Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 seoksen säätö lohko 1&2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hmms
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 15
    • Vantaa

    e39 seoksen säätö lohko 1&2

    Tervehdys kaikille

    Käväsin tänään luetuttamassa vikakoodit e39 540iA vehkeestä.
    Sain naapuri korjaamon kaverilta seuraavat tulokset. Yritin aikani etsiskellä forumin searchilla, mutta ei onnannut.

    p 0340 Nokka-akselin asetotunnistin = Eli kipasen uuden marmoritiskiltä.
    p 1174 Seoksen säätö lohko 1 = Eli mitäs ny??
    p 1175 Seoksen säätö lohko 2 = ??

    Auttakaas aloittelijaa ja kertokaa mitä keksin noille kahdelle jälkimmäiselle ongelmalle, vai annetaanko vaan olla? Olisiko hiljattain vaihtamallani MAF:illa osuutta noihin 2 jälkimmäiseen koodiin?

    No juu vaikuttaapi siltä että noi p1174 ja 1175 ilmestyivät kun kännistin autoa uudella MAF:illa. Ravisti ja vatkasi n. 30 sekkaa niin että meinasin penkiltä pudota.

    Tilasin tuon uuden nokka-akselin tunnistimen ja ajattelin vaihtaa ko. osan viikonloppuna. Vaatiiko jonkin sortin koodausta vaihdon jälkeen vai riittääkö että ottaa akun kaapelit irti ja kovaa ajoa?
    Last edited by hmms; 28-07-2008, 21:39. Reason: ihmettelyä jatkettu..
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #2
    Originally posted by hmms View Post
    Tervehdys kaikille

    Käväsin tänään luetuttamassa vikakoodit e39 540iA vehkeestä.
    Sain naapuri korjaamon kaverilta seuraavat tulokset. Yritin aikani etsiskellä forumin searchilla, mutta ei onnannut.

    p 0340 Nokka-akselin asetotunnistin = Eli kipasen uuden marmoritiskiltä.
    p 1174 Seoksen säätö lohko 1 = Eli mitäs ny??
    p 1175 Seoksen säätö lohko 2 = ??

    Auttakaas aloittelijaa ja kertokaa mitä keksin noille kahdelle jälkimmäiselle ongelmalle, vai annetaanko vaan olla? Olisiko hiljattain vaihtamallani MAF:illa osuutta noihin 2 jälkimmäiseen koodiin?

    No juu vaikuttaapi siltä että noi p1174 ja 1175 ilmestyivät kun kännistin autoa uudella MAF:illa. Ravisti ja vatkasi n. 30 sekkaa niin että meinasin penkiltä pudota.

    Tilasin tuon uuden nokka-akselin tunnistimen ja ajattelin vaihtaa ko. osan viikonloppuna. Vaatiiko jonkin sortin koodausta vaihdon jälkeen vai riittääkö että ottaa akun kaapelit irti ja kovaa ajoa?
    Eiköhän se mene ihan vaihtamalla vaan, vikakoodi kyllä jää muistiin jos ei sitä nollata.Kyllä tuo rikkinäinen tunnistin voi aiheuttaa nuo muutkin koodit joten vaihda nyt se ensin.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Tai jos kuitenkin nollaat viat ja ajelet ja luet uudestaan. Jos sulla ollut rikkinäinen massamittari niin on voinut tehdä nuo soksensäätelyn viat. Tai se hetki, kun moottorinohjaus on opetellut tuota uutta massamittaria mikäli itseoppimisarvot on olleet viallisen massamittarin mukaiset.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • hmms
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 15
        • Vantaa

        #4
        Kiitokset vastauksista, en jaksanut viikonloppua odotella vaan vaihdoin anturin tuossa parkkiksella.

        Ei ollut paha homma ollenkaan. Nyt auto on kuin uusi ja kaikki kummalliset käyntihäiriöt ja sammumiset poissa.
        Mahtava homma. Tän kunniaks vedetään taas monta olutta. Ei tarvitse tuskastella kun auto sammuu vähän väliä.
        En tiedä onko kuvitelmaa, mutta kovasti tuntuu että vääntöä ja kierros herkyyttä olisi tullut lisää.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎