Onko muille tuttu ongelma, kun omaan 523:n jarrulevyjen väliin jää aivan helvetin usein pikkukiviä, jotka pitävät sellaista kirskunaa, että ihmiset kääntyvät katsomaan jo parin korttelin päästä? Kuuluisikohan levyjen suojana olla jonkinlainen pelti, kun ei vanhassa e34:ssa ainakaan tällaista ongelmaa ollut. Kyllähän ne murikat sieltä aina pois sitten lähtee, mutta eivät varmaan ainakaan pidennä jarruosien ikää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n kiviä imevät jarrulevyt
Collapse
X
-
Onkohan näissäkin jotain yksilöeroja, kun mulla on nyt kohta 3 vuotta ollu tuo auto ja kerran on menny kivi väliin, vai olenko onnistunut ajamaan vain kivettömissä paikoissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnkohan näissäkin jotain yksilöeroja, kun mulla on nyt kohta 3 vuotta ollu tuo auto ja kerran on menny kivi väliin, vai olenko onnistunut ajamaan vain kivettömissä paikoissa.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Tämähän on näitä "ominaisuuksia" kun taisi suunnitteluvaiheessa jäädä Gynthereillä nuo soratiellä ajot aika vähälle...
Mulla on tämä pre-BigBang versio kirskunut 3 v:n omistusaikana muistaakseni 3 kertaa. Aina tietenkin muunlaisella päällysteellä kuin puhtaalla asfaltilla. Viime kirskunnasta taitaa olla yli vuosi. Voihan tuo tietenkin kyrsiä joissain tilanteissa mutta itse en aio mitään modejakaan tehdä kun niin harvinainen ilmiö tuo on kuitenkin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTietysti talvella hiekoitus sepeli hiukan kerkeampaa ja helpommin tarraa renkaaseen kiinni kuin sora.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Ghostrider View PostOnko muille tuttu ongelma, kun omaan 523:n jarrulevyjen väliin jää aivan helvetin usein pikkukiviä, jotka pitävät sellaista kirskunaa, että ihmiset kääntyvät katsomaan jo parin korttelin päästä? Kuuluisikohan levyjen suojana olla jonkinlainen pelti, kun ei vanhassa e34:ssa ainakaan tällaista ongelmaa ollut. Kyllähän ne murikat sieltä aina pois sitten lähtee, mutta eivät varmaan ainakaan pidennä jarruosien ikää.. Noh ei muutakun suojapeltiä taivuttelemaan. Auttoihan se vähän, mutta silti sinne lenti niitä kiviä. Seuraavaks pelti kokonaan irti, niin siihen loppu kirskuminen. Se on muuten ärsyttävää ajaa kaupungilla, kun se kirskuu niin stanan kovaa. Nykysessä 528:ssa en oo vielä ongelmaan törmännyt.
Comment
-
-
Itselläni -96 E39:ssä keväällä vähänväliä joku kivi hankasi jarruissa. Nyt oli PITKÄÄN rauhallista, kunnes pari päivää sitten tuli aivan älytön melu, niin kova että piti pysähtyä maantiellä sivuun. Piti kattoa että ei ole mikään sisälokari tippunut paikaltaan niinkuin Peugeotissa aikoinaan
Anyway, peruuttamalla sekin lähti, ja aina on lähtenyt, kun vaan peruuttaa vähän reippaammin. Ja aina on kuulostanut että ääni tulisi apparin eturenkaasta. Siinä kyllä on jarrukilpi silminnähden huono, että johtuisiko siitä.
Onse ihme että BMW:n maine laatu-autona säilyy kun tuolla kylillä ajellaan jarrut vinkuen, ja kitisten, perähelat naristen ja ohjaustehostimet vuotaa nestettä ja ja ja jaToistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Itsellänikin E39:ssä on muutaman (2) kerran kahissu/kirskunut älyttömän lujaa kivet ilmeisesti suojalevyn ja levyn välissä? Peruuttamalla lähtenyt pois!
Ekan kerran kuskin ABS-anturin vaihdon jälkeen rupes kirskumaan....
Ajattelin, että mitäköhän nyt sieltä "tippu" ja pysäytin viereiselle kioskille ihmettelemään. Kioskistakin rytäs porkukkaa auttamaan/ihmettelemään, kun ääni oli helv...moinen
Talvella ei ole mitään tapahtunut....
2x kesässä vuoden aikana.
Comment
-
-
Muistaakseni 9/98 tuli muutos myös jarrukilpiin jonkä jälkeen kyseinen vaiva alkoi..
Itellä ei nimittäin ollut 5/98 535i:ssä ikinä kiveä jarruissa.
Kunta taas 1/99 530d on myös vähän väliä. mutta jarrukilpeä hieman muokkaamalla on saatu tuo ongelma lähes kokonaan pois...-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
Comment