Onko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39:n alusta asiaa...
Collapse
X
-
Olen ihmetellyt parin E39:n kanssa samaa asiaa, Miksi sitä välystä on niinkin paljon?Sille hahlolle en liioin ole keksinyt selitystä, ehkä joku tietää?Olen kuitenkin jättänyt nuo löysälle ja kiristänyt sitten vasta kun auto on pyrörillään.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
-
-
Originally posted by janne1974 View PostOnko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostTäällä vähän samaa vikaa,vasenpuoli etupäässä lonksuu/naksuu,vaihdettu uusiin on iskari,yläpää,molemmat alavarret+puslat,koiranluu....koittelin kiristellä myös "apurungon" pultit mutta ei mitään apua...paikalla käänneltäessä lonksuntaa/naksetta ei kuulu mutta kun auto on liikkeessä ja pyörät kääntyy tai tekee jotain muuta (kaasulla/jarrulla) niin aika ajoin vasemmalta edestä kuuluu lonksuntaa/naksetta...-Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostKuulostaa tutulta.. Alkaa tuntua että päässä on vikaa kun ei keksi mistä se lonkse tulee.. Mulla tuntuu että välys ois vänkärin puolella.. tiedä sitten. Jossain on kyllä pakko olla välystä, mutta missä.. Auttakaa viisaammat...Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Ohjaustangot ensimmäiseksi tutkintaan, sieltä tuli itsellä kahdessa E39:issä melskettä sillon kun mulla olivat.
Raidetangon päät siis tarkkaan tutkintaan / vaihtoon, ja hammastanko/ohjaussimpukka riippuen kumpi sieltä löytyy.
Pitävät muuten aika julmetun kovaa kolinaa noi raidetangon päät E39 kun vähän pääsee välystä kertymään.
EDIT: Niin ja myös muuten se ohjausakseli jos siellä on jotain puslaa tai kannaketta, sieltä ääni kuuluu varsin kivasti sisätiloihin jos sattuu jossain löysää olemaan.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostOnko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...
Tuotenumero: 14123
Nimike: Reaktiotanko oikea (sisältää kumihelan) ()
Hinta: 105,00 EUR (sis. ALV22%)
Määrä: 1
Summa: 105,00 EUR
ja ne vaihdettiin Oulussa Huolto+:lla. Ei kolise, tärise eikä lonksu kyllä yhtään mikään.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostItse tilasin kl-varaosasta nuo reaktiotangot (oikea ja vasen):
Tuotenumero: 14123
Nimike: Reaktiotanko oikea (sisältää kumihelan) ()
Hinta: 105,00 EUR (sis. ALV22%)
Määrä: 1
Summa: 105,00 EUR
ja ne vaihdettiin Oulussa Huolto+:lla. Ei kolise, tärise eikä lonksu kyllä yhtään mikään.
-Kähmy
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostAutoon on vaihdettu: reaktiotangot+puslat, koiranluut, iskarit, alatukivarret ja raidetangot... Mitähän vielä keksisi vaihtaa? Renkaat on nelipyöräsuunnatut. Alustassa tuntuu selvä lokshdus tietynlaisessa kuopassa. Ei kuitenkaan aina.. Varmaan vaikuttaa kuopan muoto ja renkaankulma, jossa se siihen osuu. Itse epäilen vahvasti noita reaktiotankoja+puslia. Sen olen huomannut kanssa että, kun kaartaa vasemmalle niin tuntuu että auto kallistuu jonkin verran, mutta taas oikealle tuntuu jämäkältä.
-Janne-
Olen tehnyt myös saman havainnon että aina tuo lonksunta ei kuulu...Toissaalta jos sulla tuo lonksahdus tulee kuopassa niin yksi vaihtoehto voisi olla ne etuvakaajan kiinnikekumit.
EDIT:Tutkin tänään tuota ongelma tapausta hieman lisää,ainakin vasen moottorin kumityyny on aivan riekaleina,täytyy nyt ensin vaihtaa se ja ihmetellä lisää.Last edited by jani1632; 10-06-2008, 00:13.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostIlmeneekö sullakin noiden toimenpiteiden jälkeen edelleen vapinaa jarrutuksessa...????
Olen tehnyt myös saman havainnon että aina tuo lonksunta ei kuulu...Toissaalta jos sulla tuo lonksahdus tulee kuopassa niin yksi vaihtoehto voisi olla ne etuvakaajan kiinnikekumit.
EDIT:Tutkin tänään tuota ongelma tapausta hieman lisää,ainakin vasen moottorin kumityyny on aivan riekaleina,täytyy nyt ensin vaihtaa se ja ihmetellä lisää.-Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Vasen kumityyny oli tosiaankin täysin sökö,nyt kolahdukset/natinat hävisi ja koko auton käytöksestä tuli huomattavasti mukavampi kaikinpuolin..
Vielä pienoinen tärinä jarrutuksessa ajoittain-> löydetty välystä ohjausakselin ristikosta...Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
No niin.. nyt löytyi syy vetelyyn ja tärinään. Elikkä reaktiotangon puslat on TAAS paskana. Ei niissä ole pykimiä eikä repeämiä, mutta kumi on aivan pehmyttä ja antaa tosipaljon periksi. Ja sitten menee vaihtoon myös takaa ylätukivarret. Toivottavasti noitten osien vaihdolla saa bimmerin taas kulkemaan nätisti, niin kuin sen kuuluisikin.-Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostNo niin.. nyt löytyi syy vetelyyn ja tärinään. Elikkä reaktiotangon puslat on TAAS paskana. Ei niissä ole pykimiä eikä repeämiä, mutta kumi on aivan pehmyttä ja antaa tosipaljon periksi. Ja sitten menee vaihtoon myös takaa ylätukivarret. Toivottavasti noitten osien vaihdolla saa bimmerin taas kulkemaan nätisti, niin kuin sen kuuluisikin.
Kannattaa muuten muistaa se puslien lopullinen kiristys vasta kun auto makaa omilla renkaillaan. Muuten jää vääntöjännitys joka pehmittää uudet puslat nopeasti.
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View PostMinkä valmistajan reaktiotangot/puslat sulla on? Itsellä vaihdettu pari kuukautta sitten kokonaan uudet tangot ja nyt jo puslat pehmeenä ja tärinät palannu. Taisi olla Mahle:n tekeleet.
Kannattaa muuten muistaa se puslien lopullinen kiristys vasta kun auto makaa omilla renkaillaan. Muuten jää vääntöjännitys joka pehmittää uudet puslat nopeasti.
Motonetistä erehdyin ostamaan ne puslat, en muista minkä valmistajan ne oli. Takuuseen en edes viitsi vaihtaa uusia, vaan ostan alkuperäiset.
Puslat ja tangot vaihdoin TIS:in ohjeitten mukaisesti.
Jos vie auton jonnekkin nyrkkipajalle laitettavaksi, niin kannattaa varmistaa että osaavat tehdä työnsä oikein. Kokemuksesta tiedän että sanovat osaavansa, mutta on pitänyt antaa ohjeita, jotta homma menee oikein. :think-Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
Comment