E39 530Da tehohäviö alakierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #16
    Originally posted by tuikku
    . Ahtimen siipien "perusasento", siis se asento, mihin ne palaavat, kun moottori sammutetaan, on "siivet auki".

    Jos alipainekellossa on vika, tai ahtimen siivet jumittaa liian avonaiseen asentoon, tulee myös kuvaamiasi oireita.
    Onhan se alipainekellolle tuleva alipaineletku varmasti ehjä.
    Kiitoksia, vaikkakin toi turbiinin siipien perusasento olikin jo tiedossa.

    Ahtimen siivet ei jumita ja alipainekello toimii. Edellä mainitut pystyy siis testaamaan juurikin antamalla alipaineen suoraan ahtimen kellolle ohi ton painesäätimen. Mittasin johdot ja anturin Pierburgin ohjeiden mukaan, mutta painetestiä en pystynyt tekeen, ku ei oo tollasta hommassa tarvittavaa käsipumppua.

    Worldwide sales of engine components in the aftermarket. Premium brands: Kolbenschmidt, Pierburg, TRW Engine Components, BF and Intec


    Painesäädin menee tilaukseen. Jos ei tehot alakieroksille palaa, niin pitää ihmetellä sitten asiaa lisää.
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #17
      Vika korjattu!!!

      Vaihdoin uuden solenoidiventtiilin eli turbon alipainesäätimen (osa nro 1, josta puhuttu aiemmin) ja auto kulkee taas ninkuin pitää. Ahdot nousee ripeästi ja saavuttavat 1.1-1.2bar n. 2000 kierroksilla ja pysyvät siellä poljettaessa .

      Vielä säätimen toiminnasta: Viallisen säätimen resistanssi oli 17 ohm (eli rajoissa 11-18ohm) ja tiedoksi että punavalkoisesta johdosta tuli akun jännite 12,5V. Kaikki siis näytti sähköisesti olevan säätimessä kunnossa, aivan kuten valmistaja testiohjeessa ilmoittaa.
      Last edited by Aksa P; 19-06-2006, 22:36.
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Aksa P:Olikos sun ongelmat vastaavat kuin mulla ?

        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #19
          Originally posted by veku
          Aksa P:Olikos sun ongelmat vastaavat kuin mulla ?

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69503
          Eipä valitettavasti ollut saman oloinen vika. Pistin lisäks privaa...

          edit: tarkemmin oireita kuultuani...kyseessä samanlaiset oireet kuin mulla.
          Last edited by Aksa P; 05-08-2006, 01:11.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          Working...
          X