Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n alusta asiaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    e39:n alusta asiaa...

    Onko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #2
    Olen ihmetellyt parin E39:n kanssa samaa asiaa, Miksi sitä välystä on niinkin paljon?Sille hahlolle en liioin ole keksinyt selitystä, ehkä joku tietää?Olen kuitenkin jättänyt nuo löysälle ja kiristänyt sitten vasta kun auto on pyrörillään.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Originally posted by janne1974 View Post
      Onko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...
      Täällä vähän samaa vikaa,vasenpuoli etupäässä lonksuu/naksuu,vaihdettu uusiin on iskari,yläpää,molemmat alavarret+puslat,koiranluu....koittelin kiristellä myös "apurungon" pultit mutta ei mitään apua...paikalla käänneltäessä lonksuntaa/naksetta ei kuulu mutta kun auto on liikkeessä ja pyörät kääntyy tai tekee jotain muuta (kaasulla/jarrulla) niin aika ajoin vasemmalta edestä kuuluu lonksuntaa/naksetta...
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by jani1632 View Post
        Täällä vähän samaa vikaa,vasenpuoli etupäässä lonksuu/naksuu,vaihdettu uusiin on iskari,yläpää,molemmat alavarret+puslat,koiranluu....koittelin kiristellä myös "apurungon" pultit mutta ei mitään apua...paikalla käänneltäessä lonksuntaa/naksetta ei kuulu mutta kun auto on liikkeessä ja pyörät kääntyy tai tekee jotain muuta (kaasulla/jarrulla) niin aika ajoin vasemmalta edestä kuuluu lonksuntaa/naksetta...
        Kuulostaa tutulta.. Alkaa tuntua että päässä on vikaa kun ei keksi mistä se lonkse tulee.. Mulla tuntuu että välys ois vänkärin puolella.. tiedä sitten. Jossain on kyllä pakko olla välystä, mutta missä.. Auttakaa viisaammat...
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by janne1974 View Post
          Kuulostaa tutulta.. Alkaa tuntua että päässä on vikaa kun ei keksi mistä se lonkse tulee.. Mulla tuntuu että välys ois vänkärin puolella.. tiedä sitten. Jossain on kyllä pakko olla välystä, mutta missä.. Auttakaa viisaammat...
          Mun epäillys kohdistuu moottorin tukikumiin tai hammastankoon,en ole ehtinyt vielä tutkia....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #6
            Ohjaustangot ensimmäiseksi tutkintaan, sieltä tuli itsellä kahdessa E39:issä melskettä sillon kun mulla olivat.

            Raidetangon päät siis tarkkaan tutkintaan / vaihtoon, ja hammastanko/ohjaussimpukka riippuen kumpi sieltä löytyy.

            Pitävät muuten aika julmetun kovaa kolinaa noi raidetangon päät E39 kun vähän pääsee välystä kertymään.

            EDIT: Niin ja myös muuten se ohjausakseli jos siellä on jotain puslaa tai kannaketta, sieltä ääni kuuluu varsin kivasti sisätiloihin jos sattuu jossain löysää olemaan.
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • Kähmy
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 422
              • Kempele

              #7
              Originally posted by janne1974 View Post
              Onko kukaan muu huomannut samaa? elikkäs reaktiotankojen helojen/puslien reikä on huomattavasti suurempi kuin se pultti joka tulee siitä läpi. Ja miksi siinä helan reiässä on sellainen lovi reunassa? Tuleeko helaan vielä jokin lisä osa että saa helan tukevasti kiinni? vituttaa kun auto täristää ja lonksuu... kohta kaikki osat alustaan vaihdettu ja ongelmat vähentyneet muttei poistuneet. (Motonetin osia en enää ikinä osta) Kohta lähtee koko kosla vaihtoon kun on niin tympeä ajaa...
              Itse tilasin kl-varaosasta nuo reaktiotangot (oikea ja vasen):

              Tuotenumero: 14123
              Nimike: Reaktiotanko oikea (sisältää kumihelan) ()
              Hinta: 105,00 EUR (sis. ALV22%)
              Määrä: 1
              Summa: 105,00 EUR

              ja ne vaihdettiin Oulussa Huolto+:lla. Ei kolise, tärise eikä lonksu kyllä yhtään mikään.

              -Kähmy
              e46 325xi
              Yamaha FZR 1000 EXUP
              ex-e39 530i Touring

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Kähmy View Post
                Itse tilasin kl-varaosasta nuo reaktiotangot (oikea ja vasen):

                Tuotenumero: 14123
                Nimike: Reaktiotanko oikea (sisältää kumihelan) ()
                Hinta: 105,00 EUR (sis. ALV22%)
                Määrä: 1
                Summa: 105,00 EUR

                ja ne vaihdettiin Oulussa Huolto+:lla. Ei kolise, tärise eikä lonksu kyllä yhtään mikään.

                -Kähmy
                Autoon on vaihdettu: reaktiotangot+puslat, koiranluut, iskarit, alatukivarret ja raidetangot... Mitähän vielä keksisi vaihtaa? Renkaat on nelipyöräsuunnatut. Alustassa tuntuu selvä lokshdus tietynlaisessa kuopassa. Ei kuitenkaan aina.. Varmaan vaikuttaa kuopan muoto ja renkaankulma, jossa se siihen osuu. Itse epäilen vahvasti noita reaktiotankoja+puslia. Sen olen huomannut kanssa että, kun kaartaa vasemmalle niin tuntuu että auto kallistuu jonkin verran, mutta taas oikealle tuntuu jämäkältä.

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by janne1974 View Post
                  Autoon on vaihdettu: reaktiotangot+puslat, koiranluut, iskarit, alatukivarret ja raidetangot... Mitähän vielä keksisi vaihtaa? Renkaat on nelipyöräsuunnatut. Alustassa tuntuu selvä lokshdus tietynlaisessa kuopassa. Ei kuitenkaan aina.. Varmaan vaikuttaa kuopan muoto ja renkaankulma, jossa se siihen osuu. Itse epäilen vahvasti noita reaktiotankoja+puslia. Sen olen huomannut kanssa että, kun kaartaa vasemmalle niin tuntuu että auto kallistuu jonkin verran, mutta taas oikealle tuntuu jämäkältä.

                  -Janne-
                  Ilmeneekö sullakin noiden toimenpiteiden jälkeen edelleen vapinaa jarrutuksessa...????
                  Olen tehnyt myös saman havainnon että aina tuo lonksunta ei kuulu...Toissaalta jos sulla tuo lonksahdus tulee kuopassa niin yksi vaihtoehto voisi olla ne etuvakaajan kiinnikekumit.

                  EDIT:Tutkin tänään tuota ongelma tapausta hieman lisää,ainakin vasen moottorin kumityyny on aivan riekaleina,täytyy nyt ensin vaihtaa se ja ihmetellä lisää.
                  Last edited by jani1632; 10-06-2008, 00:13.
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • janne1974
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 405
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by jani1632 View Post
                    Ilmeneekö sullakin noiden toimenpiteiden jälkeen edelleen vapinaa jarrutuksessa...????
                    Olen tehnyt myös saman havainnon että aina tuo lonksunta ei kuulu...Toissaalta jos sulla tuo lonksahdus tulee kuopassa niin yksi vaihtoehto voisi olla ne etuvakaajan kiinnikekumit.

                    EDIT:Tutkin tänään tuota ongelma tapausta hieman lisää,ainakin vasen moottorin kumityyny on aivan riekaleina,täytyy nyt ensin vaihtaa se ja ihmetellä lisää.
                    Joskus jarruttaessa ravistaa aavistuksen. Mutta se ei ole jatkuvaa. Samoin kun auto vetelee urissa välillä ja välillä ei... (mielenkiintoista) Sama homma lonkashduksen kanssa.. eli välillä menee kuopista ihan nätisti ja toisinaan sit kolahtaa ja vetelee.. Pitänee itsekkin tarkistaa ne moottorin kumityynyt ja kallistuksenvakaajan vaakatangon kiinnitykset...
                    -Janne-

                    F10 535iX sedan -11
                    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                    ex. E39 528i touring -99
                    ex. E36 325ia coupe -93

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Vasen kumityyny oli tosiaankin täysin sökö,nyt kolahdukset/natinat hävisi ja koko auton käytöksestä tuli huomattavasti mukavampi kaikinpuolin..
                      Vielä pienoinen tärinä jarrutuksessa ajoittain-> löydetty välystä ohjausakselin ristikosta...
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • janne1974
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 405
                        • Kuopio

                        #12
                        No niin.. nyt löytyi syy vetelyyn ja tärinään. Elikkä reaktiotangon puslat on TAAS paskana. Ei niissä ole pykimiä eikä repeämiä, mutta kumi on aivan pehmyttä ja antaa tosipaljon periksi. Ja sitten menee vaihtoon myös takaa ylätukivarret. Toivottavasti noitten osien vaihdolla saa bimmerin taas kulkemaan nätisti, niin kuin sen kuuluisikin.
                        -Janne-

                        F10 535iX sedan -11
                        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                        ex. E39 528i touring -99
                        ex. E36 325ia coupe -93

                        Comment

                        • DerPastor
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 145
                          • Tku

                          #13
                          Originally posted by janne1974 View Post
                          No niin.. nyt löytyi syy vetelyyn ja tärinään. Elikkä reaktiotangon puslat on TAAS paskana. Ei niissä ole pykimiä eikä repeämiä, mutta kumi on aivan pehmyttä ja antaa tosipaljon periksi. Ja sitten menee vaihtoon myös takaa ylätukivarret. Toivottavasti noitten osien vaihdolla saa bimmerin taas kulkemaan nätisti, niin kuin sen kuuluisikin.
                          Minkä valmistajan reaktiotangot/puslat sulla on? Itsellä vaihdettu pari kuukautta sitten kokonaan uudet tangot ja nyt jo puslat pehmeenä ja tärinät palannu. Taisi olla Mapco:n tekeleet.

                          Kannattaa muuten muistaa se puslien lopullinen kiristys vasta kun auto makaa omilla renkaillaan. Muuten jää vääntöjännitys joka pehmittää uudet puslat nopeasti.
                          Last edited by DerPastor; 09-07-2008, 21:07. Reason: Valmistaja Mapco, ei Mahle...

                          Comment

                          • janne1974
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 405
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by DerPastor View Post
                            Minkä valmistajan reaktiotangot/puslat sulla on? Itsellä vaihdettu pari kuukautta sitten kokonaan uudet tangot ja nyt jo puslat pehmeenä ja tärinät palannu. Taisi olla Mahle:n tekeleet.

                            Kannattaa muuten muistaa se puslien lopullinen kiristys vasta kun auto makaa omilla renkaillaan. Muuten jää vääntöjännitys joka pehmittää uudet puslat nopeasti.

                            Motonetistä erehdyin ostamaan ne puslat, en muista minkä valmistajan ne oli. Takuuseen en edes viitsi vaihtaa uusia, vaan ostan alkuperäiset.
                            Puslat ja tangot vaihdoin TIS:in ohjeitten mukaisesti.
                            Jos vie auton jonnekkin nyrkkipajalle laitettavaksi, niin kannattaa varmistaa että osaavat tehdä työnsä oikein. Kokemuksesta tiedän että sanovat osaavansa, mutta on pitänyt antaa ohjeita, jotta homma menee oikein. :think
                            -Janne-

                            F10 535iX sedan -11
                            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                            ex. E39 528i touring -99
                            ex. E36 325ia coupe -93

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              reaktiotankoihin kannattaa tosiaan laittaa powerflexin puslat... ne pallot on alkuperäisissä ainakin lujaa tekoa, että jos ei pallonivelissä ole väljään, niin kannattaa vaihtaa vaan kunnolliset uretaanipuslat tilalle, ennenkö mitään halpaa paskaa kokonaista tankoa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎