Announcement

Collapse
No announcement yet.

KATTI ongelma, 520i, E39, 1997.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Ajattelija-
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 8
    • Oulu, Fi

    KATTI ongelma, 520i, E39, 1997.

    Tere!

    520i E39 sedan, 1997, pomppaa pakokaasupäästö testissä
    (CO% 0,6, HC ppm 252)

    Wetterillä(Oulu) asiaa on tutkittu ja todettu seuraavaa :
    - Ei ilmavuotoja
    - Lambdat toimii
    - ilmamassamittari toimii (0.7 / 0.6)
    - Päästöt ennen katalysaattoria OK!?
    --> Katalysaattori tehoton!
    Katalysaattori on vaihdettu 2006(Tarvike katti, Ehkä 'Redi' merkkinen)
    ----------------------------------------------------------------------
    Pari kysymystä :

    1)
    Millainen on originaali katalysaattori ko. Bimmerissä?
    Liite kuvassa minun nykyinen katti. Minulla oli jo ennen ko. kattia alla katti jonka tulo(pakosarja) putket yhdistyy yhdeksi putkeksi juuri ennen kattia, onko näin myös originaalissa?

    2)
    Onko tarvikkeena kattia joka soveltuu E39:n?

    3)
    Kannattaako käytetystä Originaali Katista maksaa satoja euroja?


    Toistaiseksi minun on aivan turha yrittääkkään saada katsastus leimaa ko. bemariin. Katin lisäksi Turvatyyny merkkivalo palaa, koodi 414 MEM. Luulin ostaneeni luotettavan ja laadukkaan auton pari vuotta sitten mutta kun on jättänyt välille kymmeniä kertoja... ikävä tulee kunnon Hondaa, ikinä ei jättänyt välille 10vuoden uskollisen palveluksen aikana. Nooh vähän helpottaa kun saa täällä vuodattaa tuntoja(ja saa ehkä apuakin)


    ps.
    Tehojakin on hukassa, auto liikahtaa vastaa yli 3500 rpm kierroksilla, alkupään putkessako vika?
    -Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin-
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    1. On ja ei: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...37&hg=18&fg=10

    2. On.

    3. Ei.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • -Ajattelija-
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 8
      • Oulu, Fi

      #3
      On ja ei:



      Voisitko täsmentää, "On ja EI"?
      -Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin-

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by -Ajattelija- View Post
        On ja ei:



        Voisitko täsmentää, "On ja EI"?
        Eiks toi linkki toimi?? Sen takana on kolmea erilaista cattia!
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by -Ajattelija- View Post
          Tehojakin on hukassa, auto liikahtaa vastaa yli 3500 rpm kierroksilla, alkupään putkessako vika?
          Vika taitaa olla jo ennen putkea sillä E39:n painoinen auto 2litraisella moottorilla ei ole mikään raketti, saatika jos se sattuu vielä olemaan automaatti. Oma vanhus 320/6 vaatii niitä kierroksia vieläkin enemmän eli 4500 jonka jälkeen alkaa vasta tapahtua, onneks on manuaali
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Vika taitaa olla jo ennen putkea sillä E39:n painoinen auto 2litraisella moottorilla ei ole mikään raketti, saatika jos se sattuu vielä olemaan automaatti. Oma vanhus 320/6 vaatii niitä kierroksia vieläkin enemmän eli 4500 jonka jälkeen alkaa vasta tapahtua, onneks on manuaali
            Nyt alkaa jo naurattamaa Kyllä E39 520i jättää korollat ja monen muunkin riisin valoissa.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • -Ajattelija-
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 8
              • Oulu, Fi

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Nyt alkaa jo naurattamaa Kyllä E39 520i jättää korollat ja monen muunkin riisin valoissa.

              Toimii linkki. Mutta mikä noista kuvista on E39:n katti.
              Jos ne on kaikki, niin mikä soveltuu parhaiten / EDULLISIN?
              (tai millä menee päästöt speksiin?)


              PS.
              En enää hirveästi halua laittaa pelkkään korjaukseen rahaa!
              -Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin-

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Laita vaikka joku magnaflow tai vastaava hyvälaatuinen korvauskatti niin ei mene rahat hukkaan. Toi 520i on kyllä ihan nuhapumppu, että ei kannata murehtia sitä kulkua.

                Ps. on kyllä ratin ja penkin välissäkin vikaa jos auto on jättänyt tielle kymmeniä kertoja 2v aikana.
                Retard Member

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Nyt alkaa jo naurattamaa Kyllä E39 520i jättää korollat ja monen muunkin riisin valoissa.
                  Tiedä niistä korilloista mutta kävin koeajamassa muutamaa (1 automaatti) 520:stä ostomielessä ja kyllä ne aika laiskoja olivat enkä kyllä olisi lähtenyt niillä haastamaan valoissa yhtään ketään. Lopulta autoksi löytyi 325 joka sekin automaattina on tosi laiska lähtemään (ei ees rengas vinkase) kunhan vauhtiin saa niin sitten onkin jo eri juttu.
                  Ei kai ne kaikki voi olla jotenkin viallisia :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • -Ajattelija-
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 8
                    • Oulu, Fi

                    #10
                    " Toimii linkki. Mutta mikä noista kuvista on E39:n katti."
                    Niin onko ne kaikki kolme ko. pirssin katteja?

                    +
                    Löytyiskö tietoa vaikka maganflovn soveltuvasta katista.
                    -Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin-

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Kyllähän ne kaikki on just E39:n katteja!

                      Käytä nyt herran jestas sentään googlea...
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Originally posted by -Ajattelija- View Post
                        Löytyiskö tietoa vaikka maganflovn soveltuvasta katista.
                        Löytyy, etsin googgelilla muutaman minuutin ja löysin tarvikekatteja, halpoja ja suoraan merkkikohtaisia, kalliita.
                        Retard Member

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎