Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 luistonesto säikäytti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 luistonesto säikäytti

    Joku vois hahmottaa mitä tapahtui ja oliko se normaalia.

    Eli olin liikennevaloissa, kääntymässä, alkoi VITUTTAMAAN ja kun vihdoin pääsin liikkeelle niin tempaisin tallan pohjaan (siis nostin kytkimen nopeasti mutta en läheskään kertalaakista) ja käänsin jyrkähkösti.

    No mitään outoa ei tapahtunut perstuntumalla mutta kun katsoin mittaristoon oli ASC valo syttynyt. Aloin jo kiroamaan että joko TAAS hajosi jotain. Vedin parkkiin ja kun tulin takaisin ja auto käyntiin niin kaikki ollut OK sen jälkeen. Testasin jopa hiekalla että se toimii kuten pitää...

    Onko muille sattunut vastaavaa ja mistä tuo johtuu? Vai alkaako jotain hajoamaan kuitenkin ?

    Oma teoria on että syystä tai toisesta rengas pääsi kuitenkin pyörähtämään sen verran enemmän että ASC tulkitsi että se sutaisi liikaa ja pisti vikavalon päälle. Valo siis ei poistunut napista, eikä ABS valo palanut.
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Originally posted by Alfredson View Post
    Joku vois hahmottaa mitä tapahtui ja oliko se normaalia.

    Eli olin liikennevaloissa, kääntymässä, alkoi VITUTTAMAAN ja kun vihdoin pääsin liikkeelle niin tempaisin tallan pohjaan (siis nostin kytkimen nopeasti mutta en läheskään kertalaakista) ja käänsin jyrkähkösti.

    No mitään outoa ei tapahtunut perstuntumalla mutta kun katsoin mittaristoon oli ASC valo syttynyt. Aloin jo kiroamaan että joko TAAS hajosi jotain. Vedin parkkiin ja kun tulin takaisin ja auto käyntiin niin kaikki ollut OK sen jälkeen. Testasin jopa hiekalla että se toimii kuten pitää...

    Onko muille sattunut vastaavaa ja mistä tuo johtuu? Vai alkaako jotain hajoamaan kuitenkin ?

    Oma teoria on että syystä tai toisesta rengas pääsi kuitenkin pyörähtämään sen verran enemmän että ASC tulkitsi että se sutaisi liikaa ja pisti vikavalon päälle. Valo siis ei poistunut napista, eikä ABS valo palanut.
    Itsellä tehnyt juuri samoten joskus sadekelillä.Ps. ainakin mulla jätti vikakoodin rikkinäisestä etupyörän abs anturista,mutta kyllähän tuo näyttää anturi näyttää toimivan..Tiedä sitten voiko tuohon vikakoodin tulemiseen vaikuttaa se, että jarrupalat alkaa olemaan loppu:think
    Last edited by Vehkis; 19-08-2008, 22:53.
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Vehkis View Post
      Itsellä tehnyt juuri samoten joskus sadekelillä.Ps. ainakin mulla jätti vikakoodin rikkinäisestä etupyörän abs anturista,mutta kyllähän tuo näyttää anturi näyttää toimivan..Tiedä sitten voiko tuohon vikakoodin tulemiseen vaikuttaa se, että jarrupalat alkaa olemaan loppu:think
      Ookkonää varma että se ABS anturin vika tuli juuri tuosta vai vaan jostain muusta? Kuitenkin kun vielä etupyöräkin?
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Vehkis View Post
        Itsellä tehnyt juuri samoten joskus sadekelillä.Ps. ainakin mulla jätti vikakoodin rikkinäisestä etupyörän abs anturista,mutta kyllähän tuo näyttää anturi näyttää toimivan..Tiedä sitten voiko tuohon vikakoodin tulemiseen vaikuttaa se, että jarrupalat alkaa olemaan loppu:think
        Jos ABS anturi rikki niin syttyy kyllä joku lamppu mittaristoon Ja jarrupalojen kuluneisuus ei ABS anturi vikakoodia sytytä.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          ASC vaijeri alkaa olemaan loppu ja ei liikkunut kunnolla kun sudittelit. Tarkista tai vaihda jos et ole vielä vaihtanut, kulutus tavaraa sekin.

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            ASC vaijeri alkaa olemaan loppu ja ei liikkunut kunnolla kun sudittelit. Tarkista tai vaihda jos et ole vielä vaihtanut, kulutus tavaraa sekin.
            Aejjaa. silmämääräsesti en siinä mitään nähnyt. Voihan se olla joo. Täytyy kahtoo miten se talvella pärjää. Aimut enhän mä talvella asc käytä

            Eikös koko BMW ole yks kulutustavara?
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Alfredson View Post

              Eikös koko BMW ole yks kulutustavara?
              Kestohyödyke joka kestää ikusesti kuin itä-saksalainen vatkain.

              Comment

              • Pikku bimmeristi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 176
                • Suur-Jämsä

                #8
                Vähän sama kävi

                Mulla kävi jokseenkin samantyylisesti muutama päivä sitten, alla kuivaa asfalttia ja hiekkaa tietysti , lähin stop merkiltä rupes korpeen odottelu ja vedätin ykkösellä,en mitenkään ihan täysillä ja sitten huomasin että prkl toi ASC onkin päällä olin varmaa vahingossa tökänny hätäpäissäni, ASC valo sytty kun lähin siitä ja sammu vasta kun käynnistin autoa uudelleen, testasin hiekka pätkällä tän jälkeen ja tuntu luistonesto toimivan, mutta onko sitten oikeesti mitään haittaa jos ASC on päällä ja vedättää?? mikä sieltä voi hajota pahimmillaan..??
                Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Tässä on luultavasti käynyt niin, että etu- ja takapyörien pyörintänopeusero on muuttunut "liian nopeasti", etupyörien ollessa lähes pysähdyksissä. Tästä johtuen auton elektroniikka on päätellyt, että etupyörien pyörimisnopeusanturit on rikki -> ASC vikatilaan.

                  Sama homma käy aina, jos penkittää auton.

                  Pikku bimmeristi: Mitä EI voi mennä rikki, jos päättömästi vedätät autoa? Kytkin, vaihteisto ja perähän siinä kovimmilla on, jos käykin niin että kierroksia ei ole riittävästi ja kytkin tarraa liian hitaasti. Tuolloin luistonesto ei mene vikatilaan, vaan alkaa jarruttamaan takapyöriä melkoisella voimalla.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Alfredson
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 463
                    • Uusimaa

                    #10
                    Kerran tuli otettua 0-100 vedätys ja unohtu ASC päälle

                    Ei se kuitenkaan ollut moksiskaan, otti tehot pois ja hetken päästä kelas että vois taas vähän antaa tolle ääliölle sitä voimaa ku se sitä pyytää. Eikä jääny ASC:t palamaan..


                    Eli kiekat 3-4krpm ja kytkin laakista ylös
                    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Kaikki häiriötilat liiallisesta sudittelusta voi suoraan unohtaa... ota vaan se vaijeri käteen, niin näet, että se on rispaantunut rikki sieltä moottorin päästä..

                      Comment

                      • erkkap
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 43
                        • Suomenniemi

                        #12
                        Joo, on minuakin alkanut joskus vituttamaan, varsinkin sadekelillä

                        Comment

                        • Pikku bimmeristi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 176
                          • Suur-Jämsä

                          #13
                          Liittyykö toi ASC:iin.. Cruisea tässä ei ainakaan ole..

                          Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎