Viisaampaa taas tarvitaan:
Saako ton avainpatruunan tilattua alkuperäis avaimelle, marmoritiskiltä? Ajoestorinkula kannattaa varmaan ottaa myös niinkun topicin alussa mainittiin? Onko hinnoista tietoa? Kiitos
No nyt se tempun teki.. auton sain käyntiin mutta ei enää sammu! Virta avain pyörii tyhjää molempiin suuntiin ja avaimen saa irti vaikka auto on käynnissä. Auto on 528 6/96. Mikä hajosi? Mistä uusi osa? Pitänee ottaa akunkenkä irti että saa auton sammumaan.
Ohjeita yllä olevaan? Saako sitä lukkopesää pois kuin poraamalla? Jos pitää porata niin poraanko keskelle avaimenreikää vai pitääkö se uloin metallikaulus saada porattua pois ja pesä tulee sitten ulos? Avain ei pyöri enää mihinkään suuntaan ja rattilukko on auki.
Nostetaas tätä. Oon vaihtamassa virtalukkoa vm 96 autoon ja käytetty virtalukko on vm 99 autosta ja siinä on avain myös mukana. Meneekö ihan plug and play vai pitääkö koodata jotain? Jotain huhua kuulin et ews ei huoli uutta lukkoa?
Nostetaas tätä. Oon vaihtamassa virtalukkoa vm 96 autoon ja käytetty virtalukko on vm 99 autosta ja siinä on avain myös mukana. Meneekö ihan plug and play vai pitääkö koodata jotain? Jotain huhua kuulin et ews ei huoli uutta lukkoa?
Ei virtalukossa ole mitään älyä, eli sen voi huoletta vaihtaa, olettaen että se uudempi käy sun autoon. Varaosanumero on jossain vaiheessa tuotantoa muistaakseni muuttuneet, eli jotain eroa voi olla. Virtalukossa on on tunnistin rengas, joka lukee sirun ja oikealla sirulla olevalla avaimella antaa käynnistää. Äly sijaitsee EWS-boxissa. Eli sun pitää siirtää se siru vanhasta avaimesta uuteen. Oletko vaihtamassa koko virtalukkoa vai sitä virtalukon patruunaa?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei virtalukossa ole mitään älyä, eli sen voi huoletta vaihtaa, olettaen että se uudempi käy sun autoon. Varaosanumero on jossain vaiheessa tuotantoa muistaakseni muuttuneet, eli jotain eroa voi olla. Virtalukossa on on tunnistin rengas, joka lukee sirun ja oikealla sirulla olevalla avaimella antaa käynnistää. Äly sijaitsee EWS-boxissa. Eli sun pitää siirtää se siru vanhasta avaimesta uuteen. Oletko vaihtamassa koko virtalukkoa vai sitä virtalukon patruunaa?
Koko virtalukko uusiks. Ja kiitokset tästä tiedosta.
Oma E39 on välillä temppuillut siten, että avain ei meinaa kääntyä virtalukossa ilman pientä hetkutusta. Nyt sitten pakkasten aikana ei meinaa minkäänlainen avaimen hypistely auttaa.
Niinpä vaihdoin avainta. Tähän saakka olen operoinut pääsääntöiseti yhdellä ja samalla avaimella. Nyt kun noita avaimia vertaa, enemmän käytetystä ei edes erota symboleita niistä painikkeista, ja avainosan värikin on kellertävämpi (pinnoite kulunut).
Vähemmän käytetyllä avaimella virtalukko toimii kuin kiväärin lukko ja sen painikkeetkin näkyy kuin uudessa avaimessa.
Eli takerteluvikoja kannattaa alkaa selvittää toista avainta kokeilemalla, lukon ympäripyörimiset sitten on selkeitä virtalukkovikoja.
Pitää suunnitella uuden avaimen hankkimista, ettei sit epähuomiossa huoltoon anna sellaista avainta jolla kaverit ei saa autoa liikkeelle.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Comment