Tere!
520i E39 sedan, 1997, pomppaa pakokaasupäästö testissä
(CO% 0,6, HC ppm 252)
Wetterillä(Oulu) asiaa on tutkittu ja todettu seuraavaa :
- Ei ilmavuotoja
- Lambdat toimii
- ilmamassamittari toimii (0.7 / 0.6)
- Päästöt ennen katalysaattoria OK!?
--> Katalysaattori tehoton!
Katalysaattori on vaihdettu 2006(Tarvike katti, Ehkä 'Redi' merkkinen)
----------------------------------------------------------------------
Pari kysymystä :
1)
Millainen on originaali katalysaattori ko. Bimmerissä?
Liite kuvassa minun nykyinen katti. Minulla oli jo ennen ko. kattia alla katti jonka tulo(pakosarja) putket yhdistyy yhdeksi putkeksi juuri ennen kattia, onko näin myös originaalissa?
2)
Onko tarvikkeena kattia joka soveltuu E39:n?
3)
Kannattaako käytetystä Originaali Katista maksaa satoja euroja?
Toistaiseksi minun on aivan turha yrittääkkään saada katsastus leimaa ko. bemariin. Katin lisäksi Turvatyyny merkkivalo palaa, koodi 414 MEM. Luulin ostaneeni luotettavan ja laadukkaan auton pari vuotta sitten mutta kun on jättänyt välille kymmeniä kertoja... ikävä tulee kunnon Hondaa, ikinä ei jättänyt välille 10vuoden uskollisen palveluksen aikana. Nooh vähän helpottaa kun saa täällä vuodattaa tuntoja(ja saa ehkä apuakin)
ps.
Tehojakin on hukassa, auto liikahtaa vastaa yli 3500 rpm kierroksilla, alkupään putkessako vika?
520i E39 sedan, 1997, pomppaa pakokaasupäästö testissä
(CO% 0,6, HC ppm 252)
Wetterillä(Oulu) asiaa on tutkittu ja todettu seuraavaa :
- Ei ilmavuotoja
- Lambdat toimii
- ilmamassamittari toimii (0.7 / 0.6)
- Päästöt ennen katalysaattoria OK!?
--> Katalysaattori tehoton!
Katalysaattori on vaihdettu 2006(Tarvike katti, Ehkä 'Redi' merkkinen)
----------------------------------------------------------------------
Pari kysymystä :
1)
Millainen on originaali katalysaattori ko. Bimmerissä?
Liite kuvassa minun nykyinen katti. Minulla oli jo ennen ko. kattia alla katti jonka tulo(pakosarja) putket yhdistyy yhdeksi putkeksi juuri ennen kattia, onko näin myös originaalissa?
2)
Onko tarvikkeena kattia joka soveltuu E39:n?
3)
Kannattaako käytetystä Originaali Katista maksaa satoja euroja?
Toistaiseksi minun on aivan turha yrittääkkään saada katsastus leimaa ko. bemariin. Katin lisäksi Turvatyyny merkkivalo palaa, koodi 414 MEM. Luulin ostaneeni luotettavan ja laadukkaan auton pari vuotta sitten mutta kun on jättänyt välille kymmeniä kertoja... ikävä tulee kunnon Hondaa, ikinä ei jättänyt välille 10vuoden uskollisen palveluksen aikana. Nooh vähän helpottaa kun saa täällä vuodattaa tuntoja(ja saa ehkä apuakin)
ps.
Tehojakin on hukassa, auto liikahtaa vastaa yli 3500 rpm kierroksilla, alkupään putkessako vika?
Comment