Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 takapyöränlaakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukkis30
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 377
    • Oulu

    E39 takapyöränlaakeri

    Elikkä onko millanen homma tunkin nokassa vai viedäkkö suosiolla pajalle..Kävi toi autotyö Tonteri mielessä jos sinne veis..
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7395
    • Oulu

    #2
    En tiedä muuten mitään, mutta teetin Wetterillä viime kesänä kun siellä oli lyhin jono. Koko päivän tekivät hommia mutta työsta maksoin vain ohjeajan mukaiset noin 120€.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Ekape
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 205
      • Luvia

      #3
      Toiseen autoon tein joskus itse laakerin vaihdon ja aikaa meni lähes koko päivä vaiks oli aika hyvät työkalut käytössä. Toisen auton käytin merkkiliikkeessa ja heillä meni parituntia päälle ohjeellisen ajan. Maksoin vaihtotyöstä samat about 120€. Jatkossa saa merkkiliike vaihtaa laakerit.

      Comment

      • Jukkis30
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 377
        • Oulu

        #4
        Mikä siinä sitte on niin aikaa vievää puuhaa..?

        Comment

        • habahaba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 112

          #5
          Nosturilla ei kovin paha homma, jos vielä paineilmavehkeet käytössä niin ei tossa päivää kauempaa mene
          Vetarit pois, laakerit muistaakseni 4 torxilla kiinni, torxit siellä navan sisäpuolella nätisti piilossa..

          Comment

          • Jukkis30
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 377
            • Oulu

            #6
            Kuullostaa kivalta..Mut muistelisin lukeeni et on vaihdettu 2,5 tuntiin molemmille puolille jollain pajalla tai jtn..

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Kunnon vehkeillä tekee kahdessa tunnissa, vaikka olis tupakkamieskin. Tunkin varassa pihamaalla en rupeis tekee ollenkaan.


              Comment

              • Jukkis30
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 377
                • Oulu

                #8
                Joo en taida minäkään..toivotaan nyt et tuntiin vaihtavat laakerin..Harmi ku ei ole paikkaa missä alkaa väsää ja töissäki pitäs vessalla päästä käymään ni ei arvaa tunkin nokkaan oikein kauaksi aikaa jättää..

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #9
                  tunkin kanssa on vaihdettu. Ei se nyt niin kaamee oo tehä. Napamutterin avaamisessa olis mopo suotava ja hylsyn 12-kulmanen. Hylsyn kokoa en just muista, mutta söörtsillä löytyy. Torksi sarja on hyvä olla kokoa 3/8", että mahtuu sinne navan kiinnityksen pulteille. Lisäksi ulosvetäjä, ruuvipenkki, rälläkkä ja kalpeeti on välttämättömät, että saa laakerin ja sisäkehän navasta irti. Orggis laakeri 72-80€ työhön 2-3h.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • DerPastor
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 145
                    • Tku

                    #10
                    Napamutteri on kokoa 36 ja Torxit on kokoa 14 tai 16. Itsellä myös takalaakerin vaihto edessä. Homman laajuuden selvitettyäni totesin etten ala itse pihalla roplaamaan vaan vien suosiolla liikkeeseen. Merkkiliikkeessä työn hinta reilu huntti perustuen BMW:n ohjeaikaan (joka on muuten aika alakanttiin). Eli vaikka pakertaisivat koko päivän niin hinta sama kuten Petri.K totesi.

                    Comment

                    • Jukkis30
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 377
                      • Oulu

                      #11
                      Juu arvio oli noin 2 tuntia ja 100 egee

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Tuolla on neuvottu aika hyvä keino, 3 tuntia yhteensä molempien vaihdossa. Ei voi kuin ihmetellä miten merkkihuolto saa tuossa kunnon työkaluilla päivän menemään.
                        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Ei voi kuin ihmetellä miten merkkihuolto saa tuossa kunnon työkaluilla päivän menemään.

                          Ei siihen tarvita kuin yksi Suomi-auton ruostunut torx jossa avain pyörähtää ympäri.
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          • Jukkis30
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 377
                            • Oulu

                            #14
                            joo suomipeli ja 281 mittarissa..

                            Comment

                            • habahaba
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 112

                              #15
                              Muistanko väärin vai oliko toi E39 napamutteri 12 kulmainen tms, yleensähän isoissa hylsysarjoissa tuo 36 hylsy on 6 kulmainen, joten ennen homman aloitusta kannattaa varmistaa että on oikeanlainen hylsy käsillä, millä saa mutterin auki..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎