e39 kytkinremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    #16
    Originally posted by miq View Post
    Täällä myös hankittu uusi kytkinpaketti, saas nähä.. Pahalta näyttää että laiskuus iskee ja vien korjaamolle, ei tunnu tähän hätään löytyvän nosturia ja kun en sittenkään taida jaksaa alkaa maanrajassa värkkäämään.
    Tähän liittyen asia, mitä pitää kysyä: mites muilla, onko kytkinpoljin noussut korkeammalle verrattuna jarrupolkimeen? Mulla kun eroa on mielestäni ihan kohtuullisesti ja lisäksi se irroittaa melko pian ku poljinta painaisee, ei todellakaan tarvi pohjaan survoa.
    Joo,itellä kanssa kans on kytkinpoljin korkeammalla kun jarrupoljin ja kytkin ottaa ylhäältä.Itselle meinasin tehdä sellaisen korkeamman kytkinpolkimen stopparin ettei liikerata olisi niin kauhea pitkä.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • miq
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 352
      • Hyvinkää

      #17
      Dodii, nyt on kytkytin korjattu. Kustansi 410 € töineen, sis. myös vaihteistoöljyt sekä takastefan vaihdon. Kun se kerran näky vähän hikoilevan tavaraa niin halusin senkin tiiviiksi. Poljin ei laskenut jarrupolkimen tasalle, mutta toiminta-alue on ihan eri kohdassa, paljon alempana. Oli sitten aika kuluneen näköinen, varsinkin asetelma (makean sininen etc), varmaankin aikalailla tiensä päässä. Levykin oli aika kulunut joten eipä tullu turhan takia tuotakaan teetettyä.
      Hullu saa olla muttei tyhmä.

      e61 530xd LCI

      Comment

      • Wiking
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1641
        • Laihia

        #18
        Toi sigun 535 on pian kytkinremontin tarpeessa, kun paikaltaan lähtiessä meinaa joskus sillai nypyttää...

        Tarvinko muita osia kuin tämän?


        Vaikuttaa ainakin halvalta paketilta jossei muuta tarvi? 168€
        Vai onko parempia ostopaikkoja tiedossa?
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • Wiking
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1641
          • Laihia

          #19
          Eikö oo tietoo??
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            #20
            Originally posted by Wiking View Post
            Toi sigun 535 on pian kytkinremontin tarpeessa, kun paikaltaan lähtiessä meinaa joskus sillai nypyttää...

            Tarvinko muita osia kuin tämän?


            Vaikuttaa ainakin halvalta paketilta jossei muuta tarvi? 168€
            Vai onko parempia ostopaikkoja tiedossa?
            Toi nypytys johtuu suurella todennäköisyydellä cdv (clutch delay valve) -venttiilistä eikä itse kytkimestä. Tuon venttiiliin poistamisella saattaa poistua kokonaan tuo nypytys. Haulla lisää, meikä menee nukkumaan.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Wiking View Post
              Toi sigun 535 on pian kytkinremontin tarpeessa, kun paikaltaan lähtiessä meinaa joskus sillai nypyttää...

              Tarvinko muita osia kuin tämän?


              Vaikuttaa ainakin halvalta paketilta jossei muuta tarvi? 168€
              Vai onko parempia ostopaikkoja tiedossa?


              Tuolta on tullut tilattua paljon tavaraa ja voin suositella varauksetta. Kulut aina kiinteästi 16,90 eur Suomeen ja n. viikossa tavara perillä. Tuolla Sachsin kytkinsarja E39 535 228 eur ja löytyy myös Sachs Performance -kamaa.

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #22
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Toi nypytys johtuu suurella todennäköisyydellä cdv (clutch delay valve) -venttiilistä eikä itse kytkimestä. Tuon venttiiliin poistamisella saattaa poistua kokonaan tuo nypytys. Haulla lisää, meikä menee nukkumaan.
                Paitsi että CDV ei aiheuta nypytystä, vaan korostaa huonokuntoisen kytkimen ominaisuuksia. Jos kytkin nypyttää, niin siinä on vikaa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Wiking
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1641
                  • Laihia

                  #23
                  Originally posted by kaol View Post
                  Paitsi että CDV ei aiheuta nypytystä, vaan korostaa huonokuntoisen kytkimen ominaisuuksia. Jos kytkin nypyttää, niin siinä on vikaa.
                  Ja saattaapi toi CDV nopeuttaa kytkimen kulumistakin??
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • Mikke79
                    Newbiemmer
                    • Mar 2010
                    • 22
                    • Masku

                    #24
                    Osaako joku sano millainen tuon e39 kytkintuntuma pitäisi olla? Ottaako kytkin normaalisti kiinni kohtuullisen nopeasti tietyssä kohtaa vai pitäisikö sen alkaa ottamaan jo kohtuullisen alhaalla? Vaihdoin tuossa kytkimen tuohon 530I viime vuonna ja nyt olen ajatellut vaihtaa sen tehokkaampaan versioon, koska tämä normimalli lähtee luistamaan helposti asuntovaunua vedettäessä/peruuttaessa. Olisikohan tuosta performance kytkimestä apua tähän ongelmaan :think

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #25
                      Originally posted by Mikke79 View Post
                      Osaako joku sano millainen tuon e39 kytkintuntuma pitäisi olla? Ottaako kytkin normaalisti kiinni kohtuullisen nopeasti tietyssä kohtaa vai pitäisikö sen alkaa ottamaan jo kohtuullisen alhaalla? Vaihdoin tuossa kytkimen tuohon 530I viime vuonna ja nyt olen ajatellut vaihtaa sen tehokkaampaan versioon, koska tämä normimalli lähtee luistamaan helposti asuntovaunua vedettäessä/peruuttaessa. Olisikohan tuosta performance kytkimestä apua tähän ongelmaan :think
                      Siellä on jotain muuta ongelmaa tai oot sitten sudittanu sen kytkimen vituiks :think

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2174
                        • Himas

                        #26
                        Originally posted by kaol View Post
                        Paitsi että CDV ei aiheuta nypytystä, vaan korostaa huonokuntoisen kytkimen ominaisuuksia. Jos kytkin nypyttää, niin siinä on vikaa.
                        Voiko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota nypytystä liikkeelle lähdöissä?
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • ismopetteri
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 71
                          • Turku

                          #27
                          Joo tähän nypytykseen ois kiva kuulla jotain faktaa.

                          Itelläkin nypyttää kylmänä jos käyttää normikierroksia liikkeellelähdöissä. Isommilla vaihteilla tai lämpimänä luistattaessa ei nypytä lainkaan. Vain kylmänä ekat pari kolme kertaa. Senkin voi skipata jos antaa _vähän_ normaalia enemmän kierroksia ja luistattaa _vähän_ enemmän
                          E61 523i Touring -09

                          Comment

                          Working...
                          X