Yritin käyttää hakua ja luin ainakin 10 topikkia läpi, mutta en ainakaan nopeasti löytänyt vastausta. Auto on E39 520d "facelift", ensirekisteröinti 10/00. Ennen tämän päivän remonttia auto on toiminut moitteettomasti käynnistyksen suhteen.
Otin tänään irti imusarjan ja EGR:n kun vedot olivat kadoksissa 2000 -3000 rpm välillä. Sieltä löytyikin syy, eli karsta-öljy-shittiä oli reilusti sekä EGR:ssä että imusarjassa. Putsailin ja liottelin osat moottoripesulla ja imusarjaan käytin dieseliä pesuvetänä myös. Samoin imusarjassa takana oleva ahtopaineen säätöanturi oli likainen, senkin puhdistin "moottorin pesu-spraylla". Homma meni hienosti ja näppärästi, mutta kun sain auton kasaan, niin ei enää käynnistynytkään Startti pyörii kuin pieni eläin, mutta ei anna minkäänlaista merkkiä. Eli mikä voisi olla vikana, kasasin omasta mielestäni kaikki oikein ja kunnolla. Ja piuhojakin on vain yksi, siis se ahtopaineen anturin piuha, pitäisi olla kunnolla kytketty.
Tähän haarukoin omia ajatuksiani aiheesta, kommentoikaa te viisaammat:
0) unohdin jotain kriittistä, jonkun piuhan (muun kuin ahtopaineen anturin piuha??)
1) ajonesto päällä (miten poistetaan, käytin ovet lukossa ja avasin kaukolla)
2) vikatilan koodi päällä estää starttaamisen (voisiko olla?)
3) ahtopaineen säätöanturi tai EGR olisi vioittunut pesusta (en kyllä usko)
4) Katselin tuolta E39 FAQista hehkujen irroituksen, jossa 530d:ssä puhuttiin jostain RAIL-piuhasta, mutta sellaista ei minulla kyllä ollut, pitäisikö olla?
Vinkkejä ja kommentteja otetaan suurella kiitoksella vastaan
Otin tänään irti imusarjan ja EGR:n kun vedot olivat kadoksissa 2000 -3000 rpm välillä. Sieltä löytyikin syy, eli karsta-öljy-shittiä oli reilusti sekä EGR:ssä että imusarjassa. Putsailin ja liottelin osat moottoripesulla ja imusarjaan käytin dieseliä pesuvetänä myös. Samoin imusarjassa takana oleva ahtopaineen säätöanturi oli likainen, senkin puhdistin "moottorin pesu-spraylla". Homma meni hienosti ja näppärästi, mutta kun sain auton kasaan, niin ei enää käynnistynytkään Startti pyörii kuin pieni eläin, mutta ei anna minkäänlaista merkkiä. Eli mikä voisi olla vikana, kasasin omasta mielestäni kaikki oikein ja kunnolla. Ja piuhojakin on vain yksi, siis se ahtopaineen anturin piuha, pitäisi olla kunnolla kytketty.
Tähän haarukoin omia ajatuksiani aiheesta, kommentoikaa te viisaammat:
0) unohdin jotain kriittistä, jonkun piuhan (muun kuin ahtopaineen anturin piuha??)
1) ajonesto päällä (miten poistetaan, käytin ovet lukossa ja avasin kaukolla)
2) vikatilan koodi päällä estää starttaamisen (voisiko olla?)
3) ahtopaineen säätöanturi tai EGR olisi vioittunut pesusta (en kyllä usko)
4) Katselin tuolta E39 FAQista hehkujen irroituksen, jossa 530d:ssä puhuttiin jostain RAIL-piuhasta, mutta sellaista ei minulla kyllä ollut, pitäisikö olla?
Vinkkejä ja kommentteja otetaan suurella kiitoksella vastaan
Comment