Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - jarrulevyn/satulan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 - jarrulevyn/satulan irroitus

    Heps!

    Ei ole biimeriin tullut jarruja ronklattua, mutta nyt luulen että jarrukilpi on jotenkin säpäleinä ja aiheuttaa helinät/kilinät terävissä montuissa

    eli kilpi pitäs saada pois, lähteekö tuo satula niillä kahdella 18mm pultilla nätisti sivuun kaikkinensa? vai pitääkö purkaa auki ne liukupultit ja ottaa palat pois ja yms ja sitten vasta levy irti.
    levy lähteen tietty sillä kuuskulmalla. Tarkoitus olis siirtää mieluiten kokonaisena sivuun jarrusatula/levy, jotta kilven vaan saa välistä pois + uutta tilalle... vai pystyykö noita yhtenä klönttinä siirtään ollenkaan?

    jotain ohjeita palojen vaihtoon lueskelin... koitan vaan ottaa mahdollisimman vähän mitään irti/purkaa mitään. Tarviiko kulumisenanturi ottaa irti vaikka satulan vaan nostaa roikkumaan johonkin...tietty piuhan pituus kai kertoo sen.

    -a-
    E39 530dA Touring -00
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Ei se kilpi ole vättämättä paskana.Näissä vissiin menee kiviä sinne kilven väliin ja ne kivet helisee siellä..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by AkiV View Post
      Heps!

      Ei ole biimeriin tullut jarruja ronklattua, mutta nyt luulen että jarrukilpi on jotenkin säpäleinä ja aiheuttaa helinät/kilinät terävissä montuissa

      eli kilpi pitäs saada pois, lähteekö tuo satula niillä kahdella 18mm pultilla nätisti sivuun kaikkinensa? vai pitääkö purkaa auki ne liukupultit ja ottaa palat pois ja yms ja sitten vasta levy irti.
      levy lähteen tietty sillä kuuskulmalla. Tarkoitus olis siirtää mieluiten kokonaisena sivuun jarrusatula/levy, jotta kilven vaan saa välistä pois + uutta tilalle... vai pystyykö noita yhtenä klönttinä siirtään ollenkaan?

      jotain ohjeita palojen vaihtoon lueskelin... koitan vaan ottaa mahdollisimman vähän mitään irti/purkaa mitään. Tarviiko kulumisenanturi ottaa irti vaikka satulan vaan nostaa roikkumaan johonkin...tietty piuhan pituus kai kertoo sen.

      -a-
      Muistaakseni laakerin napa pitää myös ottaa veks:think Satula lähtee kahdella pultilla.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • enyce
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 381
        • LTI

        #4
        satula ja levy pois sitte oli viis vai kuus ruuvia ja sitte ite ainaki avitin omassani poisottoa peltisaksilla
        Mjaa...
        E70 3.0sd
        EX:e36M3individual cäbi
        EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
        EX: 523iSUOMIAUTO

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Muistaakseni laakerin napa pitää myös ottaa veks
          Juuri näin! Eli jarrukenkä, -satula, -levy ja pyörän napa/laakeri pois, jos haluat laittaa uuden kilven ehjänä paikalleen.

          Tarkasta kuitenkin noi kivet sieltä välistä ensin (niin ku tossa jo mainittiinkin).
          Last edited by Aksa P; 27-05-2008, 21:49.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎