Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Service Engine valo(?!) syttyi? (aiheuttaja löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    E39 Service Engine valo(?!) syttyi? (aiheuttaja löytyi)

    Eli, autona sigun E39 528i vm.9/99.

    Tuossa ~3km ajon jälkeen (siis starttaus 3km sitten) kun pysäytin auton, kävin avaamassa tallin oven ja kiipesin takaisin kabiiniin, huomasin, että tuo keltainen Service Engine valo oli syttynyt palamaan (mittaristossa aivan alhaalla vasemmalla keltainen moottorin kuvalla varustettu valo).
    Virrat pois, annoin olla ~1min sammuksissa, virrat takaisin ja valo jatkoi palamistaan. Check Control ei herjannut mitään missään vaiheessa.

    Vikakoodien lukuunhan tässä pitää, mutta mikähän lie tällaisen yhtäkkiä aiheutti? :think
    Osintosin pitäisi käydä varmaan kohta starttaamassa auto uudestaan, koska minuutissahan se ei nollaa vielä mitään kaiketi?

    Niin ja manuaalina minulla on vain tämä, joka fiksuna kertoo sivulla 24 seuraavaa; "CHECK ENGINE warning lamp for Canadian models"...
    Joten WTF ?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Vika ei välttämättä ole kovinkaan vakava ja valon saa syttymään mm. viallinen lambda tai puola, mutta oliko käynti kuitenkin normaalia?
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Päästöissä voi olla häikkää.

      If the indicator lamp comes on
      either continuously or intermittently,
      this indicates a fault in the emissions-
      related electronic systems


      Tai sitten vinkki: Jos bensatankin korkki on löysällä, niin se päästää liikaa höyryjä ulos ja toi valo syttyy. Tsekkaa siis korkki ekaks, ja ohjeiden mukaan muutaman päivän kuluttua valon pitäis sammua. Tiedä sitten.

      When the filler cap is not properly
      tightened, the OBD system can
      detect the vapor leak and the indicator
      will light up. If the filler cap is subsequently
      tightened, the indicator should
      extinguish within a few days
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by touring39 View Post
        ..Tai sitten vinkki: Jos bensatankin korkki on löysällä, niin se päästää liikaa höyryjä ulos ja toi valo syttyy. Tsekkaa siis korkki ekaks, ja ohjeiden mukaan muutaman päivän kuluttua valon pitäis sammua. Tiedä sitten.
        Tai jos vaikkapa tankkaa moottori käynnissä, kuten itsellä on joskus tapana.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Stone View Post
          Vika ei välttämättä ole kovinkaan vakava ja valon saa syttymään mm. viallinen lambda tai puola, mutta oliko käynti kuitenkin normaalia?
          Kyllä se käynti oli mielestäni ihan normaalia.
          Tässä googletellu niin tosiaan monia vaihtoehtoja on, vikakoodithan ne nyt auttaisi asiaa kaikista helpoiten

          Originally posted by touring39 View Post
          Päästöissä voi olla häikkää.

          If the indicator lamp comes on
          either continuously or intermittently,
          this indicates a fault in the emissions-
          related electronic systems


          Tai sitten vinkki: Jos bensatankin korkki on löysällä, niin se päästää liikaa höyryjä ulos ja toi valo syttyy. Tsekkaa siis korkki ekaks, ja ohjeiden mukaan muutaman päivän kuluttua valon pitäis sammua. Tiedä sitten.

          When the filler cap is not properly
          tightened, the OBD system can
          detect the vapor leak and the indicator
          will light up. If the filler cap is subsequently
          tightened, the indicator should
          extinguish within a few days
          Jahas, pitääpä korkki tsekata. Itseasiassa ~5km ennen edellistä auton sammuttamista kävin juuri tankilla... Löpö ei kuitenkaan ollut "ihan loppu", jos sillä nyt mitään merkitystä taas mihinkään onkaan

          Originally posted by Kentsu View Post
          Tai jos vaikkapa tankkaa moottori käynnissä, kuten itsellä on joskus tapana.
          Moottori ei ollut kyllä käynnissä tankkaamisen aikana, kuten ei 99,9% kerroista ole
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            #6
            Noniin, vikakoodit luettu ja nollattu. Eikä tullut vika enään takaisin.

            Carsoft kertoi, että pyttyjen 1,2,3 katalysaattorin _jälkeinen_ lambda sai räkäseen yli menevän signaalin.
            Ja taasen INPA kertoi että samojen pyttyjen katalysaattoria _ennen_ oleva lambda ei saa signaalia ollenkaan.

            Vikakoodit tosiaan sitten nollattiin, pieni ajelu, luettiin uudestaan ja ei mitään.
            Eli liekköhän vain ihan satunnainen vika, toisaalta lambdathan ovat aikalailla kulutustavaraa, omalla miinalla ~170tkm ajettu eikä tietääkseni lambdoja ole vaihdettu. Joten olisikohan aika :think

            Isot kiitokset nimimerkki Clavurionille näinkin nopeasta vikakoodien luvusta/nollauksesta/infosta (korjaahan minun "vikailmoitus" jos jäi puutteelliseksi)
            Last edited by mailman; 28-05-2008, 23:33.
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #7
              Originally posted by mailman View Post
              Noniin, vikakoodit luettu ja nollattu. Eikä tullut vika enään takaisin.

              Carsoft kertoi, että pyttyjen 1,2,3 katalysaattorin _jälkeinen_ lambda sai räkäseen yli menevän signaalin.
              Ja taasen INPA kertoi että samojen pyttyjen katalysaattoria _ennen_ oleva lambda ei saa signaalia ollenkaan.

              Vikakoodit tosiaan sitten nollattiin, pieni ajelu, luettiin uudestaan ja ei mitään.
              Eli liekköhän vain ihan satunnainen vika, toisaalta lambdathan ovat aikalailla kulutustavaraa, omalla miinalla ~170tkm ajettu eikä tietääkseni lambdoja ole vaihdettu. Joten olisikohan aika :think

              Isot kiitokset nimimerkki Clavurionille näinkin nopeasta vikakoodien luvusta/nollauksesta/infosta (korjaahan minun "vikailmoitus" jos jäi puutteelliseksi)

              Ihan mielenkiinnosta kysyn ja muutenkin koska oma kosla hieman takkuaa, mitkä olivat tarkat koodit tästä Cs:llä ja Inpalla?Jotain on kyllä pielessä jos Inpa ilmoittaa tuon Pre-cat lambdan olevan pois pelistä.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Originally posted by creative 22 View Post
                Ihan mielenkiinnosta kysyn ja muutenkin koska oma kosla hieman takkuaa, mitkä olivat tarkat koodit tästä Cs:llä ja Inpalla?Jotain on kyllä pielessä jos Inpa ilmoittaa tuon Pre-cat lambdan olevan pois pelistä.
                Ei pysty muistamaan tarkkaa koodia. INPA kertoi jota kuinkin: Bank 1-3 lambda sensor before catalytic converter, No signal.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Jotain on kyllä pielessä jos Inpa ilmoittaa tuon Pre-cat lambdan olevan pois pelistä.
                  No siis, käsittääkseni bemareissa hyvinkin yleistä, että joku bitti on poikittain ja tuleepi "vika" esiin. Joka korjaantuu ihan vain nollaamalla.
                  Mut toisaalta, niinkuin jo sanoinkin aiemmin, nuo lambdathan ovat ihan kulutustavaraa loppupeleissä.
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎