Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys E39 530d pakoputkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    Kysymys E39 530d pakoputkesta

    En haulla löytänyt joten.

    Onko kenelläkään mennyt tuosta otsikon mukaisesta välineestä pakoputkesta sieltä auton alta ne "jousto" putket puhki?
    Näkyis toinen vuotavan niin millaisen korjauksen siihen tekis? Uusi "jousto putki, mutta mistä ja koko. Vai ihan suoralla putken pätkällä korjaus.

    Ilmeisesti tuo paikallaan oleva on muuten irroittamaton paitsi rälläköimällä poikki.

    Käviskö esim tuo Bilteman liitosputki tuohon?
    Last edited by Arnolds; 17-08-2008, 11:55.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    omassa tuntuis vuotavan nämä joustot, tyyppi vika. varaosaliikkeesta löytyy uudet joustot, myös biltema myy samanlaisia n~15€/kpl. eipä taida olla muuta konstia ku puottaa putki alas ja rälläkällä poikki ja hitsata uudet paikoilleen.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #3
      Niin vähän arvelinkin tuolla korjauksella näkys säästävän ihan mukavasti .

      Olisko tietoo näin suoraan mikä koko tuonne pitäis hommata?
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        45mm jostepalat menee varmasti. 51mm voi tehdä jo tiukkaa..

        edit. tämmönen löyty searchilla
        Last edited by jsr85; 17-08-2008, 12:07.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Originally posted by jsr85 View Post
          45mm jostepalat menee varmasti. 51mm voi tehdä jo tiukkaa..

          edit. tämmönen löyty searchilla
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....2A#post1027994
          Kiitos tuota itsekkin etsin mutta ei löytynyt.Tuollahan se on sanottuna mitä sinne laittaa.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 287
            • Jyväskylä

            #6
            Todennäköisin syy näiden joustoputkien hajoamiseen on väsähtäneet tai hajonneet moottorin kumityynyt. Kunnon toteaiminen ilman irroittamista ei välttämättä ole helppoa. Allekirjoittaneella ei päällepäin näkynyt mitään vikaa mutta riekaleina oli molemmat. Aiheesta on topic ja haulla löytyy.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #7
              Kävin biltemasta sen 45mm pätkän hakemassa mikä oli linkissä. Meinaatteko tuolla putki alas hommalla että sitä putkistoa vaan pystyy tiputtaa vähän alas vai ihan irti alas sen mikä on toinen pää pakosarjan paikkeilta kiinni ja toinen siitä ihan joustopalan vierestä? Eikös se oo muuten aika vaikee saada hitsattua yläpuolelta jos sitä ei saa irti? Vai putooko koko hässäkkä sen verran alas kun ottaa pakoputken kannakkeet irti että putken hitsaus yläpuolelta onnistuu?
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Snow Dog
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 185
                • Raisio

                #8
                ne moottorin tukikumit kannattaa tosiaan katsoa samalla.
                lisäksi omastani (tosin E38 730d) oli tuossa laatikon lähellä oleva kannatinrauta ruostunut ja poikki. Kannattanee tarkistaa ennen kuin ryhtyy töihin.
                Siis osa 8 tuossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ront_silencer/
                F01 740d -11
                F11 530d -13
                E93 325 -07
                ex: E38 730d -00
                ex: E39 523AT -97
                ex: E39 530dAT -00

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #9
                  Ne on vaihettu kesällä, että siltä puolelta homma ok
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Itse laitoin Bilteman 51 mm, kyllä ne sinne mahtuu ja halk. on lähempänä orkkista. Suosiolla irti turbolta ja joustojen jälkeisestä jatkoksesta. Turbolta pulttien irrotuksessa räikkälenkki säästää hermoja. Suosittelen hankkimaan uudet mutterit ja pultit noihin kiinnityksiin. KLIK Harkinnan mukaan myös kiinnike nr. 15 kannattaa uusia. Suurella todennäköisyydellä se on murtunut ja pusla väljistynyt.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      Juu nyt tulikin jo hyvää neuvoa, entäs kun kerkesin jo ostamaan tuon 45mm, onko siitä haittaa? Tuli kans mieleen että kannattaiskohan uusia se toinenkin samalla, vähän on nimittäin rispaantuneen näköinen mutta ei sentään halki vielä
                      Last edited by Marko.K; 13-01-2010, 23:35.
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Kun sen tiputtaa alas, niin ehdottomasti molemmat joustot uusiksi. Eiköhän tuon käyttämättömän voi palauttaa ja otat 51 mm x 2 tilalle. Britti-poikien kuvitettua tarinaa. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kun sen tiputtaa alas, niin ehdottomasti molemmat joustot uusiksi. Eiköhän tuon käyttämättömän voi palauttaa ja otat 51 mm x 2 tilalle. Britti-poikien kuvitettua tarinaa. KLIK
                          Juu näin ajattelin
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • jania78
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 93
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Tuolla oli hyvät ohjeet miten kannattaa tehdä joustoputken vaihto...

                            Ex: e61 530xd Touring
                            Ex: e39 520i Touring
                            Ex: e46 330d Touring
                            Ex: e46 320d Touring
                            Ex: e39 525 tds Touring
                            Ex: e39 530dA Touring
                            Ex: e36 323i Touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎