Ajelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
E39 vs -05 A4 alusta
Collapse
X
-
Lopeta kaljan kittaamine ja hullujen puhuminen ja osta bemariis kunnon alustaOriginally posted by Alfredson View PostAjelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
Ni ei tartte tälläsii miettii.
Tai no toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä ja toiset jopa niistä veljistä.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
-
Kummatkin omistaneena ei noita voi vertailla keskenään, niin erilaiset alustat keskenään. Ja M-Sport ei todellakaan ole sellainen alusta joka ei niiaile. Audissa on selvästi mikroautomaisempi meno, kun taas lahna-E39 M-Sport -alustalla (ainakin ykkönen) viihtyy moottoriteillä eikä niinkään mutkapätkillä. IMO.BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
Milläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.Originally posted by Alfredson View PostAjelin tossa kaverin 2005 audi A4 TFSI quattroa, entiedä onko siinä tehtaan alustasarja mutta VOI prkl että on ehkä 100 kertaa parempi kuin omassa ja kaverin E39:ssä. Ei kallistele juuri mitään mutta on silti mukava. En ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee? Pitääkö tässä vaihtaa avdiin
Suosittelen sua asentamaan esim omaasi M-Sport jouset ja uudet iskarit ja kokeilemaan samaa hommaa uudestaan..Saattaa mieli muuttua autonvaihdon suhteen.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Onhan nuo uudet autot hyviä aluistoiltaan, varsinkin kun ovat uusia ja tämä oma on mikä on. Talvella tuli ajettua tuollainen uusi A4 3.0 TDI sporttialustalla ja kyllä se hyvältä tuntui.Originally posted by Alfredson View PostEn ole koskaan E39 M-sporttia ajanut, miten tämä kallistelee?
Mutta ei tuo E39 M Sport II -alustalla kyllä kallistele niin että siitä ongelmaa olisi. Joskus kuvittelin että kallistelee, mutta johtui vain siitä että ajelin liikaa noita väärin kallistettuja liikenneympyröitä. Radalla kun tuossa kävi niin ei voi sanoa että kallistelu olisi ongelmana ollut. Muutenhan E39 ei ole mitenkään "mikroautomainen" ajoltaan, pitkä akseliväli ja hidas ohjaus ei kääntyvyyttä paranna. Eikä M Sport II ole mikään mukavuusihme myöskään. Mutta silti tuo on minusta paljon keskimääräistä mukavampi ajaa.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-09-2008, 22:17.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Kaverin E39 on huomattavasti uudempi ja parempi kuntoinen ja se on alustaltaan lähes vastaava kuin omani. Omani on varmaan vähän kuluneempi jne mutta siis ei nyt puhuta isosta erosta....Originally posted by Robi View PostMilläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.
Suosittelen sua asentamaan esim omaasi M-Sport jouset ja uudet iskarit ja kokeilemaan samaa hommaa uudestaan..Saattaa mieli muuttua autonvaihdon suhteen.
Alustan kallistelua lukuunottamatta täytyy kyllä sanoa että ajettavuudessa Audiin nähden erot todella pienet, etenkin kun miettii että BMW tosiaan ikivanha ja melkeen 30ke halvempi. Pitää varmaan tosissaan (SEURAAVAAN
) e39:iin harkita alustasarjaa jos M-sportkaan ei vakuuta
Sen ainoan kerran kun E39 M5 olen ajanut niin alusta teki vaikutuksen. Ei kallistele liikoja ja on silti mukava. Tuli jotenkin tuosta Audista M5:n alusta mieleen.
Mutta: mielummin vähän kallistelee kuin että on epämukava. Omakin E39 iha kivasti tarraa mutkankulmasta kiinni ja siinä pysyy, kallistelu lähinnä psykologinen haitta.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
Samat jutut ihmetytti itseänikin. Lisäksi vertailisin A4:sta lähinnä 3-sarjaan. Enkä todellakaan väitä, etteikö Audin alusta olisi hyvä.Originally posted by Robi View PostMilläköhän ilvellä pystyy edes vertailemaan kahden erimerkkisen auton alustoja joilla on ikäeroa 9 vuotta...sulla kuitenkin ajettu varmaan x-määrä enemmän sun E39:n ilmeisesti vakioalusta ja A4:ssä taitaapi olla jonkunasteinen sporttialusta tms jäykempi alusta kun on turbokoneinen yksilö..lisäksi se on neliveto niin sen käytös on muutenkin eri planeetalta E39:n kanssa.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
M-SportII alustan omistanava voisinko sanoa että kun päivitti poikkituen keulille niin ajettavuus vaan parani.. toki mullakin taitaa olla jouset ja iskarit jo vähän veltostunu (150tkm tod näk ajettu samoilla osilla) muttei tuo mitenkää epämääräsesti kallistele
josko nyt talvella silti päivittäs bilstein sprint iskarit ja pikkasen madaltavat jouset tai sitte suoraan KW V3 jos löytyy sopuhintaan :thinksigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
Onhan se koonsa puolesta pienempi vähän kuin vitonen, toisaalta painoa on yli 100kg enemmän! Enemmän ratkaisee auton perusluonne. Audissa lienee vähän sporttisempi kuin BMW:ssä.Originally posted by Olsberg View PostSamat jutut ihmetytti itseänikin. Lisäksi vertailisin A4:sta lähinnä 3-sarjaan. Enkä todellakaan väitä, etteikö Audin alusta olisi hyvä.
Osaako joku sanoa onko A6:t yhtä hyviä alustaltaan kuin A4:t?Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
Omia kokemuksia näistä autoista:
Itselläni oli alla viimeisimmällä saksan reissulla tuliterä uusikoppainen A4 1.8T koneella ja vakioalustalla. Auto oli ihan mainio peli. Ohjaus on varsin tarkka ja nopea, mutta samalla aavistuksen yliherkkä. Suuremmissa nopeuksissa auto eteni tasaisella hyvin, mutta epätasaisuudet tiessä saivat auton poukkoilemaan hermostuneesti, jota yliherkkä ohjaus pyrki vielä korostamaan.
Vastaavasti oma vanha E39 jonkin verran remontoidulla vakioalustalla etenee sitä vakaammin, mitä kovempaa ajetaan. Autossa on hermostuttavan huono suuntavakavuus 80-100 km/h nopeuksissa, mutta kun vauhtia kelataan lisää, alkaa auto imeytymään tien pintaan, eikä kovempikaan vauhti tunnu missään.
Kovin erilaiset autot mielestäni.
Comment
-
Eipä minua ole suuntavakavuuden puute edes noissa 80-100 km/h nopeuksissa E39:llä vielä koskaan häirinnyt epätavallisen voimakasta sivutuulta lukuunottamatta. Mutta siitä olen samaa mieltä että sitä paremmalta tuntuu mitä lujempaa ajaa. E39:n normiohjaus on nykyautoihin verrattuna hidas, mikä on isossa vauhdissa OK, mutta pienessä vauhdissa teettää kuskilla ylimääräistä työtä.Originally posted by dhr View PostVastaavasti oma vanha E39 jonkin verran remontoidulla vakioalustalla etenee sitä vakaammin, mitä kovempaa ajetaan. Autossa on hermostuttavan huono suuntavakavuus 80-100 km/h nopeuksissa, mutta kun vauhtia kelataan lisää, alkaa auto imeytymään tien pintaan, eikä kovempikaan vauhti tunnu missään.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Auttaako servotronic tuohon ongelmaan yhtään??Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE39:n normiohjaus on nykyautoihin verrattuna hidas, mikä on isossa vauhdissa OK, mutta pienessä vauhdissa teettää kuskilla ylimääräistä työtä.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Käsittääkseni toi servotronic on just se että hitaissa vauhdeissa on sellanen mukavan kevyt ja sitten jämäköityy kun vauhtia kerääntyy. 330Ci ja M5 ajanut missä oli servotronic niin kyllä perus ohjaustuntuu imo aika paskalta sen jälkeen.Originally posted by duuk View PostAuttaako servotronic tuohon ongelmaan yhtään??Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
Comment