Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA E39 - liikut loppui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tupihepi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 100
    • Vesilahti

    530DA E39 - liikut loppui

    Vauhti n 60km/h. Kone pysähtyi kerrasta kokonaan. Ei nykimisiä tai muitakaan oireita. Löpöä on.
    Ajotietokone ei herjaa muuta kuin parkkivalosta.

    Ei yritäkkään startatessa käynnistyä.


    Onko kellään mitään hajua mikä voisi olla vikana?
    Saa soittaakkin jos tulee mieleen. 0405331100

    Hinuri vei eilen pajalle ja tänään tarkoitus siellä ainakin vikakoodit lukea.
    F31 335d x-drive -15
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    Ajonesto vois olla yks...
    Mutta tämänhän näät vikakoodeista.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      tuleeko virtoja ollenkaan masiinaan? Virtakaapelin räjähdepaukulla voisi olla kosketushäikkää. Näin ainakin omassa kävi tuossa viimekesänä.
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • Tontsa
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 201
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by humala View Post
        tuleeko virtoja ollenkaan masiinaan? Virtakaapelin räjähdepaukulla voisi olla kosketushäikkää. Näin ainakin omassa kävi tuossa viimekesänä.
        Kaipa ne virrat tulee jos kerran pyörittää.
        Oma veikkaus olis löpön syöttö, toivottavasti ei korkeapainepumppu leiponu kiinni.
        Audi S3 -07

        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Siirtopumpulle vahva veikkaus. Kuuntele suriseeko se kun laitat virrat päälle
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • tupihepi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 100
            • Vesilahti

            #6
            Virtaa tosiaan tulee. Siirtopumppukin surisee ja polttoaine linjassa on tavaraa, eikä ilmakuplia näy.
            Antoi 2 vikakoodia: Joku tuntematon ja toisen jostain hehkuun liittyvästä?

            Olisko Tampereen seudulla joku kuka voisi vikakoodit vielä käydä pohjois-lempäälässä lukasemassa?

            Kiitos kaikille vastanneille tähän asti. Illalla yrittävät riisua sen verran, että näkee tuleeko suuttimille tavaraa/ irroittavat yhden suuttimen ja tarkistavat ruikkiiko.

            Ja se puh oli 0405331100
            F31 335d x-drive -15

            Comment

            • tupihepi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 100
              • Vesilahti

              #7
              Ja montako pumppua tuossa oikein on?
              Tankissa?
              Auton alla?
              Konetilassa?
              F31 335d x-drive -15

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by tupihepi View Post
                Virtaa tosiaan tulee. Siirtopumppukin surisee ja polttoaine linjassa on tavaraa, eikä ilmakuplia näy.
                Antoi 2 vikakoodia: Joku tuntematon ja toisen jostain hehkuun liittyvästä?

                Olisko Tampereen seudulla joku kuka voisi vikakoodit vielä käydä pohjois-lempäälässä lukasemassa?

                Kiitos kaikille vastanneille tähän asti. Illalla yrittävät riisua sen verran, että näkee tuleeko suuttimille tavaraa/ irroittavat yhden suuttimen ja tarkistavat ruikkiiko.
                Homma seis! Koita saada joku lukemaan live-dataa tai hommaa auto sellaiseen paikkaan, jossa on mahdollisuus kunnon diagnostiikkaan.

                Eli autoa käynnistäessä luetaan siirtopaine ja rail-paine.
                Mikäli siirtopaine matala, todennäköisesti viallinen siirtopumppu tai vuotava suutin. Suuttimien päältä voi ottaa pois paluulinjan ja katsoa, tuleeko paluuvuotoa. Ensin pelkästään virrat 2 asennossa (siirtopumppu käynnistyy) ja sitten käynnistyksen yhteydessä (irrotetaan varmuuden vuoksi nokka-akselin tunnistimen johto, ei lähde käyntiin).
                Mikäli pelkästään matala rail-paine, vuotavan suuttimen lisäksi vaihtoehtoina viallinen rail-paineanturi (ja liitin), paineenrajoitinventtiili pumpulla tai itse korkeapainepumppu.
                Mikäli suuttimien ohjauksessa on häikkää, pitäisi antaa load cut out tai suoraan viallisen suuttimen vikakoodin.
                Käynnistämisen yhteydessä voi ainakin alkuun testata nitkutella rail-paineanturin (jakotukin tulipellin puoleisessa päässä) ja suuttimien liittimet (moottorin päältä suojamuovi pois) läpi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Kävipä tuossa taannoin niin että johto (olikohan joku ahdon säätö) kärähti siihen EGR-putkeen oikariin ja poltti moottorinohjauksen sulakkeen...tuli vikaa selvitettyä yksi ja toinenkin hetki

                  ...onnex on sulakkeet
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Kävipä tuossa taannoin niin että johto (olikohan joku ahdon säätö) kärähti siihen EGR-putkeen oikariin ja poltti moottorinohjauksen sulakkeen...tuli vikaa selvitettyä yksi ja toinenkin hetki

                    ...onnex on sulakkeet
                    Tarkoitat ilmeisesti niitä muutamaa sulaketta, jotka löytyy "sähkölaatikosta" apukuskin raitisilmakotelon alta?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • tupihepi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 100
                      • Vesilahti

                      #11
                      Kaikki pumput tuntuisi ääntävän ja kun ottaa yhden suuttimen putken pois niin startatessa tulee heti ainetta.
                      Tänään jatketaan tutkimista. Luetaan vikakoodit toisella koneella ja katsotaan tuleeko selvyyttä.
                      F31 335d x-drive -15

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Katsokaa livedataa niinkuin clavu sanoi, ei ne vikakoodit ole ainoa mitä siitä näkee! Pyörimistiedot ja painetiedot jne pitää näkyä oikein.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Harzzza
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 218
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          (irrotetaan varmuuden vuoksi nokka-akselin tunnistimen johto, ei lähde käyntiin)

                          Ettei tossa ois jo vian syy jos soppaa kerran tulee pyttyihin ? Anturi hajalla ?

                          Comment

                          • tupihepi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 100
                            • Vesilahti

                            #14
                            Tänään tarkoitus katsella livedataakin. Toivottavasti virtaa piisaa...
                            Mitähän signaaleita kannattaa tarkkailla noiden mainittujen lisäksi?
                            F31 335d x-drive -15

                            Comment

                            • tupihepi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 100
                              • Vesilahti

                              #15
                              Dataa tutkittu.
                              Ei anna vikakoodeja.

                              Seuraavia arvoja antoi startatessa:
                              ilmamäärämittari 440
                              Raise pressure 340 bar
                              Rail pressure 92 bar
                              Nominal rail pressure 350 bar
                              Rail pressure valve frequenca 30
                              Engine speed n. 260/min

                              Pre injenction quantity 60
                              Main injecrtion quantity 60
                              injection quantity after EWS 60
                              start quantity before EWS 60

                              start pre iinjection+time pre injection+start main injection+ start main injection pysyvät nollissa.

                              Tällaisia lukemia tuli.

                              Vaihteistossa oli joku vikakoodi, mutta poiston jälkeen ei tullut takaisin startatessa.

                              Apuja odotellaan.

                              Kiitos vielä koodien lukijalle.
                              F31 335d x-drive -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎