Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 3

    e39 523 sammui kesken ajon

    mistähän mahtaa johtua et bensapumpun päästä johto irtoo on koitettu tinata ja uutta johto sarjaa vaihdettu uus pumppu tinaamalla pysyi noin viikon ja taas tiensivus.uudet johdot kesti noin kolmeviikkoa ja taas tiensivuun sammuu tehnyt saman neljä kertaa on korjattu merkkiliikkees
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    #2
    Originally posted by 523 View Post
    mistähän mahtaa johtua et bensapumpun päästä johto irtoo on koitettu tinata ja uutta johto sarjaa vaihdettu uus pumppu tinaamalla pysyi noin viikon ja taas tiensivus.uudet johdot kesti noin kolmeviikkoa ja taas tiensivuun sammuu tehnyt saman neljä kertaa on korjattu merkkiliikkees
    Tarkasta ensin että johdot on riittävän pitkät, etteivät ne koko ajan vedä liitoksia turhan tiukalle. Sen jälkeen tinaa ne liitokset itse, koska merkkikorjaamoilla ei noin vaativia hommia osata kunnolla tehdä

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10045
      • KVLA

      #3
      Originally posted by 523 View Post
      mistähän mahtaa johtua et bensapumpun päästä johto irtoo on koitettu tinata ja uutta johto sarjaa vaihdettu uus pumppu tinaamalla pysyi noin viikon ja taas tiensivus.uudet johdot kesti noin kolmeviikkoa ja taas tiensivuun sammuu tehnyt saman neljä kertaa on korjattu merkkiliikkees

      Johdot irtoavat oletettavasti tuosta liittimen tinauksista tankin anturiluukun alta.Siis luukusta,josta päästään käsiksi pumpuun ja sisältää bensa-anturin.Pumpussahan nuo johdothan on ihan painettavilla liittimillä.Eikös?Näin ainakin oli omassani.

      Tuo luukku/kansi on hieman hankalahko laittaa paikoilleen,kun samalla jotuu passailemaan sitä bensa-anturia paikoilleen oikeaan koloonsa.Ja besaletkukin hieman kampeaa tiellä.Etenkin jos luukun tiiviste on hieman päässyt turpoamaan.Tuon homman voi helposti ryssiä hieman voimaa käyttämällä.Tällöin tuo virtajohto saattaa saada siipeensä jo asennusvaiheessa,jos tinaus on huonosti tehty.Eli osa num. 8 alta:http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15

      Tinaaja lienee varonut lämmittämästä liikaa pistokkeen pinniä tinatessaan,peläten koko pistokkeen sulavan ja pinnien irtoavan muovirungostaan.

      Äläkä vaan maksa kuin siitä viimeisestä onnistuneesta remontista.

      Comment

      • 523
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 3

        #4
        joo katoin johdot on löysää. nyt kokeilin porata pienen reijän tankin korkkiin ilmeisesti tankki rupee meneen lontolle jossain vaiheessa ei keksi muuta selitystä enään ku liittimet poikki taas tinattu kiinni.taas koitetaan mennä eteen päin koska taas saa soittaa hinurille

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by 523 View Post
          joo katoin johdot on löysää. nyt kokeilin porata pienen reijän tankin korkkiin ilmeisesti tankki rupee meneen lontolle jossain vaiheessa ei keksi muuta selitystä enään ku liittimet poikki taas tinattu kiinni.taas koitetaan mennä eteen päin koska taas saa soittaa hinurille
          Onko tankin korkki vaihdettu jossain vaiheessa ei ilmastoituun korkkiin? Jos näin, niin alkuperäistä tilalle, niin lakkaa tankki menemästä lontolle.
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎