Kannattaa vaikka ihan piruuttaan kysyä laakkoselta sitä hintaa, välillä ovat hyvinkin kohtuullisia. Tuleepahan tehtyä varmasti oikein ja takuukin löytyy
Tossa alustavasti kyselin tuota nokka-akselien ajoituksien säätämistä ja sen hintaa. Säätäminen menisi laakkosella jonnekkin elokuulle, ja hintaa olisi n,600€ menee säätämisessä joku 6h ehkä 7h.
Sitten vähän muuta kysymystä, hommasin ton TIS:in itselle, löytyykö siitä ohjeaikoja noille töille, vai onko siihenkin joku bemarin oma ohjelma?
Tossa alustavasti kyselin tuota nokka-akselien ajoituksien säätämistä ja sen hintaa. Säätäminen menisi laakkosella jonnekkin elokuulle, ja hintaa olisi n,600€ menee säätämisessä joku 6h ehkä 7h.
Sitten vähän muuta kysymystä, hommasin ton TIS:in itselle, löytyykö siitä ohjeaikoja noille töille, vai onko siihenkin joku bemarin oma ohjelma?
Just, oman mittapuun mukaan hieman tyyris hinta, ei siinä pelkässä ajotuksessa tarvi kuitenkaan purkaa ku venttiilikopat irti, en tiiä miten ne saa noin paljo aikaa siihe menemään. Noh, ite hain tänään osat laakkoselta omaan kiesiin. Tarkotus ois tälviikol kasata nii paljon ku pystyy. Puuttuu enää ne ajotustyökalut... WSE1?
Täytyy purkaa jakopään ylemmät kopat kans, ei muuten saa niitä vanoksen säätötyökaluja kiinni.
Itse ajattelin kokeilla säätää uudelleen ton ajoituksen, koska en ole koskenut toisioketjuihin, niin nokka-akselien keskinäinen ajoitus ei ole muuttunut, tällöin ei tartteis säätää ku sitä vanosyksikköä ja toista nokkapyörää. Eli lukitsen vaan nokka-akselit jollain konstilla ja löysään sen nokkapyörän, sit käännän puolenhampaan verran sitä(kampiakselista), tietysti täytyy taas merkata kaikki osat ennenkuin mitään menee liikuttelemaan. Tässä tapauksessa ei tartte irroittaa niitä jakopään ylempiä kansia, kun eihän mulla ole niitä työkaluja.
Edit: kun tein ton remontin, niin en irroittanut vanos yksiköitä enkä nokkapyöriä ollenkaan. Se tässä nyt niinkuin vähän pelastaa, toi tuleva säätö kokeilu voi jopa onnistua. Ja miksei se onnistuisi.
Mukavaa laittaa sähköpostia noille ulkomaisille työkalunmyyjille ja odotella vastauksia, niitä saa nimittäin odotella vaikka maailman tappiin asti... kauppa ilmeisesti käy. (kotimaiset vastaavat heti)
Kotimaasta en ole onnistunut löytämään ensimmäistäkään edustajaa jolla olisi kasikoneen työkaluja, edes valikoimassaan. kuutoselle toki löytyy, ja v12...
bmw viralliset on tietysti 1 vaihtoehto, ehkä nopein olisi ollut koko prosessin alussa heti tilata zdmak tms. Kuukausi kai siinä menee?
Toki jos jollakin olisi mittoja? Kuutosen työkaluille löysin tarkat mitat joiden perusteella moiset pystyy valmistamaan. Kasillehan myös toki sopii tdc pin.
Täytyy purkaa jakopään ylemmät kopat kans, ei muuten saa niitä vanoksen säätötyökaluja kiinni.
Itse ajattelin kokeilla säätää uudelleen ton ajoituksen, koska en ole koskenut toisioketjuihin, niin nokka-akselien keskinäinen ajoitus ei ole muuttunut, tällöin ei tartteis säätää ku sitä vanosyksikköä ja toista nokkapyörää. Eli lukitsen vaan nokka-akselit jollain konstilla ja löysään sen nokkapyörän, sit käännän puolenhampaan verran sitä(kampiakselista), tietysti täytyy taas merkata kaikki osat ennenkuin mitään menee liikuttelemaan. Tässä tapauksessa ei tartte irroittaa niitä jakopään ylempiä kansia, kun eihän mulla ole niitä työkaluja.
Edit: kun tein ton remontin, niin en irroittanut vanos yksiköitä enkä nokkapyöriä ollenkaan. Se tässä nyt niinkuin vähän pelastaa, toi tuleva säätö kokeilu voi jopa onnistua. Ja miksei se onnistuisi.
Aivan joo, ja jotta ne ylemmät ketjukotelot saa irti täytyy edestä purkaa jonkinverran kamaa. Niinno, mullakin on perjaatteessa nokkapyörät keskenään varmaan kohdallaan. Jos tuolla samalla pääketjulla koneen kasais niin vois hyväl tuuril toimii suoraan, mutta ostin nyt kuitenkin uuden ketjun niin mielelläni sen vaihtaisin. Toki jos tarkasti kattoo niin voihan tuonkin ketjun saada paikalleen ilman työkaluja, kuinka paljon heittoa tuo vaatii ennenkuin voi tapahtua jotain suurempaa vahinkoa eli osua venttiilit mäntiin? Eli haittaako muutakuin käyntiä jos jako menee yhden hampaan verran väärin?
Kyllä minäkin sen ketjun vaihdoin uuteen, ei tarvii nokkapyöriä irroittaa. Sitä keskimmäistä laahainta ei kannata laittaa kiinni ennenkuin on uusi ketju "hampailla", sit sitä ketjua hyppyyttää hampailla niin että menee se keskimmäinen laahain oikeeseen paikkaan. Tosiaankin sit kannattaa pyörittää konetta (käsin) ja tunnustella/kuunnella onko siinä vaaraa että venttiilit osuisi mäntään. Todennäköisesti kun laitetaan uusi ketju ja laahaimet, niin siinä käy juurikin niin että ajoitus menee hieman aikaiselle, tai sitten se menee myöhäiselle. Mutta tuskimpa sentään hampaan vertaa, mutta puolenhampaan verran helposti. Tai ainakin niin olettaisin.
Tänään pitäisi kuula myös tuon vaihdelaatikon diaknoosi, toivottavasti ei ole kallis remontti.
Edit: Itse vaihdelaatikossa ei mitään vikaa, mutta turbiini on ilmeisesti sökö. Tänään turbiini lähtee jollekkin korjaajalle, sit ensviikolla ollaan taas viisaampia tonkin asian suhteen.
Hei, haloo. Löytyykö tosta TISsistä mitään ohjeaikoja, vai onko siihenkin joku oma softa? En ainakaan itse ole löytänyt mitään korjaus aikoja tosta TIS:ohjelmasta. kaippa siihen on joku oma softa, mikä kertoo noin ajat. Vai onko? Mistä ne merkkiliikkesssä tietää paljonko menee mihinkin aikaa? Sen mukaanhan ne laskuttaa?
Nostetaas tätä ylöspäin ja päivitetään omaa tilannetta. Auto on nyt itellä ajossa, ilmeisesti jako meni senverran hyvin kohdalleen että käy tasasesti, ei "potki" tai mitään. Pari asiaa oon tosin tässä havainnut.
- Kylmänä käy tosi hiljaa mutta kun kone on lämmin tulee taustalle pieni dieselmäinen raksutus, jenkkilän puolen foorumeita lukeneena voisin väittää tuon olevan enemmän ominaisuus kuin vika, mutta mistähän moinen vois tulla?
- Kun moottorin sammuttaa niin ainakin hantin puolen nokkien välinen kiristin löystyy ja ketju jää löysäksi niin että voi ruuvarilla liikutella vähän. Eli ilmeisesti öljynpaine häviää, onko tuossa joku takaiskuventtiili tai sitten jousi kiristimen sisällä niinkuin pääketjun kiristimessä? Jos tuo olisi moottorin käydessä myös löysä, uskoisin sen vaikuttavan jo aika reilusti käyntiin. Vähän vaikee tarkistaa tuota, jos avaa öljykorkin tulee öljyt naamalle
- Kuumalla koneella tuo bensatankin hengitysventtiili (siinä öljynsuodattimen vieressä) naksuu auki-kiinni aika nopeesti ja välillä menee kierrosten mukaan jopa, onko normaalia?
Auton vedossa ei ole mitään vikaa ja käy kyllä tasaisesti, mutta äänet arveluttaa hieman. Mitenkäs Keke71 remontti on edennyt? Joko on turbiini ehjänä?
Nostetaas tätä ylöspäin ja päivitetään omaa tilannetta. Auto on nyt itellä ajossa, ilmeisesti jako meni senverran hyvin kohdalleen että käy tasasesti, ei "potki" tai mitään. Pari asiaa oon tosin tässä havainnut.
- Kylmänä käy tosi hiljaa mutta kun kone on lämmin tulee taustalle pieni dieselmäinen raksutus, jenkkilän puolen foorumeita lukeneena voisin väittää tuon olevan enemmän ominaisuus kuin vika, mutta mistähän moinen vois tulla?
- Kun moottorin sammuttaa niin ainakin hantin puolen nokkien välinen kiristin löystyy ja ketju jää löysäksi niin että voi ruuvarilla liikutella vähän. Eli ilmeisesti öljynpaine häviää, onko tuossa joku takaiskuventtiili tai sitten jousi kiristimen sisällä niinkuin pääketjun kiristimessä? Jos tuo olisi moottorin käydessä myös löysä, uskoisin sen vaikuttavan jo aika reilusti käyntiin. Vähän vaikee tarkistaa tuota, jos avaa öljykorkin tulee öljyt naamalle
- Kuumalla koneella tuo bensatankin hengitysventtiili (siinä öljynsuodattimen vieressä) naksuu auki-kiinni aika nopeesti ja välillä menee kierrosten mukaan jopa, onko normaalia?
Auton vedossa ei ole mitään vikaa ja käy kyllä tasaisesti, mutta äänet arveluttaa hieman. Mitenkäs Keke71 remontti on edennyt? Joko on turbiini ehjänä?
Mulla on täsmälleen samat oireet kuin tuossa yllä; kylmänä käynti ok, mutta lämpöisenä pehmeä raksutus.. tuota ihmetellessä päädyin searchilla tähän topiciin ja kyllä alkoi kylmä hiki tulla kun lueskelin tätä! Ootte poijjat melkoisia hommia tehneet ylimääräisen äänen perään. Respect! Tosin helpotti tässä kohtaa kun Supalla oli kaiken jälkeen jäljellä enää se mikä mulla askarruttaa omassa. Olisi tosi kiva tietää mistä tuo ääni tulee? Pahimmat pelot kyllä meni tästä Supan viestistä jo ohi. Aion kokeilla seuraavana öljyn vaihtoa kun en tiedä mitkä koneessa nyt pyörii. On sen verran tuore tapaus perheessä.
Mulla se venttiili naksuttelee myös siinä ö-suodattimen vieressä ja mietin samaa että onko normaalia.
Kekelle tsemppiä. Sulle on annettu vähän enemmän kannettavaa.
Kyllähän auto on jokapäiväisessä ajossa, laatikko kolisee edelleen Tarkoitus oli hommata vaihtolaatikko, mutta tuli muita rahallisia menoja. Joten ajattelin että mun puolesta saa laatikko kolista, ajetaan niin pitkään ku kulkee. Toisaalta kokeilen uusia vielä ton öljyn lauhduttimen tässä lähiaikoina, josko se olisi osittain tukossa ja aiheuttaisi kyseistä ongelmaa. Kyllähän tohon autoon on uponnut senverran euroja, että ei tee mieli myydä/vaihtaa autoo, ja mitäpä sitä hyvää vaihtamaan
Comment