Auto on e39 530DAT ja siinä on aut.ilmastointi ja "suomi" webasto kellolla. Jostain syystä lämppärin asetukset eivät aina jää muistiin kun auton sammuttaa. Esim. kun laittaa webastoa varten puhalluksen 3 tolppaan käsin ennen kuin sammutta auton, niin kun webasto sitten joskus menee päälle niin puhallus onkin aut asennossa ja akku 0,5h:n jälkeen tyhjä. kiusallista. Missähän vika.? Webaston asennuksessa piti laitta jatkuva +12 lämppärin ohjauspanelin pinniin X(en muista nro), mikähän idea tällä oli ja onkohan tällä jotain vaikutusta ongelmaan.?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 lämppärin ohjaus
Collapse
X
-
Maahantuojan mukaan:
BMW 520 ja 530 Turbodiesel (E39) ja X5 (E53) Vm. 2000 ->
Valmistettu 3/99 jälkeenMusta Kellon ohjaus: Kytketään lämmittimen 6 nap. X14 liittimen nastaan 1
Webaston kellokytkentään riittää ajastin (KW 359 67B) ja kellon johtosarja (KW 319 16A)
Lisäksi tarvitaan Webaston liitinrunkoon liitin (KW 84348A) ja tiiviste (KW 84343A)
Johtosarjan KW 319 16A kytkentäohje:
Punainen +12V
Ruskea GND
eikä tuon mukaan sille ilmastoinnin ohjaimelle tule mitään kytkentää.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
-
-
Originally posted by Tenttu View PostLainataan topicia ja kysytääs miten eber kytketään ohjaamaan tuota auton omaa puhallinta? Jos on piuhojen värit tiedossa, niin kertokaa myös ne. Kyseessä 528 e39 vm -96.
sulakkeelta f20 lähtevä kelta/vihreä on se ACC:n virroitus johdin.
puhaltimen ohjausreleen punanen sulakkeelle ja musta ACC:lle päin. <- Webaston
puhaltimen ohjausreleen musta sulakkeelle ja musta/violetti ACC:lle päin <- eberinLast edited by Jürgen_; 04-09-2008, 17:50.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View Postsulakkeelta f20 lähtevä kelta/vihreä on se ACC:n virroitus johdin.
puhaltimen ohjausreleen punanen sulakkeelle ja musta ACC:lle päin. <- Webaston
puhaltimen ohjausreleen musta sulakkeelle ja musta/violetti ACC:lle päin <- eberine70 x5 sd -08
e21 323i m50 turbo -79
kp60 4a-gte -78
Comment
-
-
Originally posted by TAP View PostTäällä oli joskus ohjeet ja niissä nimenomaan neuvottiin laittamaan jatuva +12 yhteen piinnin. Eikö kukaan ole törmännyt vastaaviin ongelmiin?
Ja lukihäiriökin iski...siis TAP:in laitehan on kokonaisuudessaan jäkiasennus lämmitin eikä webasto suomessa asennetulla kellolla niinuin ensin luin
Näyttää tosiaan olevan -96 ja -97 malleissa, joissa on automaatti-ilmastointi, virroitettava sinisen 26-nap. pistokkeen napa nro. 24 jatkuvalla +12v:lla ilmeisesti juuri tuon "muistin" ylläpitämiseksi.
Saattaa koskea kaikkia pre-facelift malleja :thinkLast edited by Jürgen_; 22-09-2008, 16:23.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Tenttu View PostKysytääs nyt vielä tässä samassa threadissa, että saako tuon takaluukun avausnapin kytkettyä jotenkin eberiin silleen et kun painaa avaimesta sitä luukun avausnappia niin eber lähtee päälle/sammuu?Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostToki niin pitkäksi kun se lukonkin aukaisee, eli sekunniksi mutta aika harmillista se ois jos lämmitin aina hurahtaa kun avaa takaluukun
Edit: Selvisi tuo aikaisempi ongelma, oli releellä puna/valkea ja musta/violetti ristissä.Last edited by Tenttu; 22-09-2008, 19:50.e70 x5 sd -08
e21 323i m50 turbo -79
kp60 4a-gte -78
Comment
-
Comment