Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vs -05 A4 alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 vs -05 A4 alusta

    Ajelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Originally posted by Alfredson View Post
    Ajelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
    Lopeta kaljan kittaamine ja hullujen puhuminen ja osta bemariis kunnon alusta Ni ei tartte tälläsii miettii.
    Tai no toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä ja toiset jopa niistä veljistä.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • zaci
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 460
      • Kuopio

      #3
      Kummatkin omistaneena ei noita voi vertailla keskenään, niin erilaiset alustat keskenään. Ja M-Sport ei todellakaan ole sellainen alusta joka ei niiaile. Audissa on selvästi mikroautomaisempi meno, kun taas lahna-E39 M-Sport -alustalla (ainakin ykkönen) viihtyy moottoriteillä eikä niinkään mutkapätkillä. IMO.
      BMW F20 120xDa 2016 140kW

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Alfredson View Post
        Ajelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
        Milläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.

        Suosittelen sua asentamaan esim omaasi M-Sport jouset ja uudet iskarit ja kokeilemaan samaa hommaa uudestaan..Saattaa mieli muuttua autonvaihdon suhteen.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7459
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Alfredson View Post
          En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee?
          Onhan nuo uudet autot hyviä aluistoiltaan, varsinkin kun ovat uusia ja tämä oma on mikä on. Talvella tuli ajettua tuollainen uusi A4 3.0 TDI sporttialustalla ja kyllä se hyvältä tuntui.

          Mutta ei tuo E39 M Sport II -alustalla kyllä kallistele niin että siitä ongelmaa olisi. Joskus kuvittelin että kallistelee, mutta johtui vain siitä että ajelin liikaa noita väärin kallistettuja liikenneympyröitä. Radalla kun tuossa kävi niin ei voi sanoa että kallistelu olisi ongelmana ollut. Muutenhan E39 ei ole mitenkään "mikroautomainen" ajoltaan, pitkä akseliväli ja hidas ohjaus ei kääntyvyyttä paranna. Eikä M Sport II ole mikään mukavuusihme myöskään. Mutta silti tuo on minusta paljon keskimääräistä mukavampi ajaa.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 04-09-2008, 21:17.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Milläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.

            Suosittelen sua asentamaan esim omaasi M-Sport jouset ja uudet iskarit ja kokeilemaan samaa hommaa uudestaan..Saattaa mieli muuttua autonvaihdon suhteen.
            Kaverin E39 on huomattavasti uudempi ja parempi kuntoinen ja se on alustaltaan lähes vastaava kuin omani. Omani on varmaan vähän kuluneempi jne mutta siis ei nyt puhuta isosta erosta....

            Alustan kallistelua lukuunottamatta täytyy kyllä sanoa että ajettavuudessa Audiin nähden erot todella pienet, etenkin kun miettii että BMW tosiaan ikivanha ja melkeen 30ke halvempi. Pitää varmaan tosissaan (SEURAAVAAN ) e39:iin harkita alustasarjaa jos M-sportkaan ei vakuuta

            Sen ainoan kerran kun E39 M5 olen ajanut niin alusta teki vaikutuksen. Ei kallistele liikoja ja on silti mukava. Tuli jotenkin tuosta Audista M5:n alusta mieleen.

            Mutta: mielummin vähän kallistelee kuin että on epämukava. Omakin E39 iha kivasti tarraa mutkankulmasta kiinni ja siinä pysyy, kallistelu lähinnä psykologinen haitta.
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • Olsberg
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 349
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Robi View Post
              Milläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.
              Samat jutut ihmetytti itseänikin. Lisäksi vertailisin A4:sta lähinnä 3-sarjaan. Enkä todellakaan väitä, etteikö Audin alusta olisi hyvä.
              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                M-SportII alustan omistanava voisinko sanoa että kun päivitti poikkituen keulille niin ajettavuus vaan parani.. toki mullakin taitaa olla jouset ja iskarit jo vähän veltostunu (150tkm tod näk ajettu samoilla osilla) muttei tuo mitenkää epämääräsesti kallistele

                josko nyt talvella silti päivittäs bilstein sprint iskarit ja pikkasen madaltavat jouset tai sitte suoraan KW V3 jos löytyy sopuhintaan :think
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Olsberg View Post
                  Samat jutut ihmetytti itseänikin. Lisäksi vertailisin A4:sta lähinnä 3-sarjaan. Enkä todellakaan väitä, etteikö Audin alusta olisi hyvä.
                  Onhan se koonsa puolesta pienempi vähän kuin vitonen, toisaalta painoa on yli 100kg enemmän! Enemmän ratkaisee auton perusluonne. Audissa lienee vähän sporttisempi kuin BMW:ssä.

                  Osaako joku sanoa onko A6:t yhtä hyviä alustaltaan kuin A4:t?
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • dhr
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 207

                    #10
                    Omia kokemuksia näistä autoista:

                    Itselläni oli alla viimeisimmällä saksan reissulla tuliterä uusikoppainen A4 1.8T koneella ja vakioalustalla. Auto oli ihan mainio peli. Ohjaus on varsin tarkka ja nopea, mutta samalla aavistuksen yliherkkä. Suuremmissa nopeuksissa auto eteni tasaisella hyvin, mutta epätasaisuudet tiessä saivat auton poukkoilemaan hermostuneesti, jota yliherkkä ohjaus pyrki vielä korostamaan.

                    Vastaavasti oma vanha E39 jonkin verran remontoidulla vakioalustalla etenee sitä vakaammin, mitä kovempaa ajetaan. Autossa on hermostuttavan huono suuntavakavuus 80-100 km/h nopeuksissa, mutta kun vauhtia kelataan lisää, alkaa auto imeytymään tien pintaan, eikä kovempikaan vauhti tunnu missään.

                    Kovin erilaiset autot mielestäni.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7459
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by dhr View Post
                      Vastaavasti oma vanha E39 jonkin verran remontoidulla vakioalustalla etenee sitä vakaammin, mitä kovempaa ajetaan. Autossa on hermostuttavan huono suuntavakavuus 80-100 km/h nopeuksissa, mutta kun vauhtia kelataan lisää, alkaa auto imeytymään tien pintaan, eikä kovempikaan vauhti tunnu missään.
                      Eipä minua ole suuntavakavuuden puute edes noissa 80-100 km/h nopeuksissa E39:llä vielä koskaan häirinnyt epätavallisen voimakasta sivutuulta lukuunottamatta. Mutta siitä olen samaa mieltä että sitä paremmalta tuntuu mitä lujempaa ajaa. E39:n normiohjaus on nykyautoihin verrattuna hidas, mikä on isossa vauhdissa OK, mutta pienessä vauhdissa teettää kuskilla ylimääräistä työtä.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10518
                        • Saaressa

                        #12
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        E39:n normiohjaus on nykyautoihin verrattuna hidas, mikä on isossa vauhdissa OK, mutta pienessä vauhdissa teettää kuskilla ylimääräistä työtä.
                        Auttaako servotronic tuohon ongelmaan yhtään??

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • exodus
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 774
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by duuk View Post
                          Auttaako servotronic tuohon ongelmaan yhtään??
                          ei se tee siitä sen nopeampaa, muuttaa vain tehostusta.

                          Comment

                          • Alfredson
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 463
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by duuk View Post
                            Auttaako servotronic tuohon ongelmaan yhtään??
                            Käsittääkseni toi servotronic on just se että hitaissa vauhdeissa on sellanen mukavan kevyt ja sitten jämäköityy kun vauhtia kerääntyy. 330Ci ja M5 ajanut missä oli servotronic niin kyllä perus ohjaustuntuu imo aika paskalta sen jälkeen.
                            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎