memebuy23buy

e39:n airbagin deaktivointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    e39:n airbagin deaktivointi?

    Autokuume kävi kalliiksi, kun tuli e30 320i:n tilalle hommattua e39 528iA (on muuten aavistuksen erilaista kyytiä :wink: ) . Mutta nyt sitten pitäis saada laitettua uuden penarin etupenkille turvaistuin, joten airbag(it?) pitäis jotenkin saada deaktivoitua... Mites tämä tapahtuu, onko jossain kytkimiä noille, vai onko temppu tehtävä ohjelmoimalla? Ja kun kuitenkaan se ei itse onnistu (?), niin mitkä liikkeet moista puuhaa tekee (esim. Vantaan Metroauto kieltäytyi johtuen vastuukysymyksistä :roll: )?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ei onnistu e39:iin.

    Comment

    • mhi1
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 3

      #3
      Laita lastenistuin suosiolla taakse. Ittelläni molemmat tytöt
      napottaa takapenkillä turvaistuimissa ja hyvin ovat viihtyneet :wink:
      E Pur Si Muove

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Omaan pitäisi tehdä sama homma. Ainakin eräältä klubilaiselta se oli onnistunut, en tiedä sitten tänäpäivänä.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • oinas
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 102
          • Oulu

          #5
          Onnistuu..

          Itsellä sama probleema, vaimo tahtoo tytön etupenkille kun
          ovat kaksistaan liikkeellä.

          Ainakin Oulussa merkkiliike kytkee airbagit pois, joutuu vaihtamaan myös turvavyön koska siinä se esikiristys systeemi. Aika ko operaatioon ensi viikolla ja hinta-arvio oli 400 euroa.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Tuota, tuota??? Kaikki bagit ja vyönkiristimet kyllä saa pois toiminnasta kun nyppää kaapelin keskusyksiköltä irti. Se vain on niin että se kuka sen tekee ja sitten selvittää tekemisensä mahdollisessa rajummassa kolaritilanteessa kun korvauksia vammautumisista/kuntouttamisista haeskellaan. Pienemmissä kopuissa kun purukalustoa keräillään lattialta, artisti sitten itse maksaa kalustonsa tai sitten yhtiö joka perii kaluston "bagiasentajalta". Yhtiöt voivat siis kieltäytyä maksamasta tämän tyyppisiä korvauksia mikäli autosta on tietoisesti poistettu toimiva bagisysteemi. Kaikissa e39:ssä vaan pitää olla toimiva/aktivoitu bagisysteemi. Suhteellisen erikoinen ajattelutapa noin muuten , on heittää lapsen äiti e39:llä talvisille Suomen teille bagittömän kiesin puikkoissa vain siksi että turvaistuinta voisi pitää edessä? Kannattaa myös huomioida että e39:ssä on yleisesti 6xbagit, jolloin turvaistuimeen iskeytyy bagi myös ikkunapilarista sekä ovesta. Autovalinta vain on väärä mikäli turvaistuimen laitto takapenkille ei onnistu.

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #7
              Niin, siis ideani oli tosiaan mahdollistaa turvaistuimen sijoitus etupenkille johtuen juuri siitä, että jos vaimo ajelee kahdestaan junnun kanssa, niin esim. tutin laittaminen suuhun on hieman helpompaa etupenkille kuin takapenkille. Eihän tuo mikään pakollinen sijoitus ole, mutta helpoin sellainen. Ja tuohon moralisointiosuuteen sen verran, että tarkoitus oli deaktivoida _apukuskin_ puoleinen turvatyyny/turvatyynyt, ei kaikkia, joten jos äiti ajelee metikköön talvella kun apukuskin puolen tyyny on deaktivoitu, en oikein usko että sillä on merkitystä kuskille. Sitten taas sillä, että onko lapsi edessä vai takana ei ole merkittävää tekemistä turvallisuuden kanssa kolaritilanteessa.
              En ole varma ymmärsinkö Hemi pointtisi, mutta omien ajatusten takana ei ole kyllä vaarantaa _kenenkään_ turvallisuutta autossa. Jotenkin vain kuvittelin tuon deaktivoinnin olevan mahdollista joka merkissä, mutta eipä sitten näköjään. Eipä siinä mitä, kersa kestää kyllä takapenkilläkin (eihän se sieltä valjaista karkuunkaan pääse :wink: ).
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Jaa, vielä sen verran että mistäs muuten huomaan onko autossa 6xbagit :shock: ? Ilmeisesti lisävaruste, joten pitäis näkyä lisävarustelistassa?
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • hannuk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 2136
                  • Capital

                  #9
                  Mitä paskaa täällä nyt taas jauhetaan. :roll:

                  Auto esim. laakkoselle, vaihdetaan lyhyempi turvavyö, deaktivoidaan pelkääjän bägi ja liimataan tarroja ympäri autoa. Sitten vielä nimi paperiin niin aamen. Deaktivointikoodi pitää tilata saksasta, joten kestää pienen tovin. Täysin hyväksytty asennus ja noita tehdään ihan liukuhihnalta.

                  Maksoi jonkinverran päälle 200 euroa laakkosella alkukeväästä.
                  - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                  - Porsche Cayenne S
                  - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                  - plus pari muuta

                  Comment

                  • rennwagen
                    Newbiemmer
                    • Aug 2004
                    • 29
                    • Helsinki

                    #10
                    Niin ,en minäkään ymmärrä miksei sitä lasta/lapsia voi takapenkillä kuskata. No, kokemusta on vain kahdesta joita jonnin verran yksin kuskasin, kun olivat pieniä.
                    No, problemos.
                    Ehkä kosto nyt sitten tuli, kun ovat isompia: CD:ltä pitää kuunnella niiden mieliksi kauheaa renkutusta, hermot menee...

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #11
                      Paskaa jauhetaan, kun se on miehekäs harrastus
                      Case is closed: ~200 eskolla saa bägin hiljaiseksi, jos haluaa. Itse taidan kallistua siihen, että seuratkoon penska takaikkunasta maailman menoa :P
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Mr. Z
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 943
                        • Manse

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Ei onnistu e39:iin.
                        Jaa miksi ei?
                        Itselläni on ainakin hanskalokerossa vipukytkin josta voi airbagin kytkeä pois päältä (belgiassa asennettu).
                        E38 740ia
                        E39 530 dAT
                        ex. E34 520i sedan
                        ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                        ex. E36 325i sedan
                        ex. E36 328i touring
                        ex. E36 318 iS qp
                        ex. E36 325i qp -R.I.P-
                        ex. E21 320i sedan
                        ex. E30 318i sedan
                        ex. E3 2500 sedan

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #13
                          Paskaa jauhetaan, kun se on miehekäs harrastus
                          Case is closed: ~200 eskolla saa bägin hiljaiseksi, jos haluaa. Itse taidan kallistua siihen, että seuratkoon penska takaikkunasta maailman menoa :P
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Phuk, sopivalla kohdalla backin painaminen näköjään tuplaa viestin :shock: . No, tulipahan tehtyä oma mielipide selväksi.
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • Hevimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1456
                              • Savonlinna

                              #15
                              Turvallisuuden kannaltahan se paras paikka olisi takapenkin keskellä... :roll:

                              Comment

                              Working...
                              X