remppa edessä.
    Kysymys Kuuluukin että onko paha rasti vaihtaa itse uusi levy,asetelma jne.Vai kannattaako turvautua korjaamo palveluihin.Kaverilla olisi nosturi jossa rempan vois tehdä.

    Autohan on 528i vm.96
    Last edited by Jarno; 26-05-2008, 17:58.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    ihan mielenkiinnosta että paljonko on tuolla sun autolla rullattu ?.

    Comment

    • miq
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 352
      • Hyvinkää

      #3
      Jep, mulla samantapaista oireilua havaittavissa. Kytkin ei vedätettäessä ala luistamaan, mutta kunnolla kiihdytettäessä kun vaihtaa isommalle, niin kytkin ei "pure" kunnolla vaan tarttuu silleen hissuksiin ja kaikessa rauhassa. Ja kyllä, CDV on pois, ei auttanut poisto asiaan eli kaippa kytkin on aikas kypsä. Mun pirssillä on ajettu n. 154 tkm.
      Hullu saa olla muttei tyhmä.

      e61 530xd LCI

      Comment

      • enyce
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 381
        • LTI

        #4
        on paha rasti ite vein suosiolla korjaamolle koska jos sulla ei oo nosturia jonka alla voit vapaasti työskennellä ni unohda koko homma omalta osalta. itellä remppa kustansi 625€
        Mjaa...
        E70 3.0sd
        EX:e36M3individual cäbi
        EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
        EX: 523iSUOMIAUTO

        Comment

        • J-Poika
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 835
          • There's a place in the North, far far away

          #5
          onnistuu myös pukkien päällä jos laatikon sopii vetämään alta, mutta ei kovin mukavaa hommaa ole. että jos ei oo kolikoista kiinni niin vei pajalle

          Comment

          • jamoc8
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 277
            • Oulu

            #6
            Onko takuukilometrit, kuulostaa tosi vähältä jos kytkin meinaa luistella.. 310000km voi kestää kevyesti normikäytössä.. ainakin näissä pikkukoneisissa.


            Originally posted by miq View Post
            Jep, mulla samantapaista oireilua havaittavissa. Kytkin ei vedätettäessä ala luistamaan, mutta kunnolla kiihdytettäessä kun vaihtaa isommalle, niin kytkin ei "pure" kunnolla vaan tarttuu silleen hissuksiin ja kaikessa rauhassa. Ja kyllä, CDV on pois, ei auttanut poisto asiaan eli kaippa kytkin on aikas kypsä. Mun pirssillä on ajettu n. 154 tkm.
            ---- Bee äm dapl juu ----

            Comment

            • miq
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 352
              • Hyvinkää

              #7
              Niinpä, minunkin mielestä on aikas vähän yhdelle kytkimelle noi kilometrit.. Mutta en tiä paremminkaan, huoltokirja ja muutama seikka puoltaisi kyllä ajettua matkaa, pari muuta asiaa ei, joten enpä tiä tarkasti. Onkos sitten olemassa jotain "varmaa" tapaa saada asia selville?
              Nimim. ehkä virtsattu iirikseen, ehkä ei..
              Hullu saa olla muttei tyhmä.

              e61 530xd LCI

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Tosi vaikea sanoa kauan tollanen kytkin kestää. Autohan on voinut, vaikka olla käytössä jollain "kytkinmummolla" tai vaikkapa opetuskäytössä. Nimim. yhden n.90 tkm. ajetun 318i:n, jonka kytkin jo ehtoo puolella, nähneenä.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  #9
                  Kyllähän sen kytkimen polttaa vaikka 15 minuutissa jos oikein tyrii :-)

                  Itselläni meni 205kkm kohalla kytkin, mutta autoani nyt onkin 90% varmasti pyöritetty. Tai sitten huoltokirja on muutenvain palanut siinä "Suuressa Huoltokirjapalossa" mikä Saksassa oli ;-D

                  590e maksoin itse töineen ja laatuosineen. Halvemmallakin selviää jos uskaltaa laittaa mätänetin palikat väliin.
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • miq
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 352
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Näinpä, kaiken saa rikki kun tyrii tai hulluna polkee. Mulla kyllä on selviytyny huoltokirja siitä suuresta palosta, ja kaiken järjen mukaan saattaa jopa olla ajan tasainen. Btw: olen antanu itelleni kertoa että noissa kuulema on kytkytin ehkä mahollisesti lyhytikäinen.. tai sitten ei. Kun olin ko. pirssiä/sen tapaista hakemassa, parikin myyjää piti kovana argumenttina omastaan juurikin uusittua kytkintä..
                    Asiaan sitten liittyen, KL myy kytkinpakettia ~240€ (muistaakseni), ja sanotte maksaneenne koko remontista 500-600€, minusta aika paljon on velottu työstä..? Kun luulisi nosturilla tehtynä kunnon vehkeillä sujuvan aika sukkelasti. Tai sitten otan sanani takaisin kun olen omaani vaihdon tehny kotona betonilaatalla.. Onko siinä jotain hankalaa sitten? Pakoputket tiellä; tjms ylimääräistä purkamista?
                    Hullu saa olla muttei tyhmä.

                    e61 530xd LCI

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by miq View Post
                      Näinpä, kaiken saa rikki kun tyrii tai hulluna polkee. Mulla kyllä on selviytyny huoltokirja siitä suuresta palosta, ja kaiken järjen mukaan saattaa jopa olla ajan tasainen. Btw: olen antanu itelleni kertoa että noissa kuulema on kytkytin ehkä mahollisesti lyhytikäinen.. tai sitten ei. Kun olin ko. pirssiä/sen tapaista hakemassa, parikin myyjää piti kovana argumenttina omastaan juurikin uusittua kytkintä..
                      Asiaan sitten liittyen, KL myy kytkinpakettia ~240€ (muistaakseni), ja sanotte maksaneenne koko remontista 500-600€, minusta aika paljon on velottu työstä..? Kun luulisi nosturilla tehtynä kunnon vehkeillä sujuvan aika sukkelasti. Tai sitten otan sanani takaisin kun olen omaani vaihdon tehny kotona betonilaatalla.. Onko siinä jotain hankalaa sitten? Pakoputket tiellä; tjms ylimääräistä purkamista?
                      300e maksoi mun kytkinpaketti. Työnmäärä 4.9 tuntia. Onhan se vissiin aika urakka. Pakoputket irrotetaan jne tieltä. Muistaakseni BMW:n "ohjetuntimäärä" sille on 3 tai 4 tuntia, mutta eikai niihin kukaan pääse. Itselläkin vaihto meni hyvin, eli ei tullut mitään ylläreitä, joten hinta-arvio piti kutinsa jne.
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • Jarno
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 645
                        • Äänekoski

                        #12
                        Omalla autolla on ajettu 186tkm. ja täydellinen huoltokirja löytyy ennen minulle tuloa.Mitä oon juttuja e39 kytkimistä lukenu niin kyllä ne aika monella on ruvennut antautumaan jo alle 200tkm.Itse tilasin Motonetiltä Sachs:in kytkinsarjan joka sisältää levyn,asetelman ja painelaakerin ja hinta on 188e.Ja minulla on mahdollisuus vaihtaa se kaverin tallissa missä on hyvä nosturi ja muutenkin hyvät työkalut.Saa nähdä millainen urakka on edessä.
                        e30 325i cabrio
                        Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                        Comment

                        • Jarno
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 645
                          • Äänekoski

                          #13
                          Oon tässä kohta viikon verran ajellu autolla ja kytkin ei enää luista.Mistähän moinen?Olen tehnyt täys kiihdytyksiä ja koittanu vähän rempoakkin,mut ei luista.No uusi Sachsin kytkin paketti on hommattuna siltävaralta,jos luistoa taas ilmenee.
                          e30 325i cabrio
                          Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                          Comment

                          • Alfredson
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 463
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Jarno View Post
                            Oon tässä kohta viikon verran ajellu autolla ja kytkin ei enää luista.Mistähän moinen?Olen tehnyt täys kiihdytyksiä ja koittanu vähän rempoakkin,mut ei luista.No uusi Sachsin kytkin paketti on hommattuna siltävaralta,jos luistoa taas ilmenee.
                            Ehkä kytkin oli lasittunut ja sen takia luisti? Itsellä lancer vainaalla kun rääkkäsi todella rumasti kytkintä niin sen sai hetkeksi aikaa pitämään, sitten se alkoi taas jossain välissä luistamaan.

                            Lienee myös mahdollista että välillä levylle pääsee öljyä tms jostain joka aiheuttaa luistamisen.
                            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                            Comment

                            • miq
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 352
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Täällä myös hankittu uusi kytkinpaketti, saas nähä.. Pahalta näyttää että laiskuus iskee ja vien korjaamolle, ei tunnu tähän hätään löytyvän nosturia ja kun en sittenkään taida jaksaa alkaa maanrajassa värkkäämään.
                              Tähän liittyen asia, mitä pitää kysyä: mites muilla, onko kytkinpoljin noussut korkeammalle verrattuna jarrupolkimeen? Mulla kun eroa on mielestäni ihan kohtuullisesti ja lisäksi se irroittaa melko pian ku poljinta painaisee, ei todellakaan tarvi pohjaan survoa.
                              Hullu saa olla muttei tyhmä.

                              e61 530xd LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎