Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n airbagin deaktivointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Juu, niinhän se olisi, riippuen toki mistä päin törmäys tulee (tilastollisesti varmaan onkin turvallisin). Keskelle sitominen tosin rajoittaa etupenkkien liikettä ikävästi, kun se istuin pitäisi kuitenkin saada tuettua molempia penkkejä vasten...
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #17
      Näkisin turvallisuutta lisäävänä tekona tuon takapenkille asentamisen sen vuoksi, että kuski voi keskittyä tärkeämpään. Usein käy niin, että se lapsi voi vieressä viedä huomion liikenteestä..
      ---

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #18
        Se kannattaa vielä huomioida turvaistuimen kiinnittämisestä eteen, että jos kyseessä on esim. HTS:n istuin selkä menosuuntaan, niin hihnoille ei oikein ole ainakaan valmiina kunnon kiinnityspaikkoja.

        Ja itse tuen ehdottomasti ainakin kahden lapsen tapauksessa toisen sijoittamista eteen, mutta tästä nyt voidaan varmasti keskustella pitkäänkin. :wink:
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Ei jumal...ta. Justiin yritettiin em.projektia ja niin vaan maahantuoja vahvisti epäilyksen että vain tuplabagisestä on joku joskus saanut kuitettua pelkääjän bagin. Vaan missä on vain kahdella bagillä varustettu e39? Näissä kun yleensä on tuo x6bagi, eli bagit löytyy myös ovista ja ikkunatolpista. Toisaalta tuo hanskalokeron lisäkytkin homma onnistuu tasan varmasti vain yksivaiheisiin petritai siemensbagisysteemiin, ei uudempiin kaksivaiheisiin autoliveihin. e39:ssä muuttuu bagit ja bagin valmistajat tiuhemmin kuin vuosittain joten tuskin tätäkään aihetta voi yleistää. Haluaisin tosiaan tietää missä/kuka/mihin vuosimalliin ja monikobagiseen autoon on pelkääjänbagin uloskuittaus onnistunut(sekä vyö ja istuintunnistin)?.

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #20
            Originally posted by Hemi
            Ei jumal...ta. Justiin yritettiin em.projektia ja niin vaan maahantuoja vahvisti epäilyksen että vain tuplabagisestä on joku joskus saanut kuitettua pelkääjän bagin. Vaan missä on vain kahdella bagillä varustettu e39? Näissä kun yleensä on tuo x6bagi, eli bagit löytyy myös ovista ja ikkunatolpista. Toisaalta tuo hanskalokeron lisäkytkin homma onnistuu tasan varmasti vain yksivaiheisiin petritai siemensbagisysteemiin, ei uudempiin kaksivaiheisiin autoliveihin. e39:ssä muuttuu bagit ja bagin valmistajat tiuhemmin kuin vuosittain joten tuskin tätäkään aihetta voi yleistää. Haluaisin tosiaan tietää missä/kuka/mihin vuosimalliin ja monikobagiseen autoon on pelkääjänbagin uloskuittaus onnistunut(sekä vyö ja istuintunnistin)?.
            No tuossa on 4xbägit, ovia ei tässä tapauksessa kytketty pois. Missä? Laakkonen. Kuka? Minä. Mihin vuosimalleihin? -96 ja -98 on ainakin onnistunut. Pelkääjän bägin uloskuittaus sekä vyö ja istuintunnistin.
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Ja laitoit skidin selkä menosuuntaan samalla kun ovibagi on toiminnassa??? En todellakaan suosittele. Laakkonen siis on em.hommaa tehnyt...? Selvitetään.

              Comment

              • hannuk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 2136
                • Capital

                #22
                Originally posted by Hemi
                Ja laitoit skidin selkä menosuuntaan samalla kun ovibagi on toiminnassa??? En todellakaan suosittele. Laakkonen siis on em.hommaa tehnyt...? Selvitetään.
                Niin oli, kaukalossa. Pohdittiin sitä Laakkosella ja todettiin ettei riskiä asian suhteen ole. Tuo oli tehty ihan BMW:n normien mukaan eli ei siinä sen ihmeempää. Spekuloidahan tosin aina voi. Soittele laakkoselle vaikka hertsikkaan. Siellä oli hyvin selvä konsepti tuohon hommaan.
                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                - Porsche Cayenne S
                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                - plus pari muuta

                Comment

                • Kadett_gsi
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 11

                  #23
                  --------------------------------------------------------------------------------

                  Hemi kirjoitti:
                  Ei onnistu e39:iin.

                  Jaa miksi ei?
                  Itselläni on ainakin hanskalokerossa vipukytkin josta voi airbagin kytkeä pois päältä (belgiassa asennettu).
                  _________________

                  missä asennossa kytkimen pitää olla että airbag on kytketty päälle? Löytyykö tuolle autolle jostain netistä ohjekirjaa vai pitääkö hakea liikkeestä (maksaa?).

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎