Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n takapyörän camber säädön pultti jumissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htk
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 323
    • Juankoski

    E39:n takapyörän camber säädön pultti jumissa.

    Eli 540 vm. 96

    Tarkotus oli säädättää liikkessä pyöränkulmat mutta homma tyssäsi heti alkuunsa, kun molempien takapyörien camber säätö pultit on hapettuneet kiinni pusliin.
    Eli kun pulttia vääntää pusla kiertyy mukana.
    Eivät irronneet toisistaan pulttiin hakkaamalla vasaralla.
    Onko jotain konstia millä herutella osat irti toisistaan? vai kääntää kulmat "väkisin" kohilleen ja ajella tyytyväisenä.

    Pelkkiä puslia ei edes taida saada uutena vaan joutuu melkein koko taka ripustuksen hommaamaan.

    Edit: Lähteehän se lyömällä irti mutta repeää helposti saumasta, koska on alumiinia. Miulle kävi nin. Eli kannattaa puristaa putkipihdeillä apurunkoa ja hakata siihen pultin päähän...
    Last edited by htk; 31-03-2009, 21:21. Reason: korjaus vinkki
  • iceroadracing
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 146

    #2
    Originally posted by htk View Post
    Eli 540 vm. 96

    Tarkotus oli säädättää liikkessä pyöränkulmat mutta homma tyssäsi heti alkuunsa, kun molempien takapyörien camber säätö pultit on hapettuneet kiinni pusliin.
    Eli kun pulttia vääntää pusla kiertyy mukana.
    Eivät irronneet toisistaan pulttiin hakkaamalla vasaralla.
    Onko jotain konstia millä herutella osat irti toisistaan? vai kääntää kulmat "väkisin" kohilleen ja ajella tyytyväisenä.

    Pelkkiä puslia ei edes taida saada uutena vaan joutuu melkein koko taka ripustuksen hommaamaan.
    Kyllä "narinahelan" ainakin saa erikseen! ja aika lailla muutkin osat kyllä, ettei nyt ihan koko ripustusta joudu hommaan!
    http://bmwfans.info/original/E39/Lim...3/ill-33_0519/

    Comment

    • iceroadracing
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 146

      #3
      Originally posted by htk View Post
      Eli 540 vm. 96

      Tarkotus oli säädättää liikkessä pyöränkulmat mutta homma tyssäsi heti alkuunsa, kun molempien takapyörien camber säätö pultit on hapettuneet kiinni pusliin.
      Eli kun pulttia vääntää pusla kiertyy mukana.
      Eivät irronneet toisistaan pulttiin hakkaamalla vasaralla.
      Onko jotain konstia millä herutella osat irti toisistaan? vai kääntää kulmat "väkisin" kohilleen ja ajella tyytyväisenä.

      Pelkkiä puslia ei edes taida saada uutena vaan joutuu melkein koko taka ripustuksen hommaamaan.
      Kyllä "narinahelan" ainakin saa erikseen! ja aikalailla muutkin osat kyllä, ettei nyt ihan koko ripustusta joudu hommaan!
      http://bmwfans.info/original/E39/Lim...3/ill-33_0519/

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by htk View Post
        Eli 540 vm. 96

        Tarkotus oli säädättää liikkessä pyöränkulmat mutta homma tyssäsi heti alkuunsa, kun molempien takapyörien camber säätö pultit on hapettuneet kiinni pusliin.
        Eli kun pulttia vääntää pusla kiertyy mukana.
        Eivät irronneet toisistaan pulttiin hakkaamalla vasaralla.
        Onko jotain konstia millä herutella osat irti toisistaan? vai kääntää kulmat "väkisin" kohilleen ja ajella tyytyväisenä.

        Pelkkiä puslia ei edes taida saada uutena vaan joutuu melkein koko taka ripustuksen hommaamaan.
        Joo alatukivarteen ei kuulemma saa puslia erikseen, ei ainakaan marmoritiskiltä. Alatukivarsi maksaa kohtalaisen paljon...Jos joku tietää mistä löytyy puslat niin minä voisin ostaa heti sellaiset.
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        • htk
          BTCF Member
          • Aug 2003
          • 323
          • Juankoski

          #5
          kyllällähän tuossa kuvassa osat on erillään mutta mistähän niitä saa ostettua?


          Tarkemmin kun katto eihän tuossakaan kuvassa saanut puslaa vaan pelkän pultin ja säätö rikan.
          Last edited by htk; 17-08-2008, 16:28. Reason: linkin korjaus

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16422
            • Asikkala

            #6
            Linkki ei toimi mutta niitä saa kl-varaosat, merteil ja yllättäen merkkiliikkeestä... Myös paikalliselta varaosamyyjältä voi katalookista löytyä.

            Comment

            • janne1974
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 405
              • Kuopio

              #7
              Sori nyt meni vähän yli... Siis oliko kyse taka alatukivarren puslista?? Ei ainakaan 528i tourinkiin saa niitä irrallaan. Eikä näyttänyt olevan 96:ssa 540 sedanissakaan...:think
              -Janne-

              F10 535iX sedan -11
              ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
              ex. E39 528i touring -99
              ex. E36 325ia coupe -93

              Comment

              • iceroadracing
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 146

                #8
                Mikäs sulla nyt siellä pyörii mukana? Millä numerolla tästä kuvasta? 2?

                http://bmwfans.info/original/E39/Lim...3/ill-33_0519/

                Comment

                • Rubu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 809
                  • Kuopio

                  #9
                  Ota mutteri silleen auki, että se on pultin kanssa tasallaan ja anna kylän suurimmalla lekalla mätkyä, sitten aja pulttipyssyllä edes takaista liikettä pultin puolelta ja laita jotain ruosteenirroitus mörriä samalla pultin ja puslan väliin.

                  99% lähtee.

                  Comment

                  • htk
                    BTCF Member
                    • Aug 2003
                    • 323
                    • Juankoski

                    #10
                    Jos nyt oikein tulkitsen tuota kuvaa niin pusla mistä pultti numero 11 menee läpi.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by htk View Post
                      Jos nyt oikein tulkitsen tuota kuvaa niin pusla mistä pultti numero 11 menee läpi.
                      Poraat osan numero 8 ja sen mukana pyörivän puslan kupeesta läpi ja teet kierteen (M8), pultti tiukasti siihen ja näin pysyy pusla paikoillaan. Jos ei pysy niin puslan sisempi holkki alkaa pyörimään, sitten ei auta muu kuin katkaista pultti ja kaivaa pusla pois pesästään.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • janne1974
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 405
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Poraat osan numero 8 ja sen mukana pyörivän puslan kupeesta läpi ja teet kierteen (M8), pultti tiukasti siihen ja näin pysyy pusla paikoillaan. Jos ei pysy niin puslan sisempi holkki alkaa pyörimään, sitten ei auta muu kuin katkaista pultti ja kaivaa pusla pois pesästään.
                        Mitäpä se auttaa repiä tuota puslaa pois kun noita puslia ei ole myytävänä?? Joutuu vaihtamaan koko alatukivarren. Ja jos se pusla pääsee pyörimään mukana niin vaihtoonhan se menee.
                        -Janne-

                        F10 535iX sedan -11
                        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                        ex. E39 528i touring -99
                        ex. E36 325ia coupe -93

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎