Autokuume kävi kalliiksi, kun tuli e30 320i:n tilalle hommattua e39 528iA (on muuten aavistuksen erilaista kyytiä :wink: ) . Mutta nyt sitten pitäis saada laitettua uuden penarin etupenkille turvaistuin, joten airbag(it?) pitäis jotenkin saada deaktivoitua... Mites tämä tapahtuu, onko jossain kytkimiä noille, vai onko temppu tehtävä ohjelmoimalla? Ja kun kuitenkaan se ei itse onnistu (?), niin mitkä liikkeet moista puuhaa tekee (esim. Vantaan Metroauto kieltäytyi johtuen vastuukysymyksistä :roll: )?
e39:n airbagin deaktivointi?
Collapse
X
-
Omaan pitäisi tehdä sama homma. Ainakin eräältä klubilaiselta se oli onnistunut, en tiedä sitten tänäpäivänä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Tuota, tuota??? Kaikki bagit ja vyönkiristimet kyllä saa pois toiminnasta kun nyppää kaapelin keskusyksiköltä irti. Se vain on niin että se kuka sen tekee ja sitten selvittää tekemisensä mahdollisessa rajummassa kolaritilanteessa kun korvauksia vammautumisista/kuntouttamisista haeskellaan. Pienemmissä kopuissa kun purukalustoa keräillään lattialta, artisti sitten itse maksaa kalustonsa tai sitten yhtiö joka perii kaluston "bagiasentajalta". Yhtiöt voivat siis kieltäytyä maksamasta tämän tyyppisiä korvauksia mikäli autosta on tietoisesti poistettu toimiva bagisysteemi. Kaikissa e39:ssä vaan pitää olla toimiva/aktivoitu bagisysteemi. Suhteellisen erikoinen ajattelutapa noin muuten , on heittää lapsen äiti e39:llä talvisille Suomen teille bagittömän kiesin puikkoissa vain siksi että turvaistuinta voisi pitää edessä? Kannattaa myös huomioida että e39:ssä on yleisesti 6xbagit, jolloin turvaistuimeen iskeytyy bagi myös ikkunapilarista sekä ovesta. Autovalinta vain on väärä mikäli turvaistuimen laitto takapenkille ei onnistu.
Comment
-
-
Niin, siis ideani oli tosiaan mahdollistaa turvaistuimen sijoitus etupenkille johtuen juuri siitä, että jos vaimo ajelee kahdestaan junnun kanssa, niin esim. tutin laittaminen suuhun on hieman helpompaa etupenkille kuin takapenkille. Eihän tuo mikään pakollinen sijoitus ole, mutta helpoin sellainen. Ja tuohon moralisointiosuuteen sen verran, että tarkoitus oli deaktivoida _apukuskin_ puoleinen turvatyyny/turvatyynyt, ei kaikkia, joten jos äiti ajelee metikköön talvella kun apukuskin puolen tyyny on deaktivoitu, en oikein usko että sillä on merkitystä kuskille. Sitten taas sillä, että onko lapsi edessä vai takana ei ole merkittävää tekemistä turvallisuuden kanssa kolaritilanteessa.
En ole varma ymmärsinkö Hemi pointtisi, mutta omien ajatusten takana ei ole kyllä vaarantaa _kenenkään_ turvallisuutta autossa. Jotenkin vain kuvittelin tuon deaktivoinnin olevan mahdollista joka merkissä, mutta eipä sitten näköjään. Eipä siinä mitä, kersa kestää kyllä takapenkilläkin (eihän se sieltä valjaista karkuunkaan pääse :wink: )."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Mitä paskaa täällä nyt taas jauhetaan. :roll:
Auto esim. laakkoselle, vaihdetaan lyhyempi turvavyö, deaktivoidaan pelkääjän bägi ja liimataan tarroja ympäri autoa. Sitten vielä nimi paperiin niin aamen. Deaktivointikoodi pitää tilata saksasta, joten kestää pienen tovin. Täysin hyväksytty asennus ja noita tehdään ihan liukuhihnalta.
Maksoi jonkinverran päälle 200 euroa laakkosella alkukeväästä.- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
Niin ,en minäkään ymmärrä miksei sitä lasta/lapsia voi takapenkillä kuskata. No, kokemusta on vain kahdesta joita jonnin verran yksin kuskasin, kun olivat pieniä.
No, problemos.
Ehkä kosto nyt sitten tuli, kun ovat isompia: CD:ltä pitää kuunnella niiden mieliksi kauheaa renkutusta, hermot menee...
Comment
-
-
Originally posted by HemiEi onnistu e39:iin.
Itselläni on ainakin hanskalokerossa vipukytkin josta voi airbagin kytkeä pois päältä (belgiassa asennettu).E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
Comment