Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 pari ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by rreipas View Post
    3 piuhaa siihen tuli
    Eli kyseessä on PWM-ohjattu flekti, jossa ohjauselektroniikka puhaltimen rungossa. Tässä järjestelmässä ei oikein voikaan vikaantua muu kuin itse flekti.
    Kurkkaa myynti-ilmoitus. KLIK
    Tuo toinen flekteistä on käytännössä uusi ja toimintatakuulla lähettäminenkin lienee neuvoteltavissa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2016
      • Kangasala

      #17
      Yrititkö rreipas vaihtaa sulakkeen siten, että flektin liitin oli irroitettuna? Mulla oli musta flektin syöttöjännitteen johto hankautunut puhki sieltä ajovalon etupuolelta, imuilmanohjaimen alta. Jätä flektin liitin edelleen irtonaiseksi ja mittaa mustan ja Ruskean välistä, tuleeko käyttöjännite, ehjällä sulakkeella. Muistin Clavu sen erään yöllisen keskustelumme ja kokeilin kytkeä rupelin suoraan ennen "retro releitä" ja niinhän ne molemmat lähtivät pyörimään. Kiitos taas vinkeistä Clavurionille!
      Last edited by schwarze; 17-07-2008, 18:32. Reason: ettei ihan OT...
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • rreipas
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 45

        #18
        nonnii
        flekti tuli ja on paikallaan ja jopas toimii
        tehostimen lauhdutin putkessa oli semmonen halkeema...uusi putki 43 egee
        ja öljyvuoto on poissa jesss...

        no vika koodin luku marmoritiskillä oli myös reilu 40 egee
        3 kpl suuttimia paskana...korjausarvot 2.5 2.6 ja 4.1 ?

        no onneks taitaa löytyy uudet kärjet noihin katotaan miten onnistuu pajotus mut diesel korjaamo väitti et onnistuu helposti?

        sitten tossa tuli ilmi semmonen kuppa vielä.....et webastohan on paskana myös?
        ei pelitä ja ei edes niiku anna vika koodiakaan? aika outoa
        vaikka siellä se sisälokkarin takana kuiteskin olla kököttää

        onko noita kukaan korjannu vai onko kertakäyttö vehje piuhasta kiinni ja kuikkaan???
        korjaaminen/uusi/b-osa?
        onko mikä noista se hyvä vaihto-ehto...uusi maksaa jotain hunajan ja mansikan väliltä varmaan?

        Comment

        • MakeJ
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 324
          • Hml

          #19
          Originally posted by rreipas View Post
          nonnii
          flekti tuli ja on paikallaan ja jopas toimii
          tehostimen lauhdutin putkessa oli semmonen halkeema...uusi putki 43 egee
          ja öljyvuoto on poissa jesss...

          no vika koodin luku marmoritiskillä oli myös reilu 40 egee
          3 kpl suuttimia paskana...korjausarvot 2.5 2.6 ja 4.1 ?

          no onneks taitaa löytyy uudet kärjet noihin katotaan miten onnistuu pajotus mut diesel korjaamo väitti et onnistuu helposti?

          sitten tossa tuli ilmi semmonen kuppa vielä.....et webastohan on paskana myös?
          ei pelitä ja ei edes niiku anna vika koodiakaan? aika outoa
          vaikka siellä se sisälokkarin takana kuiteskin olla kököttää

          onko noita kukaan korjannu vai onko kertakäyttö vehje piuhasta kiinni ja kuikkaan???
          korjaaminen/uusi/b-osa?
          onko mikä noista se hyvä vaihto-ehto...uusi maksaa jotain hunajan ja mansikan väliltä varmaan?

          Ei tuollaiset suuttimienkorjausarvot vielä tarkoita, että suuttimet olis rikki. Arvothan on muistaakseni vielä rajojen sisällä tai ei ainakaan vielä kaukana siitä. Mitä arvot oli muissa suuttimissa. Epätasaista tyhjäkäyntiä voi aiheuttaa myös suuttimien johtosarjan viallisuus. Ota moottorin päältä muovit pois niin, että pääset heilutteleen suuttimien johtosarjaa käydessä. Jos heiluttelu vaikuttaa käynttiin niin hae uusi johtosarja marmoritiskiltä, on vähän halvempi kuin uusi suutin.

          Onko pientä nykimistä havaittavissa tasakaasulla ajettaessa? Common railin paineanturin liittimessa on myös ollut paljon kontakti ongelmaa, joka voi myös aiheuttaa tyhjäkäynti ongelmaa. Kokeile heilutella tätäkin moottorin käydessä.
          E60 535dA LCI -07 M-sport
          E39 530dAT -99 "M-sport"

          Comment

          • Kähmy
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 422
            • Kempele

            #20
            Originally posted by rreipas View Post
            nonnii

            sitten tossa tuli ilmi semmonen kuppa vielä.....et webastohan on paskana myös?
            ei pelitä ja ei edes niiku anna vika koodiakaan? aika outoa
            vaikka siellä se sisälokkarin takana kuiteskin olla kököttää

            onko noita kukaan korjannu vai onko kertakäyttö vehje piuhasta kiinni ja kuikkaan???
            korjaaminen/uusi/b-osa?
            onko mikä noista se hyvä vaihto-ehto...uusi maksaa jotain hunajan ja mansikan väliltä varmaan?

            Pistähän hakusanaksi "e39 webasto", niin alkaa löytymään vinkkejä...advanced searchilla valitset vaikka foorumeiksi tekniikka ja ongelmat, niin säästyt myynti-ilmoituksilta ja showroomilta...

            -Kähmy
            e46 325xi
            Yamaha FZR 1000 EXUP
            ex-e39 530i Touring

            Comment

            • rreipas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 45

              #21
              Originally posted by MakeJ View Post
              Ei tuollaiset suuttimienkorjausarvot vielä tarkoita, että suuttimet olis rikki. Arvothan on muistaakseni vielä rajojen sisällä tai ei ainakaan vielä kaukana siitä. Mitä arvot oli muissa suuttimissa. Epätasaista tyhjäkäyntiä voi aiheuttaa myös suuttimien johtosarjan viallisuus. Ota moottorin päältä muovit pois niin, että pääset heilutteleen suuttimien johtosarjaa käydessä. Jos heiluttelu vaikuttaa käynttiin niin hae uusi johtosarja marmoritiskiltä, on vähän halvempi kuin uusi suutin.

              Onko pientä nykimistä havaittavissa tasakaasulla ajettaessa? Common railin paineanturin liittimessa on myös ollut paljon kontakti ongelmaa, joka voi myös aiheuttaa tyhjäkäynti ongelmaa. Kokeile heilutella tätäkin moottorin käydessä.
              ei se ajaessa nyvi yhtään ja lähtee käyntiinkin ihan hyvin eli ei tarvi sahata pitkään

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #22
                Suutin on vaihtokunnossa, kun korjausarvo on >+4, silloin yleensä näkyy myös tyhjäkäynnin heittelynä. Korjausarvoilla +2-4 alkavaa ongelmaa, mutta ei välttämättä vielä selvästi tunnu käynnissä.

                Saiko siihen Webaan yhteyttä testerillä (live-data) tai sen kautta aktivoitua komponentteja? Yleensähän näissä kärähtää ohjainkortti. Jos samanlaisen väyläohjatun vaihtaa tilalle, Saksan ebaystä käytetty ~300€, merkkitiskiltä uusi ~1050€, Saksan merkkarilta ~750€.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • rreipas
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 45

                  #23
                  no juu siihen wepastoon ei saanu testerillä kontaktia..eli kortti on niiku sitte paskana?
                  däääm...pitää vissii laittaa lohkolämmitin:think

                  Comment

                  • Kähmy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 422
                    • Kempele

                    #24
                    Itse ostin toimivan webaston ebaysta, olikohan 235e tms, clavun kanssa paikoilleen ja hyvin lähti puhisemaan...lohkiksen hinta ja asennus oli paljon kalliimpi (mulla oli molemmat).

                    -Kähmy
                    e46 325xi
                    Yamaha FZR 1000 EXUP
                    ex-e39 530i Touring

                    Comment

                    • Aslakki
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 359
                      • Kuusamo

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Eli irrotit viskon sekä tuulitunnelin ja käänsit jäähdytintä sivuun letkujen varassa?
                      Sitä pystyy sen verran nostamaan ja vääntämään raolleen letkujen varassa kun ottaa vaan ne jäähdyttimen yläkiinnikkeet irti niin tehostinöljyn jäähdytysputken saa siitä raosta ujutettua paikoilleen. Eli ei viskoa irti eikä tuulitunneleita. Auto oli mulla siis 530da -00 touring.
                      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1228
                        • LAHTI

                        #26
                        Mistä irroitit sähköflektin..

                        Originally posted by rreipas View Post
                        no joo flekti on paskana se haisi jo piikusen vanhalle sähkölle...
                        sulake oli palanu testattiin että se on tosiaan sökö ja näin oli
                        tarjos virtaa niin savuhan sieltä tuli pois

                        eli uutta tuuletinta sitten vaan olis vailla????
                        Mitä kautta poistit sähköflektin oliko puskuri irti vai syyläri ja ilmastoinninkenno...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎